איציק ויצמן
המנכ"ל הבא של עיריית אשקלון. איציק ויצמן

השריף הבא: איציק ויצמן צפוי למלא את מקומו של מנכ”ל העירייה

לנוכח התעקשותו של משרד המשפטים כי ישנו ניגוד עניינים בין מנכ”ל העירייה לגיסו המכהן כסגן ראש העירייה, עשוי המנכ”ל לסיים את תפקידו, ובעירייה כבר מחפשים מחליף שימלא את מקומו. מנהל אגף ההכנסות, איציק ויצמן הוא המועמד המועדף

פורסם בתאריך: 19.1.18 07:25

     

מנכ”ל עיריית אשקלון חיים סופר יצא לחופשת מחלה, כאשר ברקע הדיווחים על כך שהוא עשוי לסיים את תפקידו על רקע החלטת הוועדה לניגוד עניינים כי ישנו ניגוד עניינים בין חיים סופר לגיסו רמי סופר המכהן כסגן ראש העירייה.

בעירייה כבר החלו לבחון מי ימלא את מקומו של סופר במהלך שנה רגישה זו, שנת הבחירות. נבחנו כמה שמות, ומי שצפוי לקבל את התפקיד הוא איציק ויצמן, המכהן כמנהל אגף הכנסות ונחשב לדמות מוערכת ומקצועית בעירייה.

עיריית אשקלון. צילום: דוד לוי

במכתב ששלח השבוע המנכ”ל סופר לעובדי העירייה הוא כתב להם כי היעדרותו בשל חופשת מחלה תימשך גם במהלך שבוע הבא והוציא להם הוראות, “בזמן היעדרותי, ועל מנת לאפשר פעילות תקינה של העירייה, הוראות יינתנו על ידי מר תומר גלאם ראש העיר בפועל בלבד ובמקרה של מתן הוראה כאמור, יש למלא אותה ובכפוף לכל דין. מלבד ראש העיר בפועל, אינני מאשר כמנכ”ל העירייה לקבל ו/ או למלא כל הנחיה מגורם שהוא (עובד עירייה או חיצוני), כאשר עובד שלא יפעל בהתאם לנדרש יסתכן בביצוע עבירת משמעת לרבות אחריות אישית לפעולה וההוצאה בגינה”.

מנכ"ל העירייה, חיים סופר. צילום: דוד לוי.

שלמה כהן. צילום דוד לוי

"ציפיתי לפתיחה קצת יותר חגיגית". כהן. צילום: דוד לוי

חבר המועצה שלמה כהן מתח ביקורת על ניסוח המכתב וכתב כי היא יוצרת מצב אבסורדי, “תפקיד מנכ”ל העירייה הוא תפקיד סטטוטורי ומקצועי לכל דבר המתחייב על פי חוק. ‘האצלת’ הסמכויות לראש העירייה, גם אם הוא היה עונה לדרישות התפקיד הקבועות בחוק, יוצרת ניגוד אינטרסים שלא יכול להתקיים. (הרי לתפקיד מנכ”ל העירייה לא יכול להתמנות מי שחשוד בניגוד עניינים עם ראש העיר. ודי אם נזכיר את ביקורת מבקר המדינה בנושא מינויים פוליטיים על מינויו של חיים סופר). ההנחיה הזו של המנכ”ל מאחדת את תפקיד המנכ”ל וראש העירייה תחת כובע אחד שכולו ניגוד אינטרסים מובהק”, כתב כהן במכתב לראש העירייה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר