1.5 מטר קוטר. צינור הביוב המונח בימים אלה באשקלון. צילום: אלירם משה

הצצה לפרוייקט נדיר: הנחת קו הביוב הענק באשקלון

לא בכל יום רואים צינור כזה מונח באדמה וכנראה שבעשרות השנים הקרובות לא תראו. הצינור שאדם יכול לרוץ בתוכו יזרים את כמויות הביוב העצומות שצפויות לכשתוכפל אוכלוסיית העיר כמו שנחתם בהסכם הגג

פורסם בתאריך: 17.3.19 13:12

     

תושבי ישראל נתקלים מידי פעם בעבודות תשתית כאלו ואחרות: חשמל, תקשורת, כבישים, מים, ביוב ועוד… אבל את העבודות שמבוצעות בימים האלה בין שכונת נווה דקלים למכון טיהור שפכים של אשקלון ככל הנראה לא יראו באזור עוד כמה עשרות שנים.

בימים אלה מבצעים תאגיד 'מי אשקלון' בשיתוף עם עיריית אשקלון הנחת שני קווי ביוב חסרי תקדים באזור.

קוטר הצינור הענק שמונח הוא 1.5 מטר מה שאומר שבן אדם בגובה ממוצע יכול להיכנס אליו בכיפוף ראשו, לצעוד בתוך הצינור וללכת לאורכו.

אדם יכול לצעוד בתוך הצינור. צילום: אלירם משה

בצינור הזה עתידים לזרום השפכים של תושבי אשקלון. כבר כיום הביוב זורם מכל רחבי העיר לכיוון שכונת נווה דקלים ושם מועבר לצינור הרחב המשמש צינור 'מאסף' המעביר את המים לעבר המכון לטיהור שפכים, שם עוברים המים תהליך טיהור שהופך אותם למי 'קולחין' בדרכם למאגרי המים בין באר גנים לניצן ומשם לשדות החקלאות באזור הדרום. היות ומתוכנן גידול בכמויות המים בשנים הקרובות, מוקם בימים אלה מאגר מים כפול בגודלו מהישנים בין הישובים באר גנים לניצן.

 

"בעקבות הסכם הגג שיוסיף לאשקלון עשרות אלפי יחידות דיור וזה הקו היחיד, אנחנו נדרשים לשדרג ולהרחיב את הקו" מספר מנכ"ל תאגיד המים 'מי אשקלון', שי חזוט ומוסיף "אנחנו עושים שני קווים כאלה מקביליים, קו אחר שכבר עובד ועוד קו גיבוי שלו שאם יש איזה תקלה בקו אנחנו יכולים להשתמש בקו גיבוי".

אורך כל קו עומד על כ-3600 מטר ובסך הכל פרויקט בו מונח צינור ענק באורך 7.2 קילומטר. עלות הפרויקט עומדת על כ-44 מיליון שקלים.

הצינור שמונח אינו מיוצר בישראל ויובא לארץ במיוחד לטובת הפרויקט מגרמניה. החברה המייצרת החליטה על הקמת קו ייצור בישראל וכך תחסוך את עלות השינוע היקרה בספינות.

הצינורות שיובאות מגרמניה. יתחילו לייצר אותם גם בישראל. צילום: אלירם משה

החברה המבצעת את הפרויקט היא חברת 'מי העמק 2000' מאיכסאל שזכתה כקבלנית משנה לביצוע הפרוייקט.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר