גלאם ורותי אטיאס עם מבלים בליל הסילבסטר. צילום: אלדד עובדיה

2018 כבר כאן: גלאם סייר במוקדי הבילוי בליל הסילבסטר

ראש העיר בפועל מלווה בסיירת ההורים העירונית ונציגי המטה העירוני לבטיחות בדרכים ביקרו במוקדי בילוי והעלו את המודעות לבילוי בטוח ונהיגה בטוחה

פורסם בתאריך: 3.1.18 10:01

     

המטה העירוני לבטיחות בדרכים פתח את השבוע הנוכחי במבצע הסברה נרחב בנושא הסכנות בנהיגה תחת השפעת אלכוהול, זאת לקראת חגיגות השנה האזרחית החדשה.

וכך, בבוקר יום ראשון הגיעו נציגי המטה העירוני למשרדי העירייה והאקדמיה וחילקו חומרי הסברה. בערב, הם יצאו בליווי ראש העיר בפועל, תומר גלאם, חברת המועצה, מיריי אלטיט, וסיירת ההורים למקומות בילוי, בהם חוף דלילה והמרינה ושם חולקו למבלים דפי מידע ופנסים עם המסר 'לפני שיוצאים לבלות בוחרים נהג תורן'.

תדריך לפני יציאה לשטח. גלאם עם סיירת ההורים העירונית. צילום: אלדד עובדיה

מטרת ההסברה היא להעלות את המודעות הציבורית לכך שאלכוהול משפיע על הנהיגה כבר מהטיפה הראשונה, ויש להפריד מההגה את הנהגים ששתו ולהחזיר את החוגגים הביתה בשלום.

ראש העיר בפועל, תומר גלאם: "סיירנו במרכזי הבילוי באשקלון בלילה האחרון של שנת 2017 כדי להזכיר לכל מי שמבלה וחוגג את השנה האזרחית החדשה, שאם שותים לא נוהגים וחוזרים הביתה בשלום עם נהג תורן או ב'קווי לילה'" הסביר גלאם לאחר הסיור "אני רוצה בהזדמנות זו להודות לגורמי המקצוע, למתנדבים בסיירת ההורים ולמתנדבי המטה העירוני על הפעילות שלהם ועל העשייה למען ביטחונם של תושבי אשקלון ".

פעילות הסברה. גלאם עם אלטיט, אטיאס ופעילי ההסברה בחוף דלילה. צילום: אלדד עובדיה

גם חברת המועצה הממונה על החינוך הבלתי פורמאלי, מיריי אלטיט השתתפה בסיור. "סיירת ההורים המפוארת של אשקלון, מורכבת מעשרות מתנדבים אשר מפגינים נוכחות במרכזי הבילוי של בני הנוער בלילות סופשבוע וחופשות במטרה למנוע התנהגות ונדלית וסיכונית, להוות אוזן קשבת לבני הנוער" מסרה השבוע אלטיט "סיירת ההורים שלנו מהווה דוגמא לבני הנוער במעורבות, אכפתיות מהזולת, קבלת אחריות, סמכות הורית ומתן דוגמא אישית. הסיירת שלנו מעצימה את כוחם של גורמי המניעה, הפיקוח, האכיפה והביטחון ביישוב ומגבירה את הביטחון האישי של כלל התושבים ושל בני הנוער בפרט".

מחכים לנשיקה… גלאם עם מבלים בליל הסילבסטר. צילום: אלדד עובדיה

הסכנות העיקריות טמונות דווקא בחזרה ממקומות הבילוי כשהמבלים שותים אלכוהול ולמרות זאת נוהגים חזרה הביתה ומסכנים בכך את עצמם, את חבריהם ואת המשתמשים האחרים בדרך. "אנחנו במטה העירוני לבטיחות בדרכים פועלים לאורך כל השנה במטרה להביא לכך שהציבור יבין את הסכנה הטמונה תחת השפעת אלכוהול ולהיערך לכך בהתאם על ידי שימוש בפתרונות חלופיים ובטוחים יותר, ביניהם קביעת נהג תורן שימוש בקווי הלילה ובמוניות" הסבירה מנהלת המטה, רותי אטיאס "אני קוראת לציבור החוגג לבלות אך לנהוג באחריות לחייו ולחיי משתמשי הדרך האחרים ולא לנהוג אחרי ששתה אלכוהול אפילו טיפה אחת".

גלאם עם מיריי אלטיט ואורלי פולט. צילום: אלדד עובדיה

אבל כמובן יש גם מקרים שעצם שתיית האלכוהול מובילה לאלימות ולוונדליזם, עוד בתוך מקום הבילוי או בסמוך לו, הרבה לפני ש"עולים להגה". "סיירת ההורים באשקלון, הפכה לשם דבר ומודל לחיקוי לערים אחרות בארץ וזוכה להצלחה רבה בכל הנוגע לצמצום התנהגויות סיכון בקרב בני הנוער" הסבירה מנהלת המחלקה למניעת אלימות ואלכוהול בעירייה, אורלי פולט "מאז הקמתה של הסיירת טיפלנו בעשרות אירועי אלימות, ונדליזם ושתיית אלכוהול בקרב בני הנוער. בזכות הפעילות והנוכחות של סיירת ההורים ומדריכי המוגנות בשטח הובלנו לצמצום מקרי ונדליזם, רעש ואלימות בקרב בני נוער. אנו קוראים להורי המתבגרים לבוא ולהצטרף אלינו לדרך של עשייה, מעורבות ואחריות קהילתית למען בטחון ילדינו".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר