מוצא הניקוז שקרס. צילום: דוברות עיריית אשקלון

כל הנחלים זורמים לים: מוצא ניקוז מי הגשמים קורס – במקומו יוקם חדש

לאן יזרמו מי הגשמים שירדו בשכונת ברנע בחורף הקרוב? המוצא הקיים עלול לקרוס ולהיסתם. כעת מוקם מוצא חדש

פורסם בתאריך: 3.9.19 12:14

     

בעוד חודשיים צפויים לרדת באשקלון הגשמים הראשונים של חורף 2020. ככל שהחורף יהיה מבורך בגשמים, יזרמו ברחובות העיר כמויות עצומות יותר של מים ויתנקזו בתעלות הניקוז התת קרקעיות אל הים, כדי שלא יקוו במקומות הנמוכים בעיר ויגרמו להצפות ולנזקים.

אלא שלאחרונה גילו בעירייה כי כמו המצוק שלאט לאט קורס גם מוצא הניקוז המוקם על המצוק ושופך את מי הגשמים אל הים קורס וייתכן שאם לא תוקם במקומו חלופה אחרת ובהקדם, עלולים תושבי שכונת ברנע לסבול מהצפות קבועות בימי הגשם.

במינהל ההנדסה בעירייה, הוכנה תכנית להקמת מוצא ניקוז חדש שיוביל גם הוא את כמויות המים הנכבדות לים.

המוצא החדש שבקרוב יחל להיבנות, יוקם סמוך לחוף בר כוכבא והקמתו היא חלק מפרויקט ההגנה על המצוק הקורס ברצועת החוף הצפונית בעיר.

במסגרת העבודות, שיימשכו כשישה חודשים, ייבנה מחדש מוצא הניקוז שקרס במקום בעקבות התדרדרות המצוק החולי בעלות של כ-10 מיליון שקלים, מהם כ-3.4 מיליון שקלים שיועברו ממשרד הפנים.

תנועת הולכי רגל רצועת החוף שבין 'הרלינגטון' צפונה תיסגר.

התושבים יוכלו לעקוף את העבודות באמצעות חניית המלון.

כידוע, במקביל, מתבצעות בימים אלו עבודות להטלת חול הגדולות בהיקפן שבוצעו בישראל וזאת במטרה לעבות את רצועת החוף הצפונית באופן משמעותי בכ-55-100 ס"מ על מנת להרחיק את גלי הים מהמצוק ובכך למנוע את המשך קריסת המצוק.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"הקמת מוצא הניקוז החדש יחד עם העבודות על הטלת החול אמורות לתת מענה להתדרדרות המתמשכת של המצוק הצפוני באשקלון המהווה סכנת חיים של ממש. אני שמח שבמשרד הפנים נענו לבקשתנו והעבירו את התקציב הנדרש לטובת העבודות" מסר היום ראש העירייה, תומר גלאם והוסיף "הדרך עוד ארוכה עד למציאת הפתרון שימנע לחלוטין את קריסת המצוק אבל אנחנו בדרך הנכונה, אם זה מבחינת הגנה ימית והגנה יבשתית. יש לנו רצועת חוף מדהימה וארוכה וחשוב לי לשמור עליה, למעננו ולמען הדורות הבאים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר