גם המקלטים יפים. צילום: תומר שונם הלוי

המועצה לישראל יפה: חמישה כוכבי יופי לאשקלון גם באחזקת מקלטים ציבוריים

מספר מקלטים ציבוריים נבחנו. הזכייה עדיין לא יכולה להצביע על כלל הקלטים בעיר, לפחות לא אלה שבהם ביקר ראש העיר ושר הביטחון בקיץ האחרון

פורסם בתאריך: 14.12.17 12:04

     

המועצה לישראל יפה העניקה לעיריית אשקלון חמישה כוכבי יופי בתחרות הארצית 'המקלט והמיגון במרחב האזרחי בישראל יפה' לשנת 2017, אשקלון זכתה בחמישה כוכבי יופי באחזקת מקלטים ציבוריים – מקום ראשון במחוז דרום.

במסגרת התחרות נבדקו בכל רשות מספר מקלטים ציבוריים ברחבי העיר על ידי צוות הערכה של המועצה ונציגי פיקוד העורף. התחרות כללה מקלטים ציבוריים, ביניהם גם מקלטים דו-תכליתיים, המשמשים את הקהילה בעתות שלום. המקלטים נבחנו על פי מספר קריטריונים של מוכנות, חזות ותחזוקה, כולל: חזות פנימית, חזות חיצונית, הימצאות ותקינות מערכות שירותי העזר הנדרשות בחירום, הימצאות ותקינות אמצעי כיבוי ואמצעי תקשורת, נהלי תחזוקה שוטפת, נהלי תגובה בחירום ותיאום ושיתוף פעולה עם פיקוד העורף. על כל אלה קיבלה אשקלון את חמשת כוכבי היופי.

כאמור, במסגרת התחרות נבדקו רק מספר מקלטים מתוך מאות שפזורים ברחבי העיר. בקיץ האחרון ביקר שר הביטחון, אביגדור ליברמן באשקלון וכדי לקבל תקציב לשיפוץ עשרות מקלטים מוזנחים כדי שיוכלו לשרת את הציבור בשעת חירום, סייר השר יחד עם בכירי העירייה במקלטים כאלה.

גלאם, ביילין וליברמן מסיירים בקיץ באחד המקלטים שלא נבדק על ידי המועצה לישראל יפה. צילום: עיריית אשקלון

מטרתה העיקרית של התחרות היא לעודד את הרשויות המקומיות להגביר ולשפר את פעילותן בתחום אחזקת המקלטים הציבוריים, תוך הגברת המעורבות והמודעות של הקהילה לחשיבות הנושא.

"אני שמח שאנחנו שומרים על הרמה הגבוהה של המקלטים בעיר, שנה אחר שנה. הדבר חשוב הן מבחינה סביבתית והן מבחינת ביטחון ושלום התושבים בעת מצבי חירום" אמר ראש העירייה בפועל, תומר גלאם "נמשיך לשמור ולטפח אותם וכן את הקשר הטוב והפורה שיש לנו עם פיקוד העורף".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר