ליאת כוכבי עם הספר סודו של הדרקון מארץ המרשמלו. צילום: סיוון מטודי

נשימות מרשמלו: כך ליאת כוכבי מחנכת לפעילות גופנית מגיל גן

ליאת כוכבי מחנכת את הילדים שלכם לפעילות גופנית כבר מגיל גן ומסבירה שזה חשוב בעיקר כשההורים לא מהווים דומה אישית. בריאיון איתה היא מספרת איך זה משפיע על הביטחון העצמי של הילדים ומה זה נשימות מרשמלו?

פורסם בתאריך: 10.11.19 10:50

     

כבר 18 שנה שליאת כוכבי מאמנת ילדים בגיל הרך לשמירה על אורח חיים בריא. אך דווקא עכשיו, בעידן שבו המסכים הפכו לדומיננטיים מאוד בחיי הילדים שלנו ונרשמת עלייה מתמדת בהשמנה בקרב ילדים וירידה בפעילות גופנית, הפכה עבורה העבודה שלה לשליחות של ממש.

כוכבי בת ה-39 נשואה ואימא לארבעה: דביר (12), יועד (10), אמיתי (7) והודיה (1.4). היא בעלת תואר בחינוך, תנועה וריקודים לגיל הרך ובעלת "ספורטף". את התכנית הייחודית שבנתה כוכבי היא מכניסה היום כמעט לכל גני הילדים ברחבי העיר, הפרטיים וגם העירוניים. "התכנית היא תכנית בריאות, תנועה והנאה לגיל הרך, והיא חושפת את הקטנטנים לפעילות גופנית חווייתית ואורח חיים בריא", היא מסבירה. "למעשה, לפני 18 שנה אני חשפתי לראשונה את אשקלון לתחום הבריאות והתנועה לגיל הרך. באמצעות אביזרים מיוחדים המותאמים להם ודרך חווייתית שכל ילד ופעוט מתחבר אליה הצלחתי להעלות את המודעות לנושא הזה".

ליאת כוכבי על הילדים. צילום: גל סופר

את מרגישה שיש הבדל בין הילדים של היום לילדים של פעם?
"בוודאי. אני מרגישה את השינוי הזה יותר ויותר בכל שנה. אני רואה שלילדים קשה יותר לזוז ולעשות ספורט היום. אני רואה גם את ההורים, את הכבדות שלהם וחוסר החשק לקום ולעשות ספורט יחד עם הילדים שלהם. יש יותר ויותר ילדים עם עודף משקל, ואני רואה את זה באופן מובהק בקרב ילדים בגיל הרך. לפעמים גם בגלל זה קשה להם לקום ולהפעיל את הגוף. ככה זה מתחיל, ולכן חשוב מאוד שהילדים יהיו מודעים, חשוב לדרבן אותם לפעילות גופנית ולתת גם דוגמה אישית. כשזה נעשה בשיתוף מלא של הגננת וההורים בבית זה מצליח".

ליאת כוכבי עם הילדים בפעילות ליום העצמאות. צילום: גל סופר

 

את ממליצה לעשות ספורט גם עם הילדים בבית?
"חד משמעית כן. אני יודעת היטב שלהורים של היום אין פנאי לזה. הם חוזרים מעבודה ומתחיל המרתון של סוף היום, למי בכלל יש זמן לפעילות גופנית? אני מסכימה עם זה שזה קשה, אבל ברגע שמבינים את החשיבות של העניין מוצאים זמן. לא מדובר בפעילות אינטנסיבית וקשה, אפשר לקפוץ על דלגית ביחד, לעשות מתיחות, כפיפות בטן. כשהכול נעשה בכיף ובצחוק, השמיים הם הגבול. חשוב לציין שפעילות גופנית תורמת לילד במגוון תחומים אחרים, לא רק בכל מה שקשור לכושר. זה לא מותרות, הילדים של היום זקוקים לזה".

ספורט עם הילדים גם בבית. ליאת כוכבי. צילום: גל סופר

במה למשל?
"זה מדהים לראות איך זה משפיע עליהם מבחינת הביטחון העצמי, תחושת המסוגלות, שיפור מיומנויות וההרגשה הכללית. כשילד לומד להכיר את הגוף שלו ולהניע אותו, הוא מאושר וגאה בעצמו. משיעור לשיעור אני רואה איך הם נפתחים, מראים את היכולות שלהם והרבה יותר בטוחים בעצמם. זה כמובן מלווה אותם אחר כך הלאה, מעבר למרחב של הגן וגם כשהם גדלים".

"נשימות מרשמלו"

לאחרונה הגשימה ליאת גם חלום קטן והוציאה גם את הספר "סודו של הדרקון מארץ המרשמלו". "שנים הרעיון הזה היה לי בראש, והנה זה קרה, ואני מאוד שמחה על כך" היא אומרת.

ליאת כוכבי עם הספר סודו של הדרקון מארץ המרשמלו. צילום: גל סופר

על מה הספר?
"גיבור הספר הוא ילד שחולם בלילה שהוא נמצא בארץ המרשמלו. הוא מחפש חברים, אבל לא מוצא. לפתע הוא פוגש דרקון חביב שמלמד אותו איך להתמודד עם פחד או עצב בדרך חיובית. זה ספר קליל וצבעוני, שנותן לילדים פתרונות ממשיים לרגעים בהם לא קל להם ומהווה גם סוג של מדריך להורים ולגננות".

הספר סודו של הדרקון מארץ המרשמלו. צילום: גל סופר

אז מה הם עושים כשלא קל להם?
"נושמים. הדרקון מלמד את הילד תרגילי נשימה, בעזרתם ניתן להתגבר על רגעים מפחידים על עצב או על כעס. אני מלמדת את הילדים את הנשימות הללו, שאנחנו קוראים להן ‘נשימות מרשמלו', וזה מאוד עוזר. יש גנים שכבר אימצו את הטכניקה כמשהו קבוע, ואני מקבלת דיווחים מהגננות שרואים תוצאות והילדים הרבה יותר רגועים".

"הורים שמחים ומשוחררים"

במקביל לפעילות שהיא מבצעת עם הילדים, כוכבי גם מדריכה את הגננות, מלווה אותן עם תכנית הבריאות והתזונה שלה ומדריכה גם את ההורים. "אני לא תזונאית", היא מדגישה, "אבל אני מעבירה הלאה דברים שקשורים לתזונה וחשוב לדעת אותם וליישם. בגנים שאני נמצאת בהם היום יש פחות חטיפים או אפילו אין בכלל. ביום הולדת מביאים עוגה וזהו. כל שאר השולחן עמוס בצלחות של פירות וירקות. ילדים מאוד אוהבים פירות וירקות, רק צריך לחשוף אותם, להגיש להם ולהנגיש. אחרי שהם מתרגלים הם כבר בעצמם יבחרו לאכול בריא".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




לדבריה, פעילות גופנית משותפת ושמירה על אורח חיים בריא עושים טוב לכל המשפחה. במפגשי התנועה שהיא עורכת לילדים גם ההורים הם חלק בלתי נפרד מהפעילות. "אני לא מרשה פלאפונים בפעילות שלי. זו שעת ספורט משותפת, וגם ההורים לוקחים חלק. זה מדהים לראות מה זה עושה להם. בהתחלה הם נבוכים ועצורים, אבל תוך כמה דקות אני רואה הורים שמחים, משוחררים וקלילים. חשוב להבין שהילדים זקוקים לזה. זאת עוד דרך שלנו לתקשר איתם בצורה בריאה, טובה וכיפית. אפשר שעה ביום להתנתק קצת מהשגרה, הלחץ והמסכים שמגרים אותנו ולהיות כל כולנו של הילד ובשבילו. זה לא מותרות, הילדים של היום פשוט זקוקים לזה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר