איציק צבי על רקע משרדי המועצה. צילום: אלירם משה
איציק צבי על רקע משרדי המועצה. צילום: אלירם משה

שנתיים מאסר וקנס של מיליון ש"ח למנהל המחלקה שמעל בכספים וקנה דירה באשקלון

במשך שנים דיווח איציק צבי, מנהל מחלקת הספורט במוא"ז חוף אשקלון על העסקת מאמני כדורגל פיקטיביים. את השכר שלהם, בסך של כמיליון ש"ח הוא גרף לכיסו. הוא הודה במעשים לקח אחריות, התנצל, החל להתנדב באימון ילדים ואף שילם קנס בגובה מיליון ש"ח. בית המשפט החליט כי לצד זאת הוא גם ירצה עונש מאסר של שנתיים

פורסם בתאריך: 19.4.22 13:48

     

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר את דינו של איציק צבי, תושב אשקלון בן 64, מי שהיה מנהל מחלקת הספורט במועצה האזורית חוף אשקלון. במשך שנים ארוכות "עקץ" צבי את המערכת ושלשל לכיסו סכומי כסף נכבדים באמצעותם הוא רכש דירה בפרויקט המשקיף לים באשקלון.

שנתיים מאסר וכן קנס בגובה של מיליון ש"ח, זה העונש שגזר השופט יואל עדן.

הפרשה שנחשפה בשנת 2016, זעזעה את המועצה האזורית חוף אשקלון, בה עבד צבי והיה האיש שעל פיו יישק כל דבר הקשור לענייני הספורט במועצה. "אנו מאוכזבים וכואבים באופן אישי את הפגיעה בהנהלת המועצה ובאמון התושבים", אמרו אז במועצה ומינו רו"ח שבדק את מחלקת הספורט והתוצאות היו מדהימות. התלונה שהוגשה אז במשטרה הפכה לחקירה ולכתב אישום שהוגש לפני כמעט שנתיים וכעת לגזר דין.

איציק צבי ותלמידים ספורטאים

איציק צבי ותלמידים ספורטאים

במסגרת הסדר טיעון, צבי הודה והורשע במעשי ההונאה הרבים שנפרסו למשך שנים.

כך למשל באישום הראשון מסופר על שחקן כדורגל ממכבי קרית גת שצבי הציע לו לעבוד כמאמן כדורגל, במסגרת המתנ"ס. הוא זייף את מסמכי העסקתו, זייף את חתימתו ורשם ששכרו ישולם לחשבון בבנק המזרחי ששייך לצבי ולאשתו, כאשר הוא מוצג כאילו מדובר בחשבון של אותו מאמן. הוא שלשל לכיסו בדרך הזאת 72 אלף ש"ח.

לשחקן כדורגל אחר הוא הציע להיות מאמן תמורת שכר ב"שחור" וללא תלוש. אלא שצבי זייף את מסמכי העסקתו וכתב ששכרו ישולם לחשבון בנק פועלים של אותו השחקן, והסתיר כי מדובר בחשבון בנק של בת משפחה שלו. הוא דיווח על שעות העבודה שלוגם על תקופות שבהם לא עבד בכלל וכך הוא שלשל לכיסו 45 אלף ש"ח. הוא עשה זאת גם עם שחקן כדורגל מהפועל אשקלון, ושלשל לכיסו כמעט 60 אלף ש"ח.

הוא עשה זאת בשורה של מקרים, אבל בשניים מהם הוא עשה זאת בשיטתיות במשך תקופות ארוכות מאוד. כך למשל, הוא הציע לשחקן מאליצור אשקלון לעבוד חודש אחד בקייטנה. הוא עבד וקיבל את שכרו, אלא שאז צבי זייף מסמכי העסקה עבורו ורשם אותו כמאמן תוך שהוא מוציא לו תלושים וגורף לכיסו את השכר במשך 7 שנים(!). במקרה הזה הוא שלשל לכיסו יותר מרבע מיליון ש"ח.

במקרה אחר הוא זייף פרטים של שחקן כדורגל שמעולם לא הועסק אצלו, ובמשך שש נים גרף את שכרו לכיסו ובסך הכל למעלה מ-200 אלף ש"ח.

זה נמשך ונמשך עם עובדים רבים ובמעשים דומים ובסך הכל הודה צבי והורשע בכך שגרף לכיס כמיליון ש"ח.

הוא השתמש בכספים הללו ורכש דירה בפרויקט "רז על הים" בשכונת ברנע ורשם את הדירה על שם בת משפחה שלו.

פרויקט רז על המים בשדרות ירושלים

פרויקט רז על הים בשדרות ירושלים

לאחר ההרשעה, ולאחר שלא הושגה הסכמה בנוגע לעונש, הוסכם כי צבי ישלם קנס בגובה מיליון ש"ח. הפרקליטות מצידה דרשה לגזור עליו שנתיים מאסר, זאת מאחר וצבי "ניצל את תפקידו, מעמדו והאמון שניתן בו ובמעשיו, זייף מסמכים, עשה שימוש במסמכים מזויפים וקיבל במרמה בנסיבות מחמירות סכום משמעותי של מיליון ש"ח, והכל תוך כדי תכנון ותחכום רב לאורך תקופה ארוכה של כתשע שנים".

מנגד, דרש סנגורו של צבי שלא לגזור עליו מאסר מאחר ודבר עלול להוות לו סכנה מבחינה בריאותית. הוא אף הציג חוות דעת תומכות לפיהן אסור לגזור עליו מאסר בפועל. סנגורו הסכים שיגזרו עליו 600 שעות למען הציבור והזכיר כי מרשו שילם קנס בגובה של מיליון ש"ח.

גם צבי עצמו דיבר בבית המשפט והביע חרטה גדולה על מעשיו. "ראשית אני לוקח אחריות מלאה על מעשיי", אמר צבי, "אני רואה שהפיתוי היה גדול ממני, ככל שבית הספר לכדורגל גדל גם ההכנסות גדלו והפיתוי הכספי גדל. אני מביע חרטיי, כל חיי גידלתי ילדים ובני נוער בסיכון לערכים נכונים, קווים ישרים, לצערי הרב מה שאני ניסיתי להקנות להם דבר הזה נכשלתי".

הוא סיפר כי מאז המקרה הוא מתנדב באימון כדורגל של ילדים וביקש מבית המשפט להתחשב בו במתן גזר הדין "לנסות לתקן את העוול שעשיתי לאחים שלי, למשפחה שלי וליהנות ממה שיש עכשיו. אני מודע לטעות שעשיתי, ישבתי עם עו"ד אמרתי לו שעשיתי טעות אני אשלם לה כלכלית, לקחתי הלוואות מכל מיני אנשים, אני מקווה להחזיר אותן. אני מבקש מבית המשפט לדבר לליבך, לתת לי הזדמנות לתקן את הטעות שעשיתי, לנסות לתרום לזולת, אני יודע שבע שנים של גיהינום עברתי, אני יודע שכל החלטה שבית המשפט ייעשה אני אכבד. אבקש מבית המשפט לתת לי ליהנות ממה שנותר לי, לתקן את הטעות שעשיתי, לנסות לפחות לשקם את המשפחה שלי. זה הדבר הכי גרוע".

השופט יואל עדן. צילום: אתר בתי המשפט

השופט יואל עדן. צילום: אתר בתי המשפט

אלא שבית המשפט החליט שלא להקל בעונשו ולגזור את מה שדרשה הפרקליטות תוך שהשופט יואל עדן מציין כי מדובר בעונש קל – כאמור – שנתיים מאסר, 9 חודשי מאסר על תנאי וקנס של מיליון ש"ח שאותם כבר הפקיד צבי בקופת בית המשפט.

התיק נוהל ע"י עו"ד מיכאל גרוס מפרקליטות מחוז דרום.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר