צופר אזעקה באשקלון. צילום: דוברות עיריית אשקלון

תקדים משפטי: תושב אשקלון שמע אזעקה מרחוק ומת ויוכר כנפגע פעולות איבה

תושב אשקלון שעבד על מחפרון בנתיב העשרה התמוטט ומת לאחר ששמע אזעקת צבע אדום. המדינה סירבה להכיר בו באירוע כפעולת איבה לאחר שטענה שלא הייתה אזעקה במקום בו הוא היה. עורך דין שי רובין הוכיח כי האזעקות של אשקלון נשמעות היטב ביישוב ובית המשפט הכיר במנוח כנפגע פעולות איבה, ארבע שנים לאחר מותו

פורסם בתאריך: 10.6.22 09:35

     

בחודש יולי שנת 2018 התרחש אירוע טראגי בנתיב העשרה, תושב היישוב שעבר ליד בית בבנייה נדהם לגלות על הקרקע, סמוך למחפרון, את אחד העובדים, תושב אשקלון בן 54, כשהוא מחוסר הכרה עם חבלה בראשו.

האיש פונה מיד לבית החולים סורוקה בבאר שבע, אך שם, כעבור מספר ימים הוא מת מפצעיו.

בתחילה נבדקו כל מיני אפשרויות לסיבה שגרמה למותו, אך אז התברר כי זמן קצר לפני שהוא נמצא מוטל על הקרקע, נשמעה אזעקת צבע אדום בעוטף עזה, מאחר והיה מדובר בימים של הסלמה בטחונית.

עו"ד שי רובין

עו"ד שי רובין

בני המשפחה, פנו באמצעות עו"ד שי רובין למוסד לביטוח לאומי על מנת שיכיר במנוח כנפגע פעולות איבה בטענה כי האזעקה שנשמעה גרמה לו ללחץ ולנפילה מהמחפרון, מה שגרם לפגיעה הקשה בראשו. לחילופין הם טענו כי יכול להיות שנגרם לו אירוע מוחי בשל הלחץ מהאזעקה והעובדה שלא היה בסביבה מיגונית כאשר זמן ההתרעה שם הוא 15 שניות בלבד.

הביטוח הלאומי דחה את בקשת המשפחה וקבע כי כלל לא הייתה אזעקה במושב נתיב העשרה, כך שלא הייתה פעולת איבה. בנוסף, קבעה רופאת הביטוח הלאומי כי מדובר באירוע מוחי על רקע יתר לחץ דם ולא בשל סיבה אחרת.

לאור זאת הגיש עו"ד רובין ערר בשם משפחתו של המנוח לבית המשפט המחוזי בת"א. באמצעות עדים שהביא לבית המשפט הוכיח עו"ד רובין כי למרות שלא הייתה אזעקה בנתיב העשרה באותה השעה, האזעקה שנשמעה באזור התעשייה של אשקלון נשמעת היטב בנתיב העשרה.

זירת האירוע

זירת האירוע

השופט שדן בערר דחה את הטענה של הביטוח הלאומי כי מדובר היה באזעקת שווא והסביר כי בזמן ההתרעה לא ניתן היה לדעת אם מדובר באיום ממשי או לא. עוד כתב השופט בהסתמך על חוות דעת רפואית כי אין ראיה מבוססת שהדימום במוחו של המנוח נגרם באופן ספונטני או מסיבה אחרת שאינה הלחץ הנפשי שנגרם בשל שמיעת האזעקה.

לאור זאת, נקבע כי המנוח הוא נפגע פעולות איבה ומשפחתו תהיה זכאית להכרה כמשפחה שכולה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר