תומר גלאם

עתירה לוועדת הבחירות: תומר גלאם הוא לא ראש העירייה בפועל

עו"ד אבי עייש עתר לוועדת הבחירות כדי שתאסור על העירייה ותומר גלאם להמשיך להפיץ את חוברת 'תקציב 2018', כדי שיוסרו שלטי "באנו לעבוד" וכדי שגלאם יפסיק לכנות עצמו כ"ראש העירייה בפועל". ביום שלישי הבא: תומר גלאם יתייצב בעצמו לדיון

פורסם בתאריך: 11.1.18 12:47

     

זירת הבחירות לראשות העיר מתחממת. עו"ד אבי עייש שהכריז לא מכבר על כוונתו להתמודד לראשות עיריית אשקלון עתר היום לוועדת הבחירות האזורית כדי שזו תוציא צו מניעה כנגד ראש העירייה בפועל, תומר גלאם ועיריית אשקלון ויורה להם להפסיק להפיץ לאלתר לתושבי העיר את 'חוברת תקציב 2018' אשר לדעתם מהווה תעמולת בחירות אסורה. עוד ביקש עייש להורות לגלאם ולעירייה להסיר את כל שלטי 'באנו לעבוד' בהם מופיע שמו של גלאם כראש עיריית אשקלון בפועל ואף להפסיק לממן את דף הפייסבוק האישי של גלאם ואם לא דיי בכך מבקש עייש אפילו למנוע מגלאם להמשיך להשתמש בתואר "ראש עיריית אשקלון" או "ראש עיריית אשקלון בפועל" למשל בפרסומים, במודעות, במסמכי העירייה ועוד.

לא הפסקתי לרוץ. עו"ד אבי עייש

על פי עייש, גלאם הוא רק ממלא מקומו של ראש העירייה המושעה איתמר שמעוני. לטענתו, עם היבחרו כממלא מקומו של שמעוני הוא החל "לקדם את ענייניו האישיים באמצעות פרסום בשלטי חוצות, ועל ידי מימון חשבון פייסבוק פרטי, שליחת מתנות עם ציון שמו ותמונתו לילדי כיתה א', צילומים בגנים עם ילדי גן, וחלוקת סידורים עם שמו ותמונתו לבתי כנסת – והכל על חשבון כספי הציבור ובמימון הקופה הציבורית בלבד" לשון העתירה.

לעייש חורה שגלאם קורא לעצמו במודעות ובפרסומים השונים "ראש העירייה בפועל" ולעיתים אף ללא ציון המילה "בפועל". העתירה מגלה כי בשלושה חודשים האחרונים נשלחו שלושה מכתבי התראה בנושא בטרם נקיטת הליכים משפטיים, אך גלאם לא התייחס אליהם.

אבל פרסום חוברת תקציב 2018 שהחל בתחילת השבוע וטרם הסתיים היה ככל הנראה 'הקש ששבר את גב הגמל'. להערכת עייש מדובר בתעמולה בעלות של כ-200,000 שקלים על חשבון הקופה הציבורית.

לא ברור עד כמה תולה עייש תקוות בוועדת הבחירות האזורית, אך לדבריה של עו"ד תמר קידר המייצגת את עייש בעתירה זו, "עניינה של עתירה זו הינה לשמור על עקרון השוויון בין המתמודדים בבחירות ולמנוע פגיעה באמונו של הציבור במנהל הציבורי, לרבות איסור על המשיבים להשתמש במשאבי הרשות המקומית לצורכי מערכת הבחירות של גלאם" כותבת עו"ד קידר "כמו כן, כדי לקבוע באופן שאינו משתמע לשני פנים את החובה של גלאם כממלא מקום של ראש הרשות להקפיד שלא לנצל לרעה, לקידום ענייניו האישיים, את הכוח שניתן לו ואת הנגישות שיש לו, מכוח תפקידו, לנכסי הציבור ולמשאבי הרשות".

שלט באנו לעבוד בשכונת אגמים

וועדת הבחירות האזורית בראשותו של שופט בית המשפט המחוזי אליהו ביתן דנה היום בעתידה והחליטה לזמן את גלאם בכבודו ובעצמו כבר ביום שלישי הבא לדיון בעתירה בבית המשפט.

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: "קיבלנו את העתירה. נלמד אותה ונשיב בהתאם".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר