איציק אביגזר. צילום: אלדד עובדיה
איציק אביגזר. צילום: אלדד עובדיה

"אוהב בנות בגילך": מפקח לשעבר במשרד החינוך מואשם כי ניסה לפתות "בת 12"

עד לפני 3 שנים היה איציק אביגזר מאשקלון, מפקח מחוזי במשרד החינוך ומתוקף תפקידו הוא הסתובב בין בתי ספר ופגש תלמידים רבים. היום, הוא נאשם כי התכתב עם שוטרת שהתחזתה לבת 12 באופן מיני בוטה ואף ניסה להיפגש איתה. "כשאת תנסי פעם אחת את תרצי כל הזמן", כתב לה

פורסם בתאריך: 24.11.20 14:20

עדכון אחרון: 25.11.20 12:41

     

ככל שהאינטרנט הופך לזמין ונגיש יותר, כך גם מתרבות הסכנות לילדים ולבני נוער מצד מבוגרים שמחפשים בפלטפורמה הדיגיטלית כיצד להתקשר עם קטינים ולבוא עמם במגע בניגוד לחוק ובניגוד לערכי המוסר.

בעבר, האינטרנט היה נגיש רק במחשבים אישיים והמהירות די קרטעה, אך היום הטכנולוגיה המתפתחת משנה לשנה מציעה ממשק עשיר שנמצא בכל כף יד, כשבלחיצת כפתור ניתן מכל מקום לשתף חוץ ממסרים כתובים גם תמונות וסרטונים.

על הכר הפורה הזה מוצאים גברים ולעתים רחוקות גם נשים, את הדרך להתקשר עם קטינים באמצעות הרשתות החברתיות, תוכנות המסרים המידיים, אתרי ההיכרויות ואתרי הצ'אט מהדור הישן שעדיין ממשיכים להיות מסוכנים יותר מתמיד.

חומרים אסורים. אילוסטרציה

חומרים אסורים. אילוסטרציה

לפני כשבועיים הותר לפרסום מבצע 218 שערכה המשטרה: שוטרת הופעלה כסוכנת סמויה ברשת והובילה להפללת עשרות חשודים בעבירות מין לאחר שהזדהתה בחדרי צ'אט כילדה בת 12.

בין עשרות החשודים שנעצרו, נעצר גם איציק אביגזר, תושב אשקלון בן 70, שעד לפני כשלוש שנים שימש כמפקח מחוזי של מחוז דרום של משרד החינוך ועסק בזהירות בדרכים. אביגזר נעצר בחשד שביצע שיחות אינטימיות אסורות עם הסוכנת כשהוא בטוח שהיא ילדה בת 12, גיל של ילדה שיכולה להיות נכדתו. הוא נחשד גם שהציע לה הצעות מגונות וביקש להיפגש עמה. מה שהוא לא ידע זה שמדובר בסוכנת המשטרתית שמתעדת את התכתובות והשיחות המפלילות ובאמצעותן הוגש נגדו לפני מספר ימים כתב אישום.

השוטרים שביצעו את המעצר לוקחים מחשב שאיתו בוצעו ההתכתבויות מביתו של אחד החשודים. צילום: דוברות המשטרה

השוטרים שביצעו את המעצר לוקחים מחשב שאיתו בוצעו ההתכתבויות מביתו של אחד החשודים. צילום: דוברות המשטרה

החקירה הסמויה החלה לפני מספר חודשים, כאשר הוחלט במחוז מרכז של משטרת ישראל ליזום מהלך להצפת עברייני מין פוטנציאליים הפועלים ברשת ולהביא למעצרם. למבצע אותרה חוקרת בשנות העשרים לחייה הנראית צעירה לגילה, ונבנתה עבורה זהות של נערה בת 12, כאשר לצורך הפעלתה נבנה מתקן שעוצב כחדר ילדים. במהלך הכשרתה לתפקיד צוידה הסוכנת במיומנויות של נערה צעירה, לרבות שימוש במילים ובסלנג התואם את שפת ילדים ברשת. תחת הכינוי "שיר 12" שוגרה הסוכנת לעשרות הפעלות בחדרי שיחה, "צ'אט" הפועלים ברשת.

חדר הילדים שהוכן לסוכנת במהלך מילוי תפקידה. צילום: דוברות המשטרה

חדר הילדים שהוכן לסוכנת במהלך מילוי תפקידה. צילום: דוברות המשטרה

תוך זמן קצר החלה הסוכנת לקבל עשרות פניות מגברים, כאשר במהלך השיחה איתם הובהר להם על ידי הסוכנת גיל "הילדה". החשודים הציפו את הסוכנת בהצעות מיניות בוטות, שלחו קובצי וידאו ותמונות פורנוגרפיות וכן צילומים, על פי החשד, של אברי מינם.

התכתבויות מיניות בין מבוגר לקטינה. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

חלק מההתכתבויות המיניות. צילום: דוברות המשטרה

כאמור, בין הגברים שפנו לילדה לכאורה, היה גם אביגזר שגלש באתר הצ'אטים הוותיק "טוטאל צ'אט" בשם בדוי "צורי 5" ובין היתר פנה גם לילדה שבחרה בשם הבדוי "שיר 12", מה שאמור מיד להבהיר לגולשים שמדובר בילדה בת 12. השיחה הראשונה התקיימה בחודש יוני האחרון. הוא החל להתכתב עמה והציע לה להיפגש. היא בתגובה כתבה לו שהיא בת 12 בלבד והוא בתגובה שאל אותה האם היא "רוצה ללמוד על סקס", כתב לה שהוא "בן 35 אוהב בנות בגילך". הוא ביקש ממנה לשלוח את מספר הטלפון שלה ותמונה והורה לה לא להעביר את מספר הטלפון שלו לאף אחד.

התכתבויות מיניות בין מבוגר לקטינה. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

ההתכתבויות המיניות. צילום: דוברות המשטרה

בהמשך התקשר אליה ושאל אותה אם הוריה בבית וכשהשיבה בשלילה אמר לה: "אם הייתי גר קרוב הייתי בא אלייך הבית, היית מקבלת אותי?". ההתכתבויות עברו לוואטסאפ, שם הציע לה שוב להיפגש והיא סירבה בתואנה שהיא "לא יודעת מה גדולים עושים" והוא השיב "אני אלמד אותך".

כתב האישום מגולל ביטויים מיניים בוטים ומסמרי שיער שאינם משתמעים לשני פנים, נחסוך אותם מהקוראים, כשהקלים בהם היא השאלה "האם יש לך ציצים?" או "אני רוצה שהז… שלי יהיה בתוכך" ועוד.

איציק אביגזר

איציק אביגזר

באחד המקרים הוא ניסה לשכנע אותה כי כדאי לה לקיים יחסי מין "כשאת תנסי פעם אחת את תרצי כל הזמן" והוסיף: "אני רוצה לעשות את זה איתך". הוא אפילו הצהיר: "אני מבטיח שלא אפגע הבתולים שלך. אשמור עליך יפה שלי". הוא גם החמיא לה על הרגליים של היא בתגובה ענתה להצעות שלו "זה אסור לי אני רק בת 12".

השיחות הללו אף הפכו למעשים מיניים שהוא הורה לה לעשות בעצמה, הוא דרש ממנה שתיגע בגוף שלה במקומות ספציפיים ותענג את עצמה, "לא הרגשת הנאה וכיף?", הוא שאל והיא השיבה בשלילה.

בשיחה אחרת שקיים עימה בטלפון הוא הפציר בה להיפגש איתו ואמר לה בין היתר: "אני לא אעשה לך כלום, אל תדאגי, רק אם את רוצה אני יעשה, אני לא יעשה לך כלום. הכל בהסכמה שלך", והוסיף: "אז תלמדי נו, את רק ממני תלמדי לא צריך אה גברים", "עד מתי אני אחכה לך עד איזה גיל? אז תחליטי מה? תגידי מתי" וגם אמר לה שהיא נראית "מאוד מפותחת יפה".

התכתבויות מיניות בין מבוגר לקטינה. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

התכתבויות של מבוגרים עם החוקרת המתחזה. צילום: דוברות המשטרה

ההתכתבויות המיניות חזרו על עצמן בצ'אט כאשר בכל פעם בוחר אביגזר בכינוי אחר ובכל פעם השאלות היו חודרניות ובוטות יותר וכוללות דרישות כמו לגעת בעצמה, "תשלחי לי תמונה בלי חולצה" או "אני רוצה לראות את הרגליים שלך", כאשר הוא מתבל את דבריו במחמאות ובמשפטי חיזור כמו "התאהבתי בך ובגוף שלך".

בכתב האישום מפורטים התכתובות של האיש עם הילדה שלוש פעמים בחודשיים ובכולן הוא חוזר על ניסיונותיו להיפגש עימה.

למעלה מחודשיים עברו וייתכן שהוא כבר שכח מהשיחות. ייתכן שהוא המשיך לנסות ליצור קשר עם קטינות אחרות ואמיתיות שנכנסו לאותו צ'אט. אבל במשטרה לא שכחו את השיחות ולאחר תקופה שבה הצליחה הסוכנת להפליל למעלה מ-30 גברים בגילאי 20-70 מערים נוספות בארץ עברה החקירה לשלב הגלוי.

לפני שבועיים, בשעות הבוקר המוקדמות, עצרה ניידת סיור ממשטרת אשקלון סמוך לביתו בשכונת ברנע ולאחר שפתח להם את הדלת הודיעו לו כי הוא עצור. הוא הועבר לימ"ר מרכז לחקירה שבסיומה הוארך מעצרו. השבוע הוגש נגדו כתב אישום על המיוחס לו.

שוטרים יוצאים לביתו של אחד החשודים עם המחשב שאיתו על פי החשד התכתב. צילום: דוברות המשטרה

שוטרים יוצאים מביתו של אחד החשודים עם המחשב שאיתו על פי החשד התכתב. צילום: דוברות המשטרה

כתב האישום כולל שלושה אישומים שבכל אחד מהם מפורט רצף תכתובות אחר שבוצע בפער של כמה ימים או שבועות. "הנאשם ביצע את המעשים המתוארים לשם גירוי, סיפוק, או ביזוי מיני בסוברו כי מדובר בילדה בת 12, במעשים המתוארים ניסה הנאשם לבצע מעשה אינוס בקטינה שטרם מלאו לה 14 שנים, במעשים המתוארים ניסה הנאשם לבצע מעשה מגונה בקטינה שטרם מלאו לה 14 שנים, במעשים המתוארים ניסה הנאשם להטריד מינית קטינה שטרם מלאו לה 14 שנים" כתבה התובעת עו"ד מיטל אילן מפרקליטות מחוז מרכז.

העבירות בהן מואשם אביגזר הן: ניסיון אינוס קטינה, ניסיון מעשה מגונה בקטינה וניסיון הטרדה מינית בקטינה.

שוטרים מגיעים לבתי החשודים כדי לעצרם. צילום: דוברות המשטרה

שוטרים מגיעים לבתי החשודים כדי לעצרם. צילום: דוברות המשטרה

"מערכי המודיעין של הימ"ר שבשגרה מוכוונים לעבוד מול ארגוני פשיעה ופרשיות רצח, יצרו דמות דמיונית של ילדה בת 12 עם שם, עם פנים, עם סיפור חיים ושלחו אותה למרחבי הרשת לחשוף את אלה השולחים יד לפגיעים ביותר", אמר מפקד ימ"ר מרכז, ניצב משנה בועז בלט בטקס שנערך לאחר ביצוע המעצרים וחשיפת הפרשה.

ביצוע מעצר חשוד. צילום: דוברות המשטרה

ביצוע מעצר חשוד. צילום: דוברות המשטרה


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מפקד המחוז ניצב עמיחי אשד אמר באותו טקס: "יידע כל עבריין מין פוטנציאלי שנכנס לרשת ולאתרי השיחות בשביל לחפש קשר מיני עם ילדים, שמשטרת ישראל מחכה לו שם…הילדים שלנו חיים מול מסכים ומגיפת הקורונה הגדילה את שעות החשיפה שלהם לרשת… הרשתות החברתיות ואתרי השיחות הם הרחובות והערים של שנת 2020, וברחובות הווירטואליים האלה, יש גם מי שאורב לטרף".

בחודש הבא צפוי המשפט להיפתח בבית המשפט המחוזי בלוד. סניגורו של אביגזר, נעם אליגון מסר לכאן דרום כי טרם למד את פרטי התיק וביקש בשלב זה לא להתייחס להאשמות.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר