אדר גנדלסמן. צילום: שי פרנקו
אדר גנדלסמן. צילום: שי פרנקו

אדר גנדלסמן: "אף פעם לא ייחסתי חשיבות למראה שלי"

בין המסלול בבנגקוק לקמפיין אופנה מקומי, נערת ישראל לשעבר אדר גנדלסמן מתרגשת דווקא מקבלת פרס על מנהיגות צעירה. בריאיון מלא יופי היא מספרת על החברות האמיצה עם מיס עיראק, על הזוגיות היציבה עם החבר, על המחזרים באינסטגרם ועל התכנון ללמוד תקשורת

פורסם בתאריך: 25.1.19 13:25

     

את יום הולדתה ה-21, שהיה בחודש שעבר, חגגה אדר גנדלסמן בבנגקוק, בירת תאילנד. כהרגלה בשנתיים האחרונות, לא הייתה זו טיסת נופש, אלא טיסה לצורך עבודה. שם היא לקחה חלק יחד עם 30 בנות נוספות שהשתתפו בתחרות מיס יוניברס בשבוע האופנה. זו הייתה הפעם הראשונה שבה ביקרה גנדלסמן בתאילנד וגם הפעם הראשונה שבה החליטה לאזור אומץ ולטוס לבד.

אדר גנדלסמן. צילום: שי פרנקו

אדר גנדלסמן. צילום: שי פרנקו

“תמיד מישהו מהמשפחה מצטרף אליי”, היא אומרת, “הפעם ידעתי שממש לא יהיה לי זמן בשביל מלווה, כי זה היה שבוע מאוד אינטנסיבי. אז לא רציתי לגרור איתי מישהו שייאלץ להיתקע סתם לבד במלון. בהתחלה מאוד חששתי כי לא ראיתי את הבנות כבר שנה, לא ממש ידעתי איך זה יזרום ועם מי אני אהיה. כל שבוע האופנה התמקד בבד המשי המיוחד שמייצרים בתאילנד, והוא זה שמייחד את המדינה. השתתפנו גם באירועים רשמיים שונים ונפגשנו עם שגרירים. אז לשמחתי זו הייתה, בסופו של דבר, חוויה ממש טובה ומהנה וגם הכרתי בנות חדשות שלא יצא לי להכיר במהלך התחרות, והתחברנו מאוד”.

החברות עם מיס עיראק

נדמה שגנדלסמן פתחה במסורת שבמסגרתה היא חוגגת בכל שנה יום הולדת במקום אחר על הגלובוס. בשנה שעברה זה היה בלאס וגאס, ששם היא השתתפה בתחרות מיס יוניברס. “זו הייתה חוויה מאוד אינטנסיבית, אבל עם זאת מדהימה וחד פעמית”, נזכרת גנדלסמן.

אדר גנדלסמן. צילום: שי פרנקו

אדר גנדלסמן. צילום: שי פרנקו

90 בנות מכל העולם השתתפו בתחרות, 16 מהן נכנסו לנבחרת הסופית. “אני לא נכנסתי, אבל לא התאכזבתי. כבר בהכנות רואים מי המדינות החזקות והבולטות, כך זה היה גם די צפוי ולא הופתעתי. הרגשנו גם שמעורבת שם פוליטיקה ושיקולים שלא קשור דווקא ליופי או לאופי של המתמודדות, יש משהו מעבר שמניע את הדברים. האמת שזה גם לא הטריד אותי. הגעתי לחוות חוויה וליהנות ממנה
ובזה התמקדתי לאורך כל הדרך. אמרתי תודה על המקום אליו הגעתי וניצלתי כל רגע, לא התעסקתי בתחרות עצמה ובטח שלא בתוצאות שלה”.

באופן טבעי במהלך ההכנות לתחרות התחברה גנדלסמן לכמה מהבנות. גם החיבור לשרה עידאן, מיס עיראק, היה עבור השתיים טבעי ותמים. אולם תמונה משותפת אחת שהעלו השתיים לאינסטגרם, הזכירה להן שמדובר בחיים המורכבים במזרח התיכון. “זה התחיל בחברות תמימה, שפשוט התפוצצה לשתינו בפנים”, אומרת גנדלסמן, “לא הבנו מה כבר עשינו, בסך הכול מדובר בשתי נשים שמצאו שפה משותפת והתחברו. האמת שמהצד הישראלי אני קיבלתי תגובות אוהדות מאוד ואפילו הציעו לי להזמין אותה לארץ. אבל מהצד של שרה זה יצר כאוס מאוד גדול. היא קיבלה קללות ואפילו איומים על חיי המשפחה שלה. היא עצמה כבר לא גרה בעיראק הרבה שנים, אבל היא מאוד חששה למשפחה. דיברנו על זה הרבה ותהינו מה הכי נכון לעשות. בהתחלה חשבנו שאולי עדיף להסיר את התמונה, כדי להוריד מעט את הלהבות ולהרגיע את הרוחות. בסופו של דבר החלטנו שלא, שאין שום סיבה להסתיר את החברות בינינו. דווקא ההפך, החלטנו להעביר מסר ולהראות לעולם שזה בהחלט אפשרי. שרה בחורה מאוד חזקה ואמיצה, היא לא אחת שנכנעת במצבים כאלה”.

גנדלסמן עם מיס עיראק שרה עידאן בירושלים. באדיבות AJC

גנדלסמן עם מיס עיראק שרה עידאן בירושלים. באדיבות AJC

השתיים שומרות על קשר הדוק עד היום, והחברות ביניהן הפכה לסוג של סמל. בחודש מאי האחרון הן הוזמנו לאירוע הוועד היהודי האמריקאי שהתקיים בירושלים, שבו נכח גם ראש הממשלה. במסגרתו הן עלו לנאום וסיפרו על החברות ביניהן. לפני חודשיים היו יחד גם בלונדון, ושם השתתפו באירוע התרמה של איחוד הצלה. “החברות הזאת הביאה איתה דבר מדהים. יש סביבה הרבה מאוד שיח וסיקור תקשורתי, וזה עושה תחושה טובה ואפילו מפיח רוח של תקווה ושינוי בגישה”.

גנדלסמן עם מיס עיראק שרה עידאן בירושלים. באדיבות AJC

גנדלסמן עם מיס עיראק שרה עידאן בירושלים. באדיבות AJC

“לא ייחסתי חשיבות למראה”

גנדלסמן פרצה לחיינו בתחרות מלכת היופי 2017, שבה קטפה את תואר נערת ישראל. היא בתם הקטנה של אנה ועזריאל, ויש לה ארבע אחיות גדולות ממנה.

גנדלסמן ואמה

גנדלסמן ואמה

“כשהייתי קטנה הייתי מאוד מפונקת”, היא מספרת, “היום נשארתי האחרונה בבית, אז אני עושה הכול”. בסביבתה היא תמיד נחשבה לילדה יפה, אבל היא עצמה לא ממש הרגישה כך. “אף פעם לא ייחסתי לזה חשיבות, ולא הסתכלתי על עצמי בצורה כזו. זה פשוט לא עניין אותי”.

בגיל 15, לאחר אינספור המלצות מסביבה, החליטה לנסות את מזלה בתחום הדוגמנות והתקבלה לסוכנות. “מהר מאוד הבנתי שזה ממש לא בשבילי. הייתי מאוד-מאוד ביישנית, וזה גבר עליי. ניסיתי קצת ללכת לאודישנים ולהשתלב בעולם הזה, אבל בסופו של דבר ויתרתי על התענוג”.

אדר גנדלסמן. צילום: שי פרנקו

אדר גנדלסמן. צילום: שי פרנקו

הביישנות הזאת, שעליה מדברת גנדלסמן, ליוותה אותה הרבה בצעירותה, ובני המשפחה הרגישו שהיא זו שעוצרת בעדה מלהצליח. “אחותי החליטה לשים לזה סוף ורשמה אותי לתחרות מלכת היופי”, מספרת גנדלסמן, “לא חשבתי שאנסה שוב ללכת לתחום, אבל החלטתי לנסות להתגבר על הביישנות וללכת על זה. לא הגעתי במטרה לנצח, רציתי לחוות חוויה ובעיקר לחולל שינוי בתוכי. הזכייה במקום השני הייתה עבורי רק בונוס. מה שבאמת הרווחתי מהתחרות הזאת זה את השינוי שעברתי וחברות לחיים. אם היית מדברת איתי לפני התחרות, רוב הסיכויים שלא הייתי אומרת כמעט כלום. היום אני הרבה יותר חופשייה ופתוחה, מנהלת שיחות אפילו עם אנשים זרים לחלוטין. עבורי זה לא מובן מאליו בכלל”.

אדר גנדלסמן. צילום: שי פרנקו

אדר גנדלסמן. צילום: שי פרנקו

אחרי הזכייה הוחתמה גנדלסמן בסוכנות הדוגמנות יולי, ומאז הם הולכים יחד יד ביד, והיא השתתפה בשלל קמפיינים ותצוגות אופנה.

התחום הזה מתקשר הרבה פעמים גם לסמים וניצול מיני. נתקלת במשהו כזה?
“האמת שממש לא. כל האנשים שיצא לי לעבוד איתם עד היום היו מקסימים. מעולם לא הייתי בסט צילומים שבו הרגשתי שהאווירה לא נעימה או שהיו הערות לא במקום כלפיי. אני חושבת שהיום יש לזה הרבה מודעות, ואנשים מאוד נזהרים”.

אדר גנדלסמן. צילום: שי פרנקו

אדר גנדלסמן. צילום: שי פרנקו

זוגיות יציבה

הקמפיינים שקיבלה גנדלסמן עד כה רבים ומגוונים, אבל היא בעיקר מחפשת קצת מעבר. “קמפיינים זה כיף, אבל מרגשים אותי דברים עמוקים יותר. לא מזמן הגעתי לקחת חלק באירוע של הקהילה היהודית בניו יורק. הוזמנתי כדי להגיש פרס, אבל הפתיעו אותי והעניקו לי פרס על מנהיגות צעירה. לא ציפיתי לזה בכלל, וזה היה כבוד גדול למישהי כמוני”.

בשלוש וחצי השנים האחרונות היא גם מתחזקת זוגיות יציבה עם שי בורדה. “היינו חברים טובים עוד שנתיים קודם לכן, ואז זה פשוט קרה. הוא מלווה אותי לאורך כל הדרך, תומך ונמצא שם בשבילי”.

לא היה את תסמונת מלכת היופי שנפרדת מהחבר?
“לא, אבל אני בהחלט יכולה להבין למה זה קורה. השינוי הוא עצום, גם לשי היה בהתחלה קשה לקבל אותו והוא לא ממש ידע איך לאכול את זה. ממישהי אנונימית, שלא קשורה בכלל לעולם הזה, הפכתי פתאום למישהי אחרת, גם האופי שלי השתנה וגם תחומי העניין. זה ללא ספק שינוי משמעותי מאוד ולא קל לעכל אותו. אבל ברוך השם, הצלחנו להתגבר על הכול”.

גנדלסמן עם החבר שי בורדה

גנדלסמן עם החבר שי בורדה

מתחילים איתך ברשתות החברתיות?
“בזמן התחרות זה היה קצת יותר אינטנסיבי, אבל היום כבר פחות. רואים שיש לי בן זוג, ואני חושבת שזה גם משפיע. תמיד יש פניות, אבל אני מתעלמת לחלוטין”.

טוקבקים את קוראת?
“לא. זה לא משהו מכוון, פשוט זה ממש לא מעניין אותי ולא מסקרן אותי מה אנשים זרים שאני לא מכירה בכלל חושבים עליי. אף פעם לא חשבתי אפילו להיכנס לתגובות ולבדוק”.

אדר גנדלסמן. צילום: שי פרנקו

אדר גנדלסמן. צילום: שי פרנקו

בחודש יולי האחרון השתחררה גנדלסמן מצה”ל ובינתיים היא לוקחת את הזמן בכל מה שקשור לעתיד. “אני נהנית מהחופש, נחה קצת ונראה לאן הדברים יזרמו. כרגע אני עושה קורס אסתטיקה ובניית ציפורניים ובעתיד אלמד כנראה תקשורת. בתחום הדוגמנות יש הרבה דברים על הפרק, אבל שום דבר עדיין לא סגור”.

אז את לא בונה על התחום לעתיד?
“זה תחום בעייתי, וידוע שהוא לא לכל החיים. המטרה היא להתקדם ולהתפתח כמה שניתן, אבל תמיד טוב לשלב את זה עם עוד משהו”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"הקמפיין של גירון – סגירת מעגל"

אף על פי שאדר גנדלסמן קיבלה שלל עבודות, מה שהכי ריגש אותה היה דווקא כשנבחרה להיות הפרזנטורית של קניון גירון. “בדקו כמה אופציות, וכשהציעו לי מיד קפצתי על המציאה,.זה הקניון שלי וזו העיר שלי. עד אז לא עשיתי דברים שקשורים לאשקלון, וזו הייתה הזדמנות נפלאה. מעבר לזה שלאימא שלי הייתה חנות בקניון 20 שנה ובתור ילדה גדלתי בקניון, עבורי זו הייתה סגירת מעגל”.

אדר גנדלסמן. צילום: שי פרנקו

אדר גנדלסמן. צילום: שי פרנקו

בעוד כשבועיים יקיים הקניון יחד סוכנות הדוגמנות יולי את תחרות טופ מודל 2019 במטרה למצוא פנים חדשות שיצטרפו לגנדלסמן. “מחפשים מישהו שייכנס לסוכנות וישתתף ביחד איתי בקמפיינים של הקניון ובכלל יתחיל את הקריירה שלו בתחום הדוגמנות”.

היית ממליצה להתחיל בגיל צעיר?
“זה מאוד תלוי בבן אדם. אני בגיל 15 הייתי משהו אחד, בני הנוער של היום הם משהו אחר לחלוטין. הם מלאים בביטחון עצמי, יודעים מה הם שווים ועומדים על שלהם. אם אתה יודע ומבין לאן אתה נכנס, זה הכי כיף בעולם ולגמרי שווה את זה”.

איזה טיפ היית נותנת מהניסיון שלך?
“לקחת בחשבון שזו עבודה מהנה אמנם, אבל מאוד לא פשוטה. מעבר לזה צריך לדעת ששומעים הרבה לא, אז לא להתרגש ולקחת את הדברים בפרופורציות הנכונות. צריך לדעת ליהנות מהחוויה, ולהבין שמה ששלך שלך, ומה שלא – אז לא”.


אז אם אתם מתאימים וחולמים לכבוש את המסלול או אם מכירים כאלה שמתאימים, זה הזמן לעשות את הצעד ולהירשם כי ביום שני כבר יתקיימו המיונים הראשוניים. ההרשמה בכתובת: www.gironmall.com/topmodel
הפרויקט מובל על ידי קניון גירון ובחסות: סוכנות האופנה יולי, "כאן דרום", "רנואר", "אפריל" ו"מאק".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר