המסיכות השקפות מאפשרות לחירשים להבין מה אומרים להם. עכשיו גם בעיריית אשקלון. צילום: סיוון מטודי
המסיכות השקפות מאפשרות לחירשים להבין מה אומרים להם. עכשיו גם בעיריית אשקלון. צילום: סיוון מטודי

צרכים מיוחדים: שירות חדש במוקד העירוני לכבדי שמיעה וחרשים

העירייה רכשה מאות מסכות שקופות לנציגי השירות על מנת לאפשר לכבדי שמיעה לקרוא את השפתיים שלהם ופתחה מייל ייעודי באמצעותו יוכלו תושבים עם צרכים מיוחדים להתכתב עם אגפי השירות השונים בעירייה

פורסם בתאריך: 17.12.20 12:32

     

חודש שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות מצויין בימים אלה ובעיריית אשקלון החליטו ליזום צעדים מעשיים ומשמעותיים למען האוכלוסיה ובעיקר לא לשכוח שגם האוכלוסייה הזו מתמודדת עם השלכות הריחוק וסגירת ערוצי השירות הפרונטאליים בגופים ובמוסדות רבים.  בשבוע שעבר נפגש ראש העיר, תומר גלאם, עם תושבת העיר, רחלי בישלה, כבדת שמיעה הנשואה לבעל חירש ובישר לה על השירות החדש של העירייה לטובת כבדי שמיעה וחרשים בתקופה זו: כתובת דואר אלקטרוני שתהיה מאוישת במוקדנים בשעות וימים קבועים ואלו יסייעו להם בקבלת שירות מהעירייה 'אונליין'.

ראש העיר תומר גלאם בישלה ועם אושרה צרויה ימין מנהלת אגף דוברות ושירות

ראש העיר תומר גלאם בישלה ועם אושרה צרויה ימין מנהלת אגף דוברות ושירות

המדובר בשירות, ראשון מסוגו בעירייה, שנולד כתוצאה מפנייתה של בישלה לגלאם בבקשה לסיוע בתחום, זאת לאחר שבמהלך הסגר והאיסור על קבלת קהל, היא נתקלה בקשיי תקשורת עם נותני שירות שונים בשל אי היכולת לקרוא שפתיים או לתקשר באמצעות שיחה טלפונית.

השירות החדש, עבור התושבים החירשים וכבדי השמיעה בעיר, זמין מעתה בכתובת הדואר האלקטרוני: [email protected] בימים ראשון וחמישי בין השעות 09:00-11:00 ובימי שלישי בשעות 13:30-15:30.

בתוך כך, רכשה עיריית אשקלון מאות מסכות שקופות לטובת כבדי השמיעה והחרשים שיוכלו לקרוא את השפתיים של נותני השירות ברגע שתתאפשר מחדש קבלת הקהל במשרדי העירייה. המסכות נרכשו מעמותת 'מעגלי שמע' הפועלת למען שילובם המיטבי של אנשים חרשים וכבדי שמיעה במעגלי החיים.

"השירות לתושב נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו ורואים זאת הלכה למעשה. לצד פעולות מתקדמות שאנחנו עושים, אנחנו פורצים דרך בתחום הנגישות לכבדי שמיעה וחרשים ולראשונה, יינתן להם מענה אנושי זמין ונגיש במוקד העירוני" מסר היום גלאם והבטיח: "נמשיך לפעול לשדרוג חוויית השירות של התושבים, בכל תחומי החיים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בישלה שהיתה חלק שהניע את המהלך הזה היתה השבוע מאושרת. "באתי להשמיע את ה"קול" של הקהילה, ההתמודדות עם קשיים אלו לפני הקורונה היו לא קלים אך בעקבות הנגיף הם הפכו לבלתי אפשריים. כולם עוטים מסכה ולנו זה מאוד קשה, מאחר ואנחנו לא יכולים לקרוא את השפתיים של הדובר. אני מקווה שנוכל להוביל מפה יותר הכלה ויותר מודעות כדי שזה ישפיע על עוד מקומות ציבוריים, שילמדו מעיריית אשקלון. אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולהודות לראש העיר תומר גלאם, על העשייה בתחום ולמנהלת אגף שירות ודוברות בעיריית אשקלון, אושרה צרויה ולמנהל המוקד העירוני, אריה אוחיון, ששותפים לעשייה המבורכת. מקווה שמפה רק נצמח".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר