בית ספר. צילום אילוסטרציה: דודו בכר
בית ספר. צילום אילוסטרציה: דודו בכר

"סידר לי את החזיה, נגע לי בישבן": עונש מאסר למורה שביצע מעשים מגונים בתלמידות

הותר לפרסום - אופיר כהן, מורה ומחנך במוסד חינוכי שלא ניתן לפרסם את שמו, הורשע בביצע מעשים מגונים רבים בשלוש תלמידות שסיפרו על מקרים שבהם הוא נגע באיברים שונים בגופן במספר הזדמנויות. הוא הכחיש הכל וטען לעלילה נגדו, אך נשלח ל-40 חודשי מאסר וגם ערעורו נדחה

פורסם בתאריך: 19.5.24 21:01

     

בית המשפט המחוזי בבאר שבע, התיר לפרסם כי דחה את ערעור של אופיר כהן מורה שנגזרו עליו 40 חודשי מאסר, זאת לאחר שביצע מעשים מגונים בתלמידותיו הקטינות.

מכתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז דרום לבית משפט השלום באשקלון כנגד אופיר כהן עולה כי עת שימש כהן כמורה למתמטיקה ומחנך בתיכון באזור, ביצע בארבע מתלמידותיו הקטינות עבירות של מעשה מגונה תוך ניצול יחסי תלות וכן הטריד מינית חלק מהקטינות.

כך לדוגמה, עת יצא כהן כמורה מלווה וחובש לטיול השנתי של תלמידי כיתות י"א בצפון הארץ ונמשך שלושה ימים. במהלך הטיול, לאחר שאחת התלמידות מ' החלה לטייל במסלול, ניגש אליה כהן, תפס בשרוכים אשר בחזית חולצתה, ובמספר הזדמנויות אחז בכתפיות החזיה שלה והרים אותן למעלה, תוך שהוא נוגע בחזה שלה מעל הבגדים ו"מסדר" אותו.

בהמשך הטיול, במהלך הערב, הזמין המערער את מ' לחדרו, בתואנה כי הוא מציע לה להטעין אצלו את הטלפון הנייד שלה, אך היא סירבה לבקשתו. בהמשך, במהלך הכנת ארוחת הערב, בעת שישבה מ' עם תלמידים נוספים מכיתתה, הצטרף אליהם המורה. ואז פנה אחד התלמידים ושאל אותו: "אם אקח לך את האקדח אתה תשים לב?" וכשהמורה כהן ענה כי "אין מצב", המשיך התלמיד ושאל את המערער: "ואם נביא לך את מ' ערומה מולך". והמרוה ענה: "זה כבר סיפור אחר" והכול בנוכחות המתלוננת מ'.

במהלך הטיול, הזמין המורה אופיר כהן את מ' ותלמיד נוסף לחדרו, על מנת לשתות קפה וכאשר היא נכנסה תחילה, לבדה, לחדרו הוא חיבק אותה ונגע בישבנה, אך מיד עם כניסתו של התלמיד הנוסף לחדר, חדל ממעשיו.

מ' לא הייתה היחידה שהמורה אופיר ביצע בה עבירות מין במהלך הטיול השנתי. גם התלמידה א' נפלה קורבן למעשיו. במהלך הטיול, כאשר א' נזקקה לעזרה בעליות וירידות במהלך המסלול, ניגש אליה המורה על מנת לסייע לה, תוך שהוא אוחז בחזה ובישבנה מעל לבגדיה, מספר רב של פעמים.

אילוסטרציה: מוטי מילרוד

המורה ביצע מעשים מגונים במהלך הטיול גם בתלמידה ע'. זה קרה לאחר שע' חשה כאבים בברך ימין והיא פנתה לנאשם על מנת שיעניק לה סיוע רפואי, במסגרת תפקידו כחובש בטיול. הוא חבש את ברכה של ע', סייע לה ללכת בהמשך המסלול ולאחר שהגיע למקום מנוחה, אמר לה כי הוא יכול לעסות את ברכה וכך לשחרר לה את השריר התפוס ברגל.

מיד לאחר מכן, החל המורה לעסות את ברך שמאל שלה מלמטה, במעלה רגלה וזאת בתואנה כי הגיד שלה נתפס לאורך כל הרגל, כשהוא מעסה באיטיות את רגלה. תוך כדי העיסוי, נגע המורה עם שלוש מאצבעותיו באיבר מינה של ע', מעל לבגדיה, לצורך גירוי או סיפוק מיני וכן שאל את ע' אם יש לה בן זוג.

בשלב מסוים ביקש המורה מן המתלוננת מ' להצטרף לשיחה שלו עם המתלוננת ע', שאל אותן האם הן שכבו עם בני זוגן, סיפר על יחסי המין שלו ושל אשתו ואמר להן: "תמיד חשוב שהגבר יספק אתכן כי סקס צריך להיות הדדי ובחיים אל תתנו לגבר לגמור לפניכם".

יום למחרת, במהלך הטיול, בעת טיול במי הנחל, במסגרתו שיחקו המורים והתלמידים במים, הפיל המורה את המתלוננת ע' למים, סייע לה לקום, ולאחר מכן הרים את הגופייה שלבשה, קיפל אותה לשניים, תוך שהוא חושף את בטנה. לאחר מכן, הוא חפן בידיו את חזה של ע', מעל לחולצתה, תוך שהוא "סוחט" את החזה מן המים שבחולצתה.

ההטרדות והמעשים המגונים של המורה אופיר נמשכו גם בזמן הלימודים, כך לפי כתב האישום, במהלך שנת הלימודים,  בעת שמ' למדה אצלו שיעורי מתמטיקה, הוא ניגש אליה מספר פעמים במהלך השיעור, במספר הזדמנויות, תוך שהוא מעסה לה את השכמות, ותוך כך נוגע בחזה שלה ובישבנה מעל הבגדים, בתואנה כי עליה לשבת ישר בעת השיעור.

בהזדמנות אחרת, במהלך הטיול השנתי של כיתה יב', בעודה מטיילת במסלול, חבט המורה עם כף ידו בישבנה של מ' ואמר לה "שובבה, יאללה להמשיך".

חשוב לציין כי מ' וע' ניגשו למורה ציפי ביום השני של הטיול ואמרו לה ביחס למורה אופיר כי "הוא מתנהג בצורה לא הולמת".

צילום אילוסטרציה: freepik.com

צילום אילוסטרציה: freepik.com

כל אחת מהן הסבירה, לבקשתה של המורה ציפי, למה כוונתה. ע' הסבירה כי בזמן שהמערער חבש לה את הברך "הידיים שלו הגיעו יותר מידי למעלה למקומות שלא צריך". מ' אמרה שכשהם טיפסו והמערער רצה לעזור לה, הוא דחף אותה ו"הוא פשוט נגע לה בישבן".

המורה ציפי סיפרה בעדותה כי מנהל בית הספר ידע על כך "והוא פנה אלי גם על מנת לשמוע את הדברים באופן ישיר, יודעת 31 שהיו התלבטויות שיחות עם אופיר וההנהלה החליטה שהוא נשאר בתפקיד".

בית משפט השלום באשקלון הרשיע את כהן במרבית העבירות שיוחסו לו בכתב האישום ואף הרשיע אותו בשני מעשים נוספים שלא פורטו בכתב האישום האחד ביחס למתלוננת א' שטענה כי הוא נגע בה בבוקר הטיול השנתי. והמקרה השני הוא כנגד מתלוננת אחרת אנ' שטענה כי הוא נגע בה במהלך סיור ב"יד ושם". ואילו משני אירועים שיוחסו לו בכתב האישום זוכה כהן.

לאור כל האמור, נגזרו על כהן 40 חודשי מאסר בפועל בניכוי ימי מעצרו, מאסר על תנאי ופיצוי בסך 55,000 ש"ח למתלוננות.

בגין החלטה זו הגיש כהן ערעור על הכרעת הדין ועל גזר הדין. במסגרת הערעור נטען כי התמונה הראייתית שעלתה במהלך המשפט אינה חד משמעית ובוודאי לא כפי שבאה לביטוי בהכרעת הדין. מנגד טענה המדינה באמצעות עו"ד אדוה לוי – ויצגן ועידן איבגי מפרקליטות מחוז דרום פלילי כי ביהמ"ש לא הותיר אבן לא הפוכה וכי יש לדחות את הערעור.

בית המשפט המחוזי בבאר שבע

בית המשפט המחוזי בבאר שבע

אחת הטענות של כהן היו למשל, שהמתלוננת מ' סיפרה בהודעה הראשונה שלה במשטרה כי אופיר נגע לה בחזה ואילו בהודעה השניה שלה היא לא אמרה שהוא נגע לה בחזה. בכך האו ניסה לפגוע במהימנות שלה.

"בבוקר הראשון של הטיול", סיפרה מ' בתלונתה הראשונה במשטרה, "איך שירדנו מהאוטובוס למסלול והתחלנו את המסלול היתה לי חולצת קשירה שחורה ואז כשהתחלנו את המסלול אופיר היה ניגש אלי ומסדר לי את החזיה תוך שהוא נוגע לי בחזה מקדימה. ממש החזיק לי את החזיה והזיז אותה למעלה, זה קרה שלוש או ארבע פעמים, כל פעם התרחקתי והוא בא אלי ושוב סידר לי את החזיה ונתן לי את המים". ובהמשך הוסיפה: "ואז אופיר פנה אלי והתחיל לנגב לי את המים מהחולצה תוך שהוא נוגע לי בחזה ומנגב משם".

ואילו בהודעה השניה שלה במשטרה היא אמרה כי כהן "תפס לי את החזיה".

השופטים בבית המשפט המחוזי קבעו כי משמעות הדברים הללו הינה אמירה ברורה על נגיעה בחזה, מה עוד שהבמהלך ההודעה השניה היא לא התבקשה לחזור על תיאור מלא של המקרה, אלא שהיא נשאלה שאלות ספציפיות והשיבה.

לבית המשפט הוגשו כ-150 תמונות שבחלקן רואים את המורה אופיר ואת מ' לעתים לבד ולעתים עם תלמידים אחרים. "רצינו להראות שהן אלו שהתקרבו אליו", טען סנגורו.

אלא שהתמונות הללו הביאו לביקורת רבה על כהן, גם בבית משפט השלום וגם בבית המשפט המחוזי.

"מדובר בקבוצת צילומים מטרידה התומכת בתלונה ובתזת המאשימה", כתב בית משפט השלום, "התמונות מתעדות את הנאשם ואת  מ' בצמידות פיזית המעוררת תחושת אי נוחות רבה ומתאימה לתיעוד ארוטי של זוג אוהבים ולא  למורה ולתלמיד בפערי גיל משמעותיים".

בית המשפט הוסיף כי "ביחס לתמונות אלה מ' העידה, כאמור, שהנאשם הנחה וביים אותה. בכל הכבוד, בית המשפט מתקשה מאוד לקבל כלגיטימי צילום כאלה בין מורה לתלמידה. גם אם התלמידה היא שיזמה זאת, ובעניין זה בית המשפט מקבל כמהימנה את דבריה של מ', מורה סביר לא אמור לאפשר את הדבר. 'חברי' ו'זורם' ככל שיהיה, החצנת ארוטיקה בין מורה לתלמידה ותעודה החוזר מלמדת על טשטוש גבולות ועל חוסר אבחנה בין מה שעשוי להיחשב כקשר לגיטימי חברי וקרוב עם תלמידים ובין מגע המתאים ליחסי קרבה ואינטימיות פיזית בקרב קבוצת השווים בלבד".

גם שופטי המחוזי הצטרפו לדברים וכתבו כי "תמונות אלו מציגות תמונה המעידה על איבוד הגבול מצד המערער, גבול אשר צריך להיות ברור, בינו לבין תלמידה בבית ספר תיכון המשתתפת בטיול בו הוא משתתף כמורה וכחובש".

בסופו של דבר, שופטי בית המשפט המחוזי בבאר שבע יואל עדן, אריאל חזק וגאולה לוין קיבלו את עמדת הפרקליטות ודחו את טענותיו של כהן. במסגרת החלטתם ציינו כי: "אין מדובר באירוע אחד, אין מדובר באירוע מקרי, ואין מדובר בנפגעת אחת. מדובר בשורת אירועים, במספר נפגעות, ובמצב דברים בו המערער אשר היה צריך לתפקד כאיש חינוך, והוא בעל מרות וסמכות, פעל באופן אשר פגע בשורת קטינות, הפר את זכותן לאוטונומיה על גופן ולפרטיותן. המערער ניצל את האמון אשר ניתן בו, וניצל את מעמדו ואת היותו בקרבת הקטינות בשל תפקידו, ופגע בהן, בגופן ובנפשן. המערער, ככל איש חינוך, אמור להיות אמון על שמירה על התלמידים והתלמידות, מכל משמר. את ההיפך הגמור ניתן לראות בפעולותיו של המערער, אשר ניצל את היותו איש חינוך לצורך פגיעה בשורת קטינות".

לאור האמור דחה ביהמ"ש את הערעור והותיר את ההרשעה והענישה על כנה.

את המדינה ייצגו עו"ד אדוה לוי – ויצגן ועידן איבגי מפרקליטות מחוז דרום פלילי.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר