אשקלון בולטימור. עוד פעילות בין שתי הערים התאומות. צילום: דוברות עיריית אשקלון

משלחת 'דור העתיד' של בולטימור ביקרה באשקלון

כעשרים מחברי המנהיגות הצעירה בקהילה היהודית בבולטימור סיירו בעיר והתרשמו מהפרויקטים של השותפות

פורסם בתאריך: 13.3.18 13:03

     

ביום שלישי האחרון, התארחו באשקלון עשרים מצעירי הקהילה היהודית בבולטימור במסגרת פעילות שותפות אשקלון – בולטימור. המשלחת הורכבה מ'דור העתיד' של הקהילה, גילאי 35-45 בבולטימור, כאשר מטרתה הייתה להכיר לחבריה את אשקלון יותר מקרוב ועל ידי כך לחזק את השותפות בין שתי הערים.

את ביקורם באשקלון החלו חברי המשלחת בסיור קצר בעיר שכלל עצירה בפארק בולטימור ומשם המשיכו לארוחה במרינה. אל הארוחה הצטרפו מובילי פרויקטים ושותפים פעילים בשותפות אשר סיפרו על מעורבותם ועשייתם בעיר, בהם יו"ר השותפות, מושיקו גיאת, יו"ר ועדת תקציב, יהודה חלפון, יאיר סיאני – מנהל תכניות במתנ"ס חבצלת, בו פועל פרויקט רכיבה על אופניים לילדי המתנ"ס, ויקטור חיון – מתנדב בשותפות כמנטור בפרויקט חדשנות חברתית, וג'ייק סילברליכט, מאמן ראשי במחוז דרום של ספורט הלקרוס. כמו כן, נכחה גם חיה אליהו, אמא לנציגת העיר הנמצאת בשנת שירות בבולטימור.

מי שמלווה את כל שיתוף הפעולה הוא מושיקו גיאת שהתייחס לביקור "המשלחת של הגברים הצעירים מחזקת את שתי הקהילות, את השותפות ואת הזהות היהודית של המשתתפים, את הקשר והחיבור לישראל ואת הקשר לשותפות דרך אשקלון" מסר גיאת "המשתתפים באים ומשקיעים מזמנם היקר לשבוע בישראל ומתוכו יום באשקלון שמטרתו – חיזוק הקשר בין אנשים לאנשים. מקווה שנוכל לשלוח בעתיד משלחת דומה לבולטימור, של מנהיגות צעירה. ככל שיתחזקו משלחות כאלה תתחזק הקהילה בבולטימור ובאשקלון והמנהיגות הצעירה".

לצידו של גיאת עומדת מנהלת השותפות, סיגל אריאלי. "המיוחד במשלחת זו הוא שהמשתתפים בה הם בגילאים שלרוב לא נחשפים לפעילות הפדרציה בכלל ושותפות אשקלון בולטימור בפרט" מסרה השבוע אריאלי "היה חשוב לתת להם חשיפה ראשונית לחלק מפעילות השותפות כדי שיחזרו לבולטימור עם טעם של עוד ורצון להשתלב בפעילות הקהילה היהודית והשותפות".

"זה לא הביקור הראשון שלי ושל משפחתי באשקלון. הבת שלי משתתפת בפרויקט 'ספריית פיג'מה' של גני ילדים בבולטימור ובאשקלון, ויש עוד שלושה אבות בקבוצה שילדיהם בפרויקט, אבל לרובם זו ההזדמנות הראשונה להכיר את העיר אשקלון ואת הפעילות של השותפות והקהילה היהודית בעיר" אמר הראל טורקל, ראש המשלחת מבולטימור "כל המשתתפים התלהבו מאד מהעיר ומהאנשים ומתכננים לחזור שוב עם שאר בני המשפחה".

לאחר ארוחת הצהריים, המשיכו חברי המשלחת לאימון 'לקרוס' בבית הספר 'אילנות' באשקלון ויחד עם תלמידי כיתות ג', התאמנו בתרגילים שונים ובאמצעות הספורט יצרו שיח משותף. משם המשיכו לסדנת קרב מגע ייחודית בחוף 'דלילה' בהובלתו של איזו. הסדנה העניקה לחברי המשלחת את החוויה של אימון ישראלי צבאי אותנטי, יחד עם הייחודיות של הנוף והים האשקלוני.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר