הערב החגיגי, אשקלון בולטימור. צילום: פוטו יוסי את עוזי

אשקלון ובולטימור חוגגות 14 שנות 'ערים תאומות'

הערב עמד בסימן פועלה של השותפות בשנים אלה ועל הקירות הוצגו תמונות מייצגות של פרויקטים של השותפות

פורסם בתאריך: 14.12.17 16:08

     

בעיריית אשקלון מציינים בימים אלה 14 שנות שיתוף פעולה בין קהילת בולטימור וקהילת אשקלון. ערב חגיגי אף נערך בבית העם במעמד צמרת העירייה ואורחים נכבדים נוספים.

בערב זה נכחו גם חברי משלחת מנהיגות מהקהילה היהודית בבולטימור שביקרה השבוע באשקלון, סיירה בפרויקטים המשותפים של השותפות, למדה יותר ממה שידעה על אשקלון וקיימה מפגשים במטרה להגדיל את שיתופי הפעולה והחיבורים בין הקהילות. לערב זה הצטרפה משלחת נוספת מ'פרלסטון' החווה החינוכית בבולטימור, בהנהלת יקיר מנלה, אשר לאחרונה ביקרה גם היא באשקלון.

הערב, עמד כולו בסימן פועלה של השותפות ארוכת השנים, וייצוג של פרויקטים אשר השותפות מממנת ומפעילה באשקלון ובבולטימור. על הקירות הוצגו תמונות מייצגות של פרויקטים של השותפות. בפינה אחת הוצגו תמונות מרהיבות של העיר אשקלון אשר צולמו על ידי נוער מפרויקט 'בית חם', פרויקט של מחלקת הרווחה בעירייה, בהובלתה של הגב' כרמית אוחיון ובהנחייתו המקצועית של הצלם אדי ישראל.

על הבמה הופיעה במהלך הערב מקהלת 'הזמיר' בניצוחו של המנצח איל דרכמן. הסניף האשקלוני קיבל תגבור של זמרים מירושלים והשרון. מנצחת 'הזמיר' בית שאן ומנהלת הזמיר ישראל, הדס שטרומן, העניקו הופעה מרגשת לכלל הנוכחים. כמו כן, משתתפי פרויקט 'השאלת כלים' מוזיקליים של הקונסרבטוריון הופיע עם כנריות צעירות בניצוחה של המורה אלה גלפלט והפסנתרן מיכאל קויפמן. חלק מרגש בערב היה כשעלו לבמה 10 תלמידי כיתות ו' בבית ספר 'דקל' המשתתפים בפרויקט 'תאומי קריאה' מול תלמידים בבולטימור וסיפרו באנגלית רהוטה על הפרויקט והחברים החדשים מבולטימור. כמו כן, הוקרנו סרטונים של שני תלמידים מבולטימור שברכו את החברים באשקלון.

מאות משתתפים. צילום: פוטו יוסי את עוזי

"נפגשתי עם בכירי הקהילה, מארק טריל נשיא הקהילה ולינדה הורוביץ, יושבת ראש הוועד המנהל באופן אישי. שניהם היו ממייסדי השותפות ומעורבים בה עד היום" מסר ראש העירייה בפועל לאחר הערב "התרשמתי מאד מהאהבה הגדולה שלהם למדינת ישראל בכלל ולאשקלון בפרט. הבטחתי להם להמשיך ולקדם את השותפות. דלת משרדי תהיה פתוחה תמיד לכל בקשה של השותפות. אני מודה לקהילה על תרומתה החשובה לעיר אשקלון במשך כל השנים הללו".

גם סגנו יורם שפר ביקש להתייחס לשותפות המיוחדת. "כל מפגש עם הקהילה היהודית מבולטימור הוא מרגש, כל פעם מחדש. אמנם אנחנו נמצאים בשתי ערים נפרדות ורחוקות, אך התחושה היא של משפחה אחת גדולה. אני מאמין כי מטרת השותפות ומטרת העיר הינן משותפות והמפגשים במהלך השבוע האחרון רק חיזקו זאת" מסר שפר "שאיפתנו היא לחזק את הקשר בין שתי הערים, את הזהות היהודית והעמיות היהודית המשותפת. אני רוצה להודות לקהילה היהודית בבולטימור ולשותפות על פועלם".

מושיקו גיאת משמש יו"ר השותפות בהתנדבות מלאה "השבוע היה שבוע מלא וגדוש בחיבוק ואהבה וחדוות יצירה בקבלת משלחת ייחודית של השותפות שלנו מבולטימור, אנשים נפלאים ציוניים שאהבתם לישראל בכלל ולאשקלון בפרט, מתבטאת בשיתוף מתוך רצון ויצירה ובניית מערכת של חיבור אנשים לאנשים. בחגיגת 14 שנה לשותפות, קיבלנו אולם מלא ומחבק את כולם ואנרגיה בלתי סופית, של התנדבות ועבודה משותפת. על כך ברצוני להודות, לכל שעסקו במלאכה הכה רבה, להרים את השבוע וכן את הערב הנפלא והכה מרגש, שהיה לנו העונג להיות בו יחד עם השותפים שלנו מבולטימור".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר