דואר נע חוף אשקלון. מגיעים לכל הישובים גם תחת אש. צילום: דוברות דואר ישראל

עם קסדות ושכפ"צים: הדואר נע מגיע כל יום לעוטף עזה

תחת אש ותוך סיכון יומיומי מגיעה ניידת דואר נע של דואר ישראל לכל ישובי עוטף עזה ונותנת את שירותי הדואר לישובים המרוחקים. "למדנו להתגבר על הפחד. יש כאן סוג של שליחות" אומרים העובדים

פורסם בתאריך: 9.8.18 14:03

     

ההסלמה החוזרת ונשנית מדי מספר שבועות בגזרת עוטף עזה משבשת את חיי התושבים, את מערכות החינוך ואת התחום החקלאי והעסקי. אבל יש מי שלמרות כל אלה מחוייבים לתת שירות ללקוחותיהם ועושים זאת חרף הסיכון התמידי.

רפי אלטיט, עובד בדואר ישראל מזה כ- 21 שנים. בשנים האחרונות הוא משמש כמנהל קווי דואר נע אזור לכיש. התפקיד המורכב והשונה לעומת מנהלי קווי דואר נע אחרים טומן בחובו גם עבודה כמו במבצע צבאי כשהנהג ופקיד הדואר הנייד מצוידים בקסדות ובשכפ"צים.
ניידת 'דואר נע' זה למעשה סוכנות דואר ניידת שמספקת את רוב השירותים שניתנים בכל סניף דואר אחר בעיר, אלא שבמקום שהלקוחות יבואו לדואר ויחכו בתור היא מגיעה אליהם מידי יום גם לישוב המרוחק ביותר.

מלבד מסירת חבילת המכתבים היומית לנציג הישוב או הקיבוץ אשר תפקידו לחלק את הדואר לתושבים, כשהניידת מגיעה לסמוך למזכירות הישוב ניתן לגשת לאשנב לשלוח מכתבים וחבילות ואפילו לשלם את כלל השוברים, לבצע העברת בעלות לרכב ואפילו להפקיד או למשוך כסף מחשבון בבנק הדואר ועוד…

דני מיימוני פקיד דואר נע. צילום: דוברות דואר ישראל

"קו דואר נע חוף אשקלון, אשר מספק שירותים לתושבי יישובי עוטף עזה, הוא קו מיוחד במינו. עובדי הקו מספקים שירותים במקומות רגישים ביטחונית בתקופות מסוימות, פוקדים מדי יום 23 ישובים וביניהם גברעם, כרמיה, בסיסי צה"ל שונים, יד מרדכי, נתיב העשרה, אור הנר, מפלסים, ניר עם, נתיב העשרה, זיקים, ארז וישובים נוספים" אומר היום אלטיט

בשלב המצב והסכנות הכרוכות בהגעה לעוטף עזה הרכב הינו ממוגן ירי ומצויד בציוד מיגון, ויוצא כל בוקר מאשדוד. הצוות כולל את הנהגים סטאס סטלנוס ושוטה ששואשויל , ואת פקיד הדואר דני מימוני. דני, סטאס ושוטה מכירים מקרוב את כל נהלי הביטחון, מצוידים בשכפ"צים ובקסדות, נמצאים בקשר מתמיד עם אגף הביטחון והמבצעים של דואר ישראל, ומתודרכים באופן שוטף על כל נפילה של רקטה או חשש לחדירת מחבלים בסמוך לישוב שאת דרכם אליו הם עושים.

חיילים חוסמים את הגישה לנחל עוז בגלל הסכנה לפגיעת טיל במכוניות

חיילים חוסמים את הגישה לנחל עוז בגלל הסכנה לפגיעת טיל במכוניות

"כאשר יש התרחשות ביטחונית בלילה, אנו מחויבים להיות קשובים לכלי התקשורת ומצד שני לקבל הנחיות מאגף הביטחון והמבצעים של החברה. הקו הזה מקבל יחס שונה לעומת קווי דואר נע אחרים, כי אנו מודעים לחשיבות של מתן השירותים גם בתקופות של מתיחות" אומר אלטיט ומקפיד גם לשמור על קשר מדי יום עם כל מחלקי הדואר שבתוך הישובים. "תושבי הדרום זקוקים לזה כדי להרגיש שהשגרה שלהם לא נפגעת ובעצם עבור תושבי הדרום, הדואר מסמל חיים רגילים וזה מקל עליהם גם ברמת המורל" מוסיף אלטיט.

דואר נע זה מספק שירותים לכ 10000 בתי אב. "אני רואה חשיבות רבה בהגעת הקו מדי יום לתושבים ומסירת הדואר והחבילות וביצוע פעולות פיננסיות של בנק הדואר ופעמים רבות זה קורה במצב בטחוני מתוח. עובדי הקו מתודרכים וערוכים לכל תרחיש" אומר מנהל מרחב הדרום בדואר ישראל, יאיר ברק "אני גאה בעובדי הקו הזה שמספקים את השירותים גם בעתות חירום ושמח שבכל מקום מקבלים אותנו בחום ובאהבה, ויודעים להעריך את המסירות של עובדי הדואר הרואים בחלוקת הדואר גם תחת אש, שליחות ותפקיד".

פקיד הדואר, דני מיימוני, הוא תושב גדרה, עובד בחברת דואר ישראל מזה כ- 25 שנה אבל כבר -14 שנה הוא משמש כפקיד בדואר נע. הוא והנהגים, צברו רקורד מבצעי מרשים במתן שירותים תחת אש. חלק גדול מתושבי הישובים מכירים אותו כבר אישית. "אני מכיר היטב את שגרת הירי לעבר הישובים, אך אני לא נבהל ממנה וממשיך לפעול ולמסור דואר, אם צריך, גם תחת אש" מספר מיימוני ומוסיף "תושבי הדרום זקוקים לזה כדי להרגיש שהשגרה שלהם לא נפגעת לגמרי ואני כאן בשבילם, והחיילים בהחלט זקוקים לזה להעלאת המורל ולהרגיש את הקרבה למשפחה בעזרת המכתבים והחבילות מהבית".

מיימוני על רקע הרצועה שבאופק. צילום: דוברות דואר ישראל

שני הנהגים עובדים על אחד ביום אחר יחד עם מיימוני. סטלנוב הנהג, תושב אשקלון עובד בדואר משנת 2008. "יש תקופות שזה ממש מפחיד לנסוע לישובים בעוטף עזה אבל למדתי להתגבר על הפחד ואני נהנה לתת שירות בישובים אלו. הם ממתינים כל יום לבואנו עם חיוך וזה מספיק לי".

שוטה ששואשויל , תושב אשדוד עובד בדואר משנת 1995 ובשבילו עוטף עזה זה סוג של בית. במהלך השנים הוא חווה עם כל האזור את התקופות המורכבות והקשות. מתכנית ההתנתקות, דרך מבצע עמוד ענן, עופרת יצוקה ועד עתה שנפילות הטילים והשריפות כבר הפכו לשגרה. "לתת שירות בישובי עוטף עזה זה שונה מאשר להגיע לישובים אחרים באזורים אחרים. יש כאן סוג של שליחות. כאשר יש מתיחות באזור אז יש לחץ אבל הוא עובר מהר מאוד כי אנחנו מוכנים לכל אפשרות".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר