מרינה מול. קרדיט: אבישי פינקלשטיין

"מה היא עמדתה של עיריית אשקלון?": איתי סהר במכתב על חוק המרכולים

המועמד לראשות עיריית אשקלון, עו"ד איתי סהר, שלח הבוקר מכתב לראש עיריית אשקלון בפועל תומר גלאם מכתב ובו קרא לו למנוע סגירת עסקים בשבת

פורסם בתאריך: 15.1.18 14:09

     

רק בשבוע שעבר הודיע עו"ד איתי סהר, על התמודדותו לראשות עיריית אשקלון והשבוע הוא כבר מתחיל לעסוק בעניינים ציבוריים.

הנושא הראשון שבו בחר סהר לעסוק הוא חוק המרכולים, בעיקר על רקע הסערה המתחוללת אצל שכנתינו מצפון – אשדוד. "אנו מדווחים בימים האחרונים כי בעיר השכנה אשדוד החלה העירייה באכיפת החוק המכונה 'חוק המרכולים', והיא מחלקת התראות לבתי עסק שהחליטו משיקוליהם לפעול ביום שבת", כתב סהר במכתב אשר מוען לראש העירייה בפועל תומר גלאם, "האירועים סביב הנושא הגיעו עד להפגנת תושבים מול העירייה. מדובר בדוגמא לקרע שהחקיקה המיותרת האחרונה גורמת גם לקהילה וגם לעסקים. הנזק גדול, ייקח זמן רב לתקנו, והוא נעשה רק לשם גזירת קופון פוליטי מהיר וקצר מועד על ידי פוליטיקאים, תוך ניצול ציני ומרחיק של מושגים בעלי חשיבות יסודית לכל יהודי".

רק באחרונה דנה מועצת העיר בדרישתם של חברי סיעת "ישראל ביתנו" לחוקק חוק עזר שיעקוף את חוק המרכולים, והחלט כי הנואש יירד מסדר היום לאור התחייבותו של גלאם להשאיר את המצב כמות שהוא וללא שינוי.

באותו עניין:

דעה: עיר תיירות לא יכולה לסגור עסקים בשבת

סהר כתב עוד כי סגירת העסקים בשבת בהוראת העירייה היא ניצול ציני של פוליטיקאים וכי התערבות של העירייה בניהול של עסק היא מזיקה.

איתי סהר. צילום: ראובן קפוצינסקי

חשוב לציין כי סהר בעצמו, הוא בין היתר בעל עסק מקומי, פאב מצליח בחוף דלילה בשם "הג'ק" אשר פועל גם בשבת. "חיי כלכלה חייבים ודאות. לכל החלטה משמעות וכל החלטה מצריכה היערכות", ציין עוד סהר, "אנשי העיר תוהים: מה היא בעצם עמדתה של עיריית אשקלון? האם ניתקל באשקלון בסגירת עסקים בשבת או האם בכוונת העירייה להימנע מכך? האם למרות כל האמור תחליט העירייה להתערב ולפגוע בעסקים בעיר, גם באופן הזה, או האם נתעלה מעל אינטרסים פוליטיים לטובת הקהילה וגם נעלה את כבודה של השבת למעלה מהפוליטיקה, כראוי לה?".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר