סופה ביילין. צילום: דוד לוי

סופה ביילין הגישה תביעה נגד יורי זמושצ’יק

היריבים הפוליטיים מהמגזר הרוסי חוזרים שוב למאבק, הפעם בין כותלי בית המשפט לאחר שממלאת מקום ראש העירייה סופה ביילין הגישה תביעת לשון הרע בגובה 280 אלף שקלים, בין היתר נגד סגן ראש העירייה לשעבר יורי זמושצ’יק. “הפרסומים עברו את גבול חופש הביטוי”, נכתב בכתב התביעה

פורסם בתאריך: 23.2.18 10:20

     

ממלאת מקום ראש העירייה סופה ביילין הגישה לאחרונה לבית משפט השלום באשדוד תביעה על סך יותר מ-280 אלף שקלים נגד סגן ראש העירייה לשעבר יורי זמושצ’יק לאחר שפרסם פוסט בשפה הרוסית בפייסבוק, אשר תורגם מדברים שכתב פעיל הציבור צביר צור, אשר אף הוא נתבע. בתביעה נטען כי השניים פרסמו עליה דברים שהם בבחינת לשון הרע ופגיעה בשמה הטוב, ולכן היא דורשת פיצוי כספי ללא הוכחת נזק.

בכתב התביעה נטען כי השניים מתמידים במשך זמן רב בניסיונותיהם לפגוע בביילין בכל מחיר ולרמוס את שמה הטוב בפומבי, כאשר הם מונעים משיקולים אינטרסנטיים. “כידוע, בזירה הפוליטית שמו של אדם וכהונתו כנבחר הציבור שלובים זה בזה ללא יכולת להפריד ביניהם, ואת זאת בדיוק מנסים לנצל הנתבעים בפרסומיהם המרושעים מלאי השנאה כלפי התובעת”, נכתב בכתב התביעה.

התביעה נסובה סביב פוסט אחד ספציפי, שהעלה צור בחודש ינואר 2018 בדף הפייסבוק שלו, ובו תקף את ביילין אישית. בפוסט כתב צור, בין היתר: “אני מתפלא כיצד קבוצה כה איכותית ברמת אינטליגנציה כה גבוהה הצמיחה מנהיגות כה עלובה, כה פאתטית כמו סופה ביילין.

סגן ראש העירייה לשעבר, יורי זמושצ'ק. צילום: אילן אסייג

אינטליגנציה בגובה דשא, שקרנית פאתטית ולא אמינה, מ”מ ראש עיר והממונה על המנגנון עלאק, איזה בדיחה עצובה. סופה ביילין ממש נושא ללעג בקרב הפקידות הגבוהה בעיריית אשקלון. לא די בכך, סופה ביילין חשודה בהתנהלות לא תקינה עד כדי חשד לפלילים”.

עורך דינה של ביילין גם הבהיר כי לא מתנהל נגדה כל הליך פלילי, ולכן מדובר בשקר גס אשר כל מטרתו לפגוע במעמדה ותדמיתה של ביילין וציין כי בדף הפייסבוק של צור 2,500 חברים שנחשפו לכתוב, והפוסט אף זכה לתגובות רבות ושיתופים.

בהמשך הפוסט נטען כלפיה כי אין לה “שום תרומה לפיתוחה של העיר” ושהיא “גורמת לכאוס בתפקוד העירייה”.

מה שקרה לאחר מכן הוא שזמושצ’יק, דמות ידועה במגזר הרוסי בעיר, תרגם את הפוסט הזה ופרסם אותו. בכתב התביעה נטען כי זמושצ’יק ציין שמדובר בדברים מפיו של "חוקר בכיר במשטרת ישראל", “וזאת על מנת להסוות את הדברים המפורטים בכתבה כדברים הנאמרים על ידי בר סמכא,

חרף העובדה שהוא כבר שנים ארוכות לא משרת במשטרת ישראל, וכמובן שהדברים אינם נאמרים במסגרת תפקידו”, נכתב בכתב התביעה.
הפוסט המתורגם, כך על פי כתב התביעה, זכה “לשיתופים ותגובות רבות, נוצר שיח סביב כתבה זו של תושבי העיר, כאשר תושבים רבים אף האמינו בתוכנה השקרי”.

בנוסף, נטען בתביעה כי צורפו לפוסט תמונותיה של ביילין, כשהיא לצד עובדי עירייה אחרים על ספסל בית המשפט, תמונות שאין להן קשר לתוכן הפוסט, ולמרות זאת בחרו השניים לעשות בהן שימוש ציני על מנת להעצים את עוצמת הפגיעה ולגרום נזק רב יותר לביילין.

ביילין דורשת מכל אחד משני המעורבים פיצוי כספי על סך כ-142 אלף שקלים ובנוסף את הסרת הפרסום מדפי הפייסבוק והתנצלות פומבית שתוכנה יתואם איתה מראש.

יורי זמושצ’יק מסר בתגובה: “אכן תרגמתי את הפוסט של צבי צור לרוסית, רק לא הבנתי על איזו עבירה עברתי כשעשיתי זאת. לא קיבלתי לידי את כתב התביעה, אין לי מושג על מה מדובר, ולכן אני גם לא יכול להגיב לדברים. כשאקבל את החומר, אעביר את תגובתי בצורה מסודרת”.

צבי צור מסר בתגובה: “עד כמה שידוע לי התביעה בוטלה, והגענו להסדר”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר