שירי קניגסברג לוי מצלמת עוד סרטון באוטו. צילום: פבל

"חולמת להיות שחקנית": המורה מאשקלון ששרון סטון מזדהה איתה

משרון סטון ועד ויקטוריה בקהאם, מטייוואן ועד רומניה: שירי קניגסברג-לוי, מורה מאורט אפרידר ואימא לארבעה, הפכה לכוכבת רשת בינלאומית שכולם מזדהים איתה ומדברים עליה, והכול בגלל סרטון שצילמה בתוך האוטו שלה. “החלום הגדול שלי להיות שחקנית קומית”, היא מספרת בריאיון

פורסם בתאריך: 29.3.20 11:51

     

אם אתם עדיין מהבודדים שלא נתקלו בסרטונים שמעלה שירי קניגסברג-לוי לרשתות החברתיות, זה הזמן שלכם להתעדכן ולהכיר את המורה מאשקלון שבסך הכול רצתה לפרוק את שעל ליבה והפכה בין לילה לכוכבת רשת. הכול התחיל בשבוע שעבר, כשקניגסברג-לוי החליטה לשתף ברגעי הייאוש והסגר ואמרה סרטון של דקה וחצי את מה שהיא חושבת בדיוק על ה”למידה מרחוק” שהנהיג משרד החינוך בימים הראשונים לביטול הלימודים. לוי לא חסכה בביקורות מתובלות בקריצה והרבה מאוד הומור, ובתוך שעות הסרטון שלה הגיע למיליוני צפיות וזכה לאינספור שיתופים ותגובות. בימים שלאחר מכן עוררה קניגסברג-לוי עניין רב מאוד, לא רק בארצנו הקטנטונת, אלא גם מעבר לים. הסרטון שלה תורגם קודם כול לאנגלית, החל “לרוץ” בעולם, ולאחר מכן תורגם לעוד 10 שפות נוספות. שירי קניגסברג-לוי הפכה לכוכבת רשת בינלאומית.

View this post on Instagram

SHE IS MY INSIDE VOICE

A post shared by Sharon Stone (@sharonstone) on

השיתוף של שרון סטון

בשבוע שחלף לא היה לה רגע דל. לא רק שהיא התראיינה לכל כלי התקשורת בארץ, היא גם כיכבה במהדורות החדשות בטאיוואן, בלגיה ורומניה והתראיינה לארבעה מגזינים בחו”ל. גם כוכבות הוליווד צפו בסרטון, הזדהו ואף שיתפו ופרגנו. הראשונה הייתה השחקנית שרון סטון. אחריה הייתה זו ויקטוריה בקהאם, שהעלתה את הסרטון, תייגה את שירי ואף הוסיפה כיתוב: “ברגעי מבחן, צחוק טוב לנשמה שלך”. נכון לכתיבת שורות אלה האחרונה ששיתפה את הסרטון הייתה השחקנית הילארי דאף, שאף הגדירה את קניגסברג-לוי “הגיבורה שלי”. אחריה עוד יבואו בוודאי רבות וטובות.

 

וקניגסברג-לוי צופה על כל המתרחש מביתה שבמשוב גיאה, הסמוך לאשקלון, ולא מצליחה להאמין שכל זה קורה לה. “אני באופוריה”, היא אומרת, “אני מרגישה כמו באיזה חלום. ויקטוריה בקהאם, אישה עם 28 מיליון עוקבים, משתפת סרטון שלי ומתייגת אותי ועוד כותבת מילים כאלה יפות. מי היה מאמין?! זה פשוט טירוף-טירוף-טירוף. אני המומה”.

“התלמידים מאוד מפרגנים”

שירי (41) נשואה לזיו, והשניים הורים לארבעה ילדים (8, 10, 13.5, 15). היא נולדה וגדלה בירושלים והגיעה למושב גיאה בעקבות האהבה. כבר 14 שנה שהיא מתגוררת כאן ומלמדת בבית הספר אורט אפרידר, שאותו היא מכנה “הבית שלי”. “אני מורה בכיתה ט’8 האהובה שלי. זאת כיתת חינוך מיוחד”, היא מספרת, “הגעתי לכאן לפני 14 שנה ואני מאוד-מאוד אוהבת את בית הספר ואת התלמידים שלי. אני חייבת לציין שדבורה בוסקילה, מנהלת המקיף, ולימור אוחנה, מנהלת החטיבה, מכירות אותי עם השיגעונות שלי ומקבלות אותם באהבה”.

שירי קניגסברג לוי. צילום: פבל

איך זה בא לידי ביטוי?
“תמיד יש לי רעיונות משוגעים עם הכיתה, והן תמיד תומכות ויודעות שיצאו מזה רק דברים טובים. הן מכירות את ההומור שלי, והכול תמיד מתקבל בהבנה ואהבה. אגב, לפני חודשיים זכינו במקום ראשון באולימפיאדת מדעים, והרמנו כאן מרכז למידה בנושא החלל, ואפילו הצלחתי להביא לכיתה את יפתח רמון, בנו של אילן רמון ז”ל, למרות שהוא כמעט ולא מגיע למפגשים כאלה. התלמידים מאוד התרגשו. המוטו שלי איתם הוא שבשבילם השמיים הם לא הגבול, אני כל הזמן אומרת להם את זה. ואני מספרת את זה כי מבחינתי זאת ההוכחה שעם הומור, אמונה בתלמידים ותמיכה מהמערכת אפשר להשיג הרבה מאוד דברים, גם אם נראה בהתחלה שהם אינם בני השגה”.

איך התלמידים מגיבים לסרטונים שלך?
“התלמידים מאוד מפרגנים. הם מכירים אותי כמצחיקה. גם דרך הלימוד שלי היא כזאת, כי זאת אני. כל עוד הדבר הם בגבול הטעם הטוב, אז הכול מצחיק וכיפי”.

את לא חושבת שזה קצת שובר את הדיסטנס ביניכם ועלול לטשטש גבולות?
“לא. יש לי גבולות מאוד ברורים. למידה זאת למידה, אבל אין שום סיבה שהלמידה לא תתבצע בדרך חווייתית ובהומור. זה בכלל לא סותר, וזה מה שיפה פה. ועובדה שזה עובד נהדר, והתלמידים שלי מבצעים את כל מה שנדרש מיתר השכבה”.

שירי קניגסברג לוי. צילום: פבל

הכול התחיל במאמאצחיק

היא מעידה על עצמה שתמיד הייתה מצחיקה, המצחיקה של המשפחה, המצחיקה מבין החברות, המצחיקה של החבר’ה. כך שאף אחד מסובביה ומכריה לא הופתע כשהחלה לעלות סרטונים לרשת. הסרטון האחרון, זה שעורר את כל המהומה סביבה, הוא בהחלט לא הסרטון הראשון וקדמו לו עוד הרבה אחרים.

אז איך הכול התחיל?
“הכול התחיל לפני מספר חודשים בקבוצה מדהימה ומיוחדת בפייסבוק שנקראת ‘מאמאצחיק’. זאת קבוצה מופלאה של כחצי מיליון נשים מצחיקות, שהיוותה עבורי הפלטפורמה הראשונית. קיבלתי שם המון תגובות מפגרנות ואוהדות, ומשם זה המשיך”.

את זוכרת את הסרטון הראשון שהעלית?
“וואו. היו כל כך הרבה, כך שממש קשה לי להיזכר בראשון. זה לא דרש ממני אומץ מיוחד או הכנות מיוחדות, כך שזה לא היה משמעותי כל כך עבורי. פשוט צילמתי והעליתי ואז עוד ועוד”.

אז שום דבר לא כתוב ולא מתוסרט?
“תודה לבורא עולם שלא נדרש ממני לשבת, לכתוב ולתסרט. אני כותבת לפעמים נקודות כדי לא לשכוח, אבל הכול טבעי לגמרי ומבוסס על סיטואציות מהחיים שכולנו חווים. אני לוקחת דברים קשים שעוברים על כולנו ומתבלת אותם בהומור. בדיוק בגלל זה אנשים אוהבים את הסרטונים שלי, כי הם מתחברים לסיטואציה ויכולים להזדהות ולצחוק עליה. עכשיו, בצל הקורונה, יש לי הרבה מאוד חומרים”.

מה לדעתך מייחד את הסרטון האחרון שזכה לפופולריות גדולה הרבה יותר?
“האותנטיות. אמרתי בפשטות דברים שאנשים בבית הזדהו איתם, הדברים פשוט יצאו לי מהלב. לא הכנתי שום דבר ולא תכננתי מה להגיד, פשוט פרקתי”.

שירי קניגסברג לוי. צילום: פבל

דמיינת שככה הסרטון הזה יתקבל?
“לא, בחיים לא. לא דמיינתי ולא ניחשתי. גם אם הייתי מנסה לדמיין, לא הייתי מגיעה לסדר גודל כזה. אני עדיין המומה”.

ואם היית יודעת, היית עושה משהו אחרת?
(צוחקת) “הייתי שמה אודם לפחות”.

“מבחינתי זאת מצווה”

כיאה למצחיקה ללא תקנה, קניגסברג-לוי משתדלת לשמור על ההומור גם בימים לא פשוטים אלה. גם ברגעים כשכבר ממש לא פשוט להימצא לבד עם ארבעה ילדים בבית. “זיו, כמובן, חיוני למשק. אז הוא הולך לעבוד”, היא צוחקת. “אז אני פה סגורה עם הילדים. אני גם לא מרשה להם ללכת לשום מקום ולא שיבואו לכאן. אנחנו שומרים על ההנחיות, למרות הצחוק וההומור. אז אני באמת משתדלת ומצליחה לשמור על ההומור גם בבית, למרות שהמצב לא פשוט לאף אחד. יש רגעי שבירה, יש סיטואציות שצריך לתפעל ויש אינטריגות, אבל הכול פתיר. אני, למשל, לא יכולה לראות יותר את המטבח וגם לא את עצמי. הילדים גם מנסים להיות יצירתיים, והם מוצאים את היצירתיות שלהם במקומות שאלוהים יעזור. אבל עדיין אנחנו צוחקים הרבה. הומור זאת התרופה הכי טובה, לא רק למשבר הקורונה, לכל משבר באשר הוא”.

שירי קניגסברג לוי. צילום: פבל

בימים האחרונים היא עסוקה בעיקר בהומור. היא מעלה עוד ועוד סרטונים, שאותם היא מכינה בכל יום לפינה שלה בתכנית הבוקר. גם הילדים לוקחים חלק פעיל. “אנחנו מצלמים בכל פעם סרטון חדש ואחריו גם משוחחים על הנושא. אני מאוד נהנית מהעשייה הזאת, וגם הילדים שותפים, נהנים ומפרגנים. זה מעסיק אותי וזאת התרפיה שלי”.

יש מחשבה על הסבת מקצוע?
“תמיד חלמתי להיות מורה ושחקנית. אז תודה לאל אני מורה כבר שנים. עכשיו החלום הגדול שלי להיות שחקנית קומית. אף פעם לא התפניתי להגשים את החלום הזה כי אני מאוד אוהבת את העבודה שלי, וכשאתה אוהב את מה שאתה עושה, אז אתה לא מחפש כיוונים אחרים וריגושים חדשים. אבל עם כל מה שקורה עכשיו, אולי זה יתגשם. הלוואי”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




איפה היית רוצה לראות את עצמך?
“הייתי רוצה לראות את עצמי בסדרות קומיות או תכניות מצחיקות. זה החלום. אני מאוד אוהבת, למשל, את ‘ארץ נהדרת’ ו’מועדון לילה’ ואת התכנית ‘חברות’. יש, כמובן, גם עוד דברים, אבל אלה הדברים שאני מתחברת אליהם”.

אז מה לאחל לך? שהכול יסתיים במהרה או שאולי זה טוב לך לקריירה החדשה?
“לא, לא. אני מאחלת לכולנו ומכל הלב, שהכול יסתיים במהרה, שאני אחזור לכיתה שלי, לט’8 בבית הספר אורט, שאני כל כך אוהבת ומתגעגעת אליהם. שאני תמיד אמשיך להצחיק, זה מה שהכי חשוב. לא משנה לי בכלל את מי, זה לא צריך להיות מעבר לים או להפוך למשהו ויראלי. מספיק לי שמי שקרוב אליי יצחק ושאני אצחיק אותו במקומות הנכונים ובסיטואציות שצריך. זה הכי חשוב עבורי, כי מבחינתי זאת מצווה”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר