תומר גלאם, ציפי לבני, סם בן שטרית, יורם דנצינגר ואבי דיכטר

אירוע המימונה המרכזי: הרבנות נגד העירייה

עיריית אשקלון קיימה אירוע מימונה מרכזי בהיכל התרבות, אלא שברבנות הראשית טענו כי מדובר באירוע שלא ניתן לסמוך על כשרותו אף שהוצגו בו תעודות כשרות

פורסם בתאריך: 13.4.18 15:11

     

טקסי המימונה ברחבי העיר היו הומי אדם. אנשים רבים עברו וביקרו אצל חבריהם, ומי שלא מצא אחד כזה יכול היה להגיע ולהשתתף בטקס המימונה המרכזי שהתקיים בהיכל התרבות. את הטקס הזה ארגנה עיריית אשקלון, והשתתפו בו מכובדים רבים, בהם שופט העליון לשעבר יורם דנציגר, שרת החוץ לשעבר ציפי לבני, יו”ר הפדרציה של יהדות מרוקו סם בן שטרית ועוד רבים וטובים.

כשר או לא. ציפי ליבני בתור למופלטה במימונה המרכזית שארגנה העירייה

את הטקס הנעימו האמן אריק משעלי ולהקת אוריינטל, ובמקום חולקו עוגות, מטעמים וכמובן מופלטות. לצד המאכלים המסורתיים הוצבה גם תעודת כשרות המעידה על כשרות המזון. אלא שברבנות הראשית טענו מיד כי לא מדובר באוכל שעבר תחת השגחתם.

ציפי לבני ויו"ר הפדרציה של יהדות מרוקו, סם בן שטרית

בהודעה שהפיצה הרבנות הראשית על ידי רכז הכשרות בדרום נכתב כך: “בביקורת שנערכה על ידי מפקחי ומשגיחי הרבנות המקומית אשקלון נמצא כי במהלך השבת מוצאי הפסח נערכו הכנות לאירוע המימונה בהיכל התרבות אשקלון. כמו כן, הוצגו באירוע אישורי כשרות מצולמים בניגוד לחוק. אי לכך ובהתאם לזאת לא ניתן לסמוך על ציוני הכשרות במקום! הרבנות אשקלון מודיעה כי אין לה אחריות על המזון במקום מבחינה כשרותית! קנסות מנהליים יוטלו על פי חוק. ידע הציבור הרחב וייזהר!” לשון ההודעה.

חבר המועצה הרב אברהם עשור שמע על כך ותקף אף הוא את הנהלת העירייה: “שומו שמים, הזדעזעי ארץ על חילול שבת וחמץ בפסח באירוע המימונה העירונית, אשר רמסה ברגל גסה את שבת קודש וחמץ להכשיל את הציבור. חובה עלינו לצעוק את זעקת השבת וחגי ישראל. וכידוע, כל הפוגע בשבת, השבת תפגע בו. עד מתי החרפה הזו? עד מתי נחריש?”

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: “ספק המזון הציג בפני העירייה תעודת כשרות, כפי שנדרש ולפי הנהלים המקובלים. נציין כי הספק משתף פעולה עם נציג הרבנות הראשית ומעביר לו כל מסמך שנדרש על ידו”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר