הסעת תלמידים. צילום ארכיון: אליהו הרשקוביץ
הסעת תלמידים. צילום ארכיון: אליהו הרשקוביץ

ההפגנה בקרוב: מחאת הורים נגד ביטול הסעות התלמידים באשקלון

בעיריית אשקלון החליטו על ביטול הסעות התלמידים בשל החשש מהדבקה בקורונה. הורים רבים יאלצו למצוא פתרון בתוך שבועיים ומתכוונים לקיים הפגנה מול בניין העירייה. "ילדינו אינם הפקר של מדיניות קלוקלת של העירייה", הם טוענים. יו"ר פורום ההורים העירוני: "אם ההחלטה לא תבוטל נשבית את הלימודים באשקלון"

פורסם בתאריך: 18.8.20 16:52

     

מי שחיכה לראשון בספטמבר כדי לבחון כיצד השפיעה פתיחת היציאה הצפונית החדשה על הפקקים באשקלון מדי בוקר יצטרך לחכות עוד. אם החלטת העירייה לבטל את מערך ההסעות לילדי כיתות א'-ג' בחינוך הרגיל תישאר בעינה, הרי שמהראשון לספטמבר צפויים כבישי אשקלון להיות פקוקים מידי בוקר ואפילו יותר מאשר בטרם נפתחה היציאה הצפונית החדשה.

היום כאמור נודע כי אתמול עיריית אשקלון החליטה לבטל את מערך ההסעות מידי בוקר וצהריים לילדי כיתות א'-ג' בחינוך הרגיל וזאת בשל החשש מהידבקויות מנגיף הקורונה. ההסעות לילדי החינוך המיוחד יימשכו כסדרן.

עיריית אשקלון

עיריית אשקלון

מלבד הפגיעה בהורים שיאלצו להסיע מידי בוקר וצהריים את ילדיהם עד לשער בית הספר ולאחר לעבודה, מדובר גם בפגיעה כלכלית קשה לעשרות משפחות הנהגים שהתפרנסו מתחום ההסעות ופגיעה אנושה יותר בחברות ההסעות שרכשו מיניבוסים ואוטובוסים בפריסת תשלומים שמסתמכת על ההכנסות הצפויות מהעבודה עם כלי הרכב.

היום שלחה עורכת הדין תמר קידר מכתב התראה לעיריית אשקלון ובו דרישה לבטל את ההחלטה בטרם הגשת עתירה מנהלית לבית המשפט.

עו"ד תמר קידר. צילום: יוגב חגג

עו"ד תמר קידר. צילום: יוגב חג'ג'

עו"ד קידר, כך ציינה במכתבה מייצגת את חברות ההסעות כ.גבי הסעות בע"מ, נתיבי החוף בע"מ, תמר אחת, הסעות שמשון, מסיעי אשקלון, ותהל אור.

"ביטול ההסעות לחינוך הרגיל, בהתראה כזו קצרה, שממילא מיועדים לכיתות א' עד ג' בשנת הלימודים תשפ"א, מהווה החלטה לא סבירה ולא מידתית" מסרה היום עו"ד קידר והוסיפה: "זהו ניצול ציני של משבר הקורונה כדי לפגוע הן במרשיי, אשר הסתמכו על ההסכמים עם העירייה, וכעת מצויים באי וודאות, שלא לומר הפגיעה הכלכלית האנושה בהם, והן ובעיקר, בתלמידי אשקלון וההורים אשר פרנסתם תפגע. שלא לדבר עם הסדרי התנועה שישובשו בבקרים ובשעות אחר הצהריים".

מי שקיבל בתדהמה את ההחלטה והוא יו"ר פורום ההורים העירוני אבי רווח שפנה הבוקר במכתב חריף ביותר ליו"ר מינהל החינוך יובל זוזט וביקש לקבל הסברים איך קרה שהתקבלה החלטה מבלי לשמוע את עמדת פורום ההורים. רווח זומן לפגישה מחר בבוקר ובה הוא מבטיח להתנגד להחלטה בכל הכח. "אם נצטרך להשבית את הלימודים בעבור ההסעות אנחנו נשבית את הלימודים. אני אחראי עד 32,000 תלמידים וזו כמות לא מבוטלת" אמר רווח לפני שעה קלה ל'כאן דרום' והוסיף: "אם לא נקבל את התשובות כמו שצריך אני הולך עם זה עד הסוף".

ברגע שנפוצה ההודעה על ההחלטה לבטל את מערך ההסעות החליטו גם ההורים לצאת ולמחות. "ילדינו אינם הפקר של מדיניות קלוקלת של הקומה הרביעית ברחוב הגבורה", מסרה לימור נעים שלדבריה מייצגת כעת הורים רבים בעיר, "אנחנו כלל ההורים של תלמידי בתי הספר באשקלון נצא ונפגין מול בניין העירייה נגד החלטה שלא לקיים מערך הסעות לתלמידים בשנת הלימודים הקרובה. אלפי תלמידים מידי בוקר משתמשים בהסעות של העירייה, דבר אשר יפול על ההורים ויעמיס גם את העיר ברכבים ופקקים חדשים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




עוד נכתב בהודעה שמטעם נעים: "עצוב לראות שדווקא בזמנים אלו לוקחים מתקציב מחלקת החינוך וגם תקציב לסבסוד צהרונים לא נמצא ובסוף מפילים הכל עלינו. מנגד זה הקומה הרביעית מוצאת תקציבים להעלאת משכורות לגורמים שונים בקומה. ילדינו אינם הפקר של אף אחד, אנחנו נלחם ונצליח".

הכוונה היא, כך נודע ל'כאן דרום' לקיים הפגנה גדולה מול בניין העירייה בשבוע הבא.

מעיריית אשקלון טרם נמסרה תגובה.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר