שריקי

פרסום ראשון: גזברית העירייה תפרוש מתפקידה

גזברית העירייה, נחמה שריקי, צפויה לסיים את תפקידה בקיץ הקרוב לאחר 3.5 שנים בתפקיד. היא הודיעה על כך בסוף השבוע, "אפשר לומר שתומר נשם לרווחה", אמר גורם בעירייה

פורסם בתאריך: 6.5.18 14:31

     

זמן קצר לאחר שמנכ"ל העירייה חיים סופר סיכם על פרישה מהעירייה, הגיע גם תורה של גזברית העירייה, נחמה שריקי לסיים את תפקידה ולפרוש לגמלאות. גורם בעירייה אומר כי התקבלה החלטה כוללת וכי שריקי שהודיעה בסוף השבוע על פרישה, היא, ככל הנראה, גם אינה האחרונה. "בעצה משותפת עם איציק ויצמן (מ"מ מנכ"ל העירייה), החליט תומר 'לנקות' את העירייה מכל האנשים שמזוהים עם חיים סופר ואיתמר שמעוני וכך הראו לנחמה את הדרך החוצה. היא הבינה את הכיוון ופרשה. אני גם מאמין שנחמה היא לא האחרונה", אמר הגורם.

שריקי, עובדת עירייה ותיקה נכנס לתפקידה לפני שלוש וחצי שנים. היא החליפה בתפקידה את הגזברית נעמי אנוך, שהחליפה את פיני בוסקילה, אך סיימה את תפקידה זמן קצר לאחר שנבחרה.

מנכ"ל העירייה לשעבר, חיים סופר

במהלך כהונתה אירעה תקרית שגם כן העיבה על יחסיה עם הנהלת העירייה. מדובר במכרז שהתקיים לבחירה של סגנית גזבר ולתפקיד נבחרה, בינואר 2017, חגית קראדי-אלישע. אלא שעל פי גורמים בעירייה, שריקי הייתה זו שהתנגדה נחרצות לכך שקראדי-אלישע תכהן בתפקיד זה. לאור המצב הבעייתי הזה נאלצו להודיע לה כי למרות שזכתה היא לא תכהן בתפקיד וקראדי-אלישע מצידה הגישה תביעה, זאת מאחר והיא התפטרה ממקום עבודתה הקודם. לבסוף, במהלך ניהול התביעה נגד העירייה ובמסגרת הסכם פשרה נאלצה העירייה לפצות את קראדי-אלישע בסכום כסף ולסיים את תביעה.

שריקי שימשה במגוון רחב של תפקידים ב-29 השנים האחרונות, ובכללם תקציבנית, מנהלת תקציב פיתוח ומנהלת אגף התקציבים. כאמור, בשלוש וחצי השנים האחרונות כיהנה שריקי בתפקיד הגזברית, בתקופה מאתגרת בה כיהנו שלושה ראשי עיר.

"אני מודה לגזברית העירייה נחמה שריקי, על העבודה שעשתה עד כה" מסר לפני זמן קצר ראש העירייה בפועל, תומר גלאם שניאות,על פי דבריו, להיענות לבקשתה "בכוונתנו לפעול בהקדם לאיתור גזבר חדש לעירייה, נוכח האתגרים הרבים העומדים על הפרק. אנו שומרים על איתנותה הפיננסית של העירייה, ונמשיך לעשות זאת גם בעתיד".

תומר גלאם . מודה לשריקי. צילום: ניסן ראובני

שריקי עצמה התייחסה לתקופה הארוכה שבה עבדה בתפקידים המגוונים במוסדות העירייה. "עיריית אשקלון הפכה למשפחתי השנייה בשלושת העשורים האחרונים. עבדתי לילות כימים מתוך תחושה ציבורית עמוקה. הייתה לי הזכות להיות גזברית העירייה בתקופה הכי מאתגרת של העיר אשקלון" מסרה שריקי היום "אני שמחה שעמדנו בכלל היעדים המקצועיים, שמרנו על רשות איתנה וזכינו בפרס ניהול תקין בכל שנה. בחודשים הקרובים אבצע תהליך חפיפה מסודר לגזבר שייבחר. ברצוני להודות לראש העיר בפועל, תומר גלאם, למנהלי ועובדי העירייה על העבודה המשותפת".

 

בעירייה אומרים כי מזה זמן רב שגלאם חושב כי שריקי צריכה לסיים את תפקידה זאת לאור מצבה הכלכלי של העירייה, עליו אחראית בין היתר שריקי עצמה כגזברית העירייה. מדובר בין היתר בהלוואות ענק שנלקחו בגובה של כרבע מיליארד שקל, זאת בנוסף למצבם הכלכלי של התאגידים העירוניים. "נכון שלא הכל קרה בתקופתה ולא בהכל היא אשמה ולכן תומר נתן לה עוד צ'אנס, אבל אחרי שהיא סיימה את התקציב האחרון נפל הפור. תומר הביע חוסר שביעות רצון רבה מתפקודה של שריקי, היא הבינה את הרמז ובימים האחרונים הם נפגשו ושריקי הודיעה כי תפרוש. אפשר לומר שתומר נשם לרווחה".

בימים הקרובים יתפרסם מכרז לתפקיד גזבר העירייה שהוא חיוני לניהול השוטף של העירייה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר