ישיבת מועצת העיר אשקלון
ישיבת המועצה

תקציב 2018: מה עושים ב-1.4 מיליארד שקל?

תקציב העירייה לשנת 2018 אושר השבוע במועצת העיר. תקציבי החינוך והרווחה צמחו במסגרת התקציב, הכולל בתוכו בינוי מוסדות חינוך, פתרונות תחבורה עירוניים, שיפור פני העיר ותכנית רב שנתית לעיר חכמה. “השינוי יורגש בכל בית באשקלון”, אמר ראש העירייה בפועל תומר גלאם

פורסם בתאריך: 29.12.17 13:37

     

מועצת העיר אישרה השבוע את תקציב עיריית אשקלון לשנת 2018. תקציב העירייה השוטף מסתכם בסך של 859.2 מיליון שקל, ותקציב הפיתוח לשנת 2018 מסתכם בסך של 543 מיליון שקל. בסך הכול מדובר ביותר מ-1.4 מיליארד שקלים. חשוב להדגיש כי התקציב השוטף של העירייה לשנת 2018 גדל בסך של כ-100 מיליון שקל, גידול בשיעור של 13.4 אחוזים.

עלייה נרשמה גם בתקציב החינוך, שמסתכם בסך של 287 מיליון שקלים, לעומת 255 מיליון שקלים בשנה שעברה, וכן בתקציב הרווחה והשירותים החברתיים, שמסתכם בסך של 142.5 מיליון שקל – מה שהופך את תקציב 2018 לחברתי, רווחתי וחינוכי יותר.

“למרות אתגרים לא פשוטים, הצלחנו בשנה האחרונה להחזיר את אשקלון למסלול של עשייה. כשנכנסתי לתפקיד ראש העירייה בפועל התמודדתי עם מציאות מורכבת. המטרה הראשונה הייתה

להחזיר את העירייה לשגרה של עשייה, והצלחנו במשימה החשובה הזו”, פתח את ישיבת המועצה ראש העיר בפועל תומר גלאם.

המשך פתרונות תחבורה

היעדים המרכזיים לשנת 2018 שעליהם החליטה הנהלת העירייה וראש העירייה בפועל, תומר גלאם מקבלים ביטוי משמעותי בתקציב העירייה. בתחום פתרונות התחבורה יושקע סך של 164.5 מיליון שקל לטובת תחילת העבודות על המחלף הצפוני, שיקוע צומת יצחק רבין-מנחם בגין, ביצוע כביש 3, סלילת המשך שדרות רבין צפונה והוספת נתיב לשדרות התעשייה.

הגשר ההפוך המתוכנן בצומת רבין-בגין. צילום: דוברות העירייה

במהלך השנה ישודרגו, יטופלו ויורחבו 43 צמתים ברחבי העיר אשקלון, שיכללו בין השאר את הרחבת כיכר רוטרי לשני נתיבים, הסדרת צומת קדש-הציונות, שדרוג שדרות אליעזר בן יהודה, סלילת כביש חיל הים, הקמת והרחבת מעגלי תנועה דו נתיביים וביצוע הסדרי תנועה חדשים במוקדים עמוסים.

מקימים כיכרות. צילום: אשר דהן

נושא החינוך מהווה מרכיב משמעותי מהתקציב העירוני ועתיד להסתכם בסך של 33 אחוזים מהתקציב הכולל. אשקלון נכנסה לתכנית המח”ר – הנדסה, מתמטיקה, חלל ורובוטיקה – תכנית ארצית ייחודית ומתקדמת, שהיעד המרכזי שלה לשפר את הישגי התלמידים בלימודי מתמטיקה, מדע וטכנולוגיה. מטרה נוספת היא להגדיל את מספר התלמידים שיפנו ללימודי 5-4 יחידות לימוד במתמטיקה ובמדעים וליצור מוטיבציה בקרב תלמידים להתעניין ולפנות לתחומים אלה החל מבית ספר יסודי ועד לתיכון.

כמו כן, יושקעו יותר מ-90 מיליון שקל בתכניות פדגוגיות נוספות ויותר מ-300 מיליון שקל לטובת בינוי מוסדות חינוך חדשים ושיפוץ מבנים קיימים. במסגרת השקעות אלו ייבנו 16 כיתות גן חדשות, בית ספר יסודי ומקיף בשכונת אגמים, שלב ג’ בבית ספר פסגות, שלב ג’ בבית ספר מצפה ימים ומרכז לחינוך ימי.

בית ספר חדש בשכונת אגמים. הדמיה

בנוסף, יינתן מענה למימוש פרויקטים ייחודיים לבעלי צרכים מיוחדים, כשגולת הכותרת היא הקמת המרכז הרב-תכליתי והשלמת הבנייה והשיפוץ של בית הספר מעיין שרה וכן פרויקטים נוספים בתחום הרווחה, בהם בניית המרכז להתמכרויות ומרכז יום ועוד.

גם תחום התחדשות עירונית בא לידי ביטוי בתכנית העבודה לשנת הכספים 2018. במהלכה צפויה להתפרסם תכנית אב, שעתידה לתת מענה לשכונות ותיקות בעיר וליזמים המעוניינים לקדם תכניות להתחדשות עירונית.

תעסוקה: הרחבת מפעלים ופארק הייטק

בתחום התעסוקה, חברות קרלסברג ורב בריח ירחיבו את מפעליהן באזור התעשייה הדרומי, וחברות נוספות צפויות להעתיק את פעילותן ולהצטרף אליהן, דבר שיוביל לתוספת של אלפי מקומות תעסוקה בשנים הקרובות במפעלים שישתרעו על שטח של כ-900 דונם.

מרחיבים את המפעל. מבשלות בירה ישראלית באזור התעשיה הדרומי. צילום: אלירם משה

בחלקה המזרחי של העיר יוקמו פארק תעשייה ופארק הייטק, שיהוו כתובת לחברות עתירות ידע מכל רחבי הארץ. בקרוב יחלו העבודות להקמת מרכז יזמות (hub), שבמסגרתו יוכלו יזמים בתחילת דרכם למצוא בית למיזם חדשני ולזכות לתמיכה ולליווי מקצועי.

אינטרנט אלחוטי ברחבי העיר

בשנת 2018 תקדיש עיריית אשקלון משאבים רבים לקידום תכנית "עיר חכמה", שנועדה לרתום את הטכנולוגיה הקיימת לשיפור איכות חיי התושבים כמעט בכל תחומי החיים.

תושבי אשקלון והבאים בשעריה יוכלו ליהנות מגישה למערכת אינטרנט אלחוטית ללא עלות. מערכות בקרה מתקדמות יאפשרו לחזק את תחושת הביטחון האישי, ייעשה שימוש במערכות תאורה חכמות, המתבססות על שילוב נורות לד חסכוניות. במסגרת התכנית יהיו מערכי הודעות והתראות לתושבים ולמבקרים בעיר באמצעות אפליקציה עירונית ושירותים מבוססי מיקום, המאפשרים להודיע על אירועים חריגים, לעדכן את התושבים ולהעניק להם חוויית שירות מודרנית ומהנה.

יעד נוסף לשנה הקרובה הוא שיפור פני העיר ואיכות הסביבה, תוך כדי השמת דגש על מערך הניקיון ומערך פינוי האשפה, וזאת במטרה לשמור על סביבה נקייה ומטופחת. כמו כן, יימשך תכנון שבילי אופניים בכמה מוקדים ושדרוג התחבורה הציבורית, שיכלול תכנון מסוף תחבורה ציבורית, הסדרת תחנות הסעה ומפרצים ובדיקת היתכנות של נתיבי תחבורה ציבורית.

חגיגות ה-70 לאשקלון

השנה חוגגת אשקלון 70 שנה, ולציון מאורע חשוב זה הוקצו משאבים למופעים וחגיגות ברחבי העיר. כמו כן, בתחום התרבות יחלו עבודות התכנון להקמת המשכן לאמנויות הבמה, הקמת פארק אקו-ספורט, בית העולה ומרכזים קהילתיים בשכונות החדשות.

המשכן לאומנויות הבמה. כך זה אמור להיראות. הדמיה

הרב אביטן: אין בשורה בתקציב ואין חזון

חבר האופוזיציה הרב יעקב אביטן מתח ביקורת על התקציב שהוגש ואמר, “אין שום עלייה בתקציב החינוך. העלייה היא ברובה רק בשכר, זה לא תקצוב של תכניות פדגוגיות. אין ‘בגרות 100’ בבתי הספר העירוניים, גם לא באמי”ת ולא באולפנה. אין תגבור מתמטיקה ואנגלית. הם דחפו לתקציב החינוך סעיפים של תמיכות והשתתפות בהפועל אשקלון והציגו את זה כחינוך. כל העלייה בתקציב החינוך הבלתי פורמלי זה בשכר, לא סתם החוגים יקרים”.

הרב יעקב אביטן. צילום: דוד לוי

הרב אביטן מציין גם כי חלקים רבים בתקציב שהוצג הוא בכלל כסף שספק אם יגיע, “התקציב ברובו מותנה בקבלה של כסף ממשרדי ממשלה. אם לא נקבל? אז לא יהיה. אם כחלון יישאר באוצר, אז נקבל; אבל אם יהיו בחירות ויגיע שר אוצר אחר, אז הכסף הזה ילך לדימונה וירוחם. אין שום בשורה בתקציב הזה ואין שום חזון. לך תסתכל בספר התקציב של שנה שעברה, כמה הבטחות וכמה דברים שהרבה מהם לא יצאו לפועל, אבל העיקר התהדרו בהם”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר