אזור התעשיה הדרומי באשקלון. צילום: אחי בנאי
אזור התעשיה הדרומי באשקלון. צילום: אחי בנאי

המועמדים לראשות זיהו את הפוטנציאל של אזור עדיפות לאומית א’

גם המועמד עו”ד אבי עייש וגם המועמד משה אטיאס שניהם פועלים על מנת להביא לאשקלון את הבשורה שתיטיב עם אוכלוסיית השכירים ותמשוך לעיר מפעלים וחברות. “דין אשקלון כדין עוטף עזה”, כתב נשיא התאחדות התעשיינים לאטיאס

פורסם בתאריך: 27.7.18 14:56

     

עו”ד אבי עייש מחתים בשבועיים האחרונים עצומה אשר תכליתה להעלות את העניין בהטבות המגיעות לאזורי העימות, אך מדלגת על העיר אשקלון. העצומה הופצה ברשת החברתית וכבר זכתה לכ-2,000 חתימות. “אנו מובילים מאבק למען כולנו”, מסביר עייש, “ובמעמד זה אני פונה וקורא לשר האוצר והממשלה לא לשכוח את העיר אשקלון, גם לנו מגיע ליהנות מההטבות כפי שזה התאפשר לעיר נהריה בעקבות החלטת ועדת השרים לחקיקה וועדת הכספים לשינוי קריטריונים להטבות מס”.

יאיר לפיד ועו"ד אבי עייש

יאיר לפיד ועו"ד אבי עייש

עוד נכתב בעצומה: “אשקלון אינה נהנית מסיווגה כאזור פיתוח א'. האזורים שסביבה נהנים מהסיווג הזה ובאופן טבעי מושכים אליהם יותר מפעלים וחברות הייטק. לפיכך נותרת אשקלון מצד אחד קרובה ומאוימת מהירי מעזה, ומאידך אין ביכולתה להציע ליזמים הטבות מדינה שימריצו את הגעתם לאשקלון. אדוני שר האוצר, זה צודק? האם נגזר על אשקלון להישאר מקופחת ביחס לשכנותיה ולערים ואזורים בארץ שרבים מהם אינם סובלים מסבבי אש של החמאס?”

עייש מתכוון להמשיך להחתים תושבים על העצומה ולהגיש אותה לשר האוצר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




במקביל פנה המועמד לראשות העירייה משה אטיאס לנשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש וכתב לו, “הכרזה על אשקלון כאזור עדיפות לאומית א’ יעודד הגעתם של תעשיינים ובהכרח ייצר מקומות תעסוקה נוספים וכן הכנסות נוספות מארנונה… בנושא העסקים הקטנים והבינוניים – כניסתה של אשקלון לרשימת אזורי עדיפות לאומית א’ תהיה קריטית עבורם. התקציב שיתקבל ישמש להפחתה במסים, זיכוי בנקודות מס ולדחיית תשלומים, מה שיסייע למגזר הזה באופן דרמטי ועשוי להציל את חלקם מהתרסקות כלכלית, באופן חד משמעי.

חבר המועצה משה אטיאס. צילום: דוד לוי

למרבה הפליאה, המועצה האזורית אשקלון, השוכנת פחות מקילומטר אווירי מהעיר אשקלון, נכללת ברשימת האזורים המועדפים ובתוך כך זכאית לתמיכה והסיוע הממשלתי הנגזרים ממנה. דין אשקלון צריך להיות כדין העוטף – שכן אזור התעשייה הדרומי שלנו מרוחק 6.8 ק”מ בלבד מגבול הרצועה”, כתב אטיאס.

ברוש הגיב למכתב של אטיאס וכתב לו: “ברצוני לחזק את ידך במאבקך המוצדק והערכי”, והוסיף, “מפעלי התעשייה בעיריית אשקלון מהווים עוגן תעשייתי כלכלי וחברתי בפריפריה הישראלית ומספקים פרנסה וביטחון תעסוקתי לאלפי משקי בית במעגלים השונים, מפעלים אלו, ככל תושבי העוטף והאזור, מתמודדים לא אחת עם מצבים לאומיים מורכבים, ופעולתם השוטפת מופרעת ומאותגרת חדשות לבקרים בשל האיומים הביטחוניים באזור, מצב זה מקשה מאוד על פעילות המפעלים בעיר. אין לי ספק כי פנייתך שבנידון מוצדקת וראויה, דין אשקלון כדין עוטף עזה ובטוחני כי הכרזה על האזור כאזור עדיפות לאומית א’ יביא בהכרח לפיתוח התעשייה והתעסוקה בעיר”, סיכם ברוש.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר