האורחים מבולטימור באשקלון. צילום: דוברות העיריה

תגלית באשקלון: כ-120 סטודנטים מבולטימור הגיעו לביקור בעיר

הסטודנטים הגיעו לעיר כחלק מפרויקט 'תגלית' ושותפות אשקלון- בולטימור, לקחו חלק בפרויקטים השונים שמפעילה השותפות בעיר וזכו להכיר מגוון רחב של האוכלוסייה

פורסם בתאריך: 15.1.18 10:21

     

במהלך החודש הגיעו לאשקלון כ-120 סטודנטים שלומדים באוניברסיטאות והמכללות באזור בולטימור, זאת במסגרת פרויקט 'תגלית' של הסוכנות היהודית, המביא לישראל סטודנטים מרחבי העולם לטיול בן עשרה ימים ברחבי הארץ ללא עלות, וכחלק משיתוף הפעולה בין הערים בולטימור ואשקלון.

ביקור החווה. צילום: דוברות העירייה

בהתאם לכך, על כל אוטובוס 'תגלית' היו לפחות שני חיילים שהינם תושבי אשקלון, בוגרי תוכניות השותפות, שהצטרפו לעשרת ימי הטיול כדי להעצים את הקשר בין הסטודנטים לעיר אשקלון.

חלק מהסטודנטים הגיעו למתחם גני תל"י של קהילת 'נצח ישראל' ויחד עם ילדי הגנים הם הכינו יצירה בנושא טו' בשבט ומאפייני העונה, הדביקו, צבעו, ושיחקו יחדיו.

הסטודנטים עם ילד גני תל"י. צילום: דוברות העירייה

"הסטודנטים אוהבים פעילויות מסוג זה שיש בהן אינטראקציה ישירה וחיבור אנושי" סיפרה רייצ'ל, אשת צוות מבולטימור שהצטרפה לקבוצה "בהתחלה היה קצת קשה בשל הבדלי השפה, אבל אחרי מספר דקות של פעילות הילדים והסטודנטים שיתפו פעולה כאילו הם מכירים מאז ומעולם. היה מרגש מאוד".

קבוצה השנייה קיימה פעילות לקרוס יחד עם בני הנוער המשתתפים באימוני לקרוס באשקלון באופן שוטף במהלך השנה. צוות לקרוס אשקלון, בהובלת דיוויד לסדיי, העניקו חוויה משמעותית וכיפית, הן לסטודנטים מבולטימור והן לנוער מאשקלון. קבוצה נוספת השתתפה בפעילות שהתקיימה בחווה החקלאית אשקלון.

מנהלת החווה, מזל אמנו יחד עם הצוות שלה אפו עם הסטודנטים פיתות בטאבון ולימדו אותם כיצד להכין שפתון וזלין מחומרים טבעיים בלבד. מלבד פעילויות אלו ערכו הקבוצות סיור באוטובוס ברחבי העיר בו ראו את פארק בולטימור, כיפת ברזל ומקומות חשובים נוספים בעיר.

משחקים לקרוס מול הנבחרת האשקלונית. צילום: דוברות העירייה

"קבוצות 'תגלית' שמגיעות לעיר מקבלות הזדמנות להכיר את הקהילה האשקלונית ולחוות את החיים בעיר באופן ישיר" מסרה השבוע  רכזת הפרויקטים בשותפות, רוני רוקח "בזכות הצוות המדהים שיש לנו בכל פרויקט ופרויקט, הסטודנטים זוכים לחוויה משמעותית וכיפית. העיר אשקלון מרוויחה 'שגרירים' נוספים בקולג'ים בארה"ב ומקבלת המון מהזדמנות זו".

סיגל אריאלי, מנהלת השותפות: "כל ביקור של קבוצות 'תגלית' באשקלון מהווה מבחינתנו שיתוף פעולה מוצלח. אנחנו תמיד רואים את המעורבות של הקבוצות בפעילויות וכן את ההבנה עד כמה שותפות אשקלון-בולטימור פעילה וחשובה לשתי הקהילות. החיבור של הדור הצעיר, הסטודנטים מבולטימור וכן החיילים והסטודנטים מאשקלון שמתלווים אליהם, הוא מה שיניע את השותפות לעוד שנים רבות של עשיה משמעותית בשתי הערים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר