הילדים הקימו פינת זיכרון לחתולים. צילום: ימית מרדכי ויראג
הילדים הקימו פינת זיכרון לחתולים. צילום: ימית מרדכי ויראג

"הוא פירק לו את העצמות": מי מרעיל ומתעלל בחתולים בבאר גנים

כמה וכמה חתולים הורעלו למוות בשבועות האחרונים ביישוב באר גנים. חלקם סבלו מייסורים עד יומם האחרון ואחד מהם אף ספג התעללות פיזית קשה ונותר נכה. המשטרה פתחה בחקירה, אך נכון לעכשיו לא עלו עקבותיו של האיש. "יש פה אנשים שהחליטו לקחת את החוק לידיים", אמרה תושבת היישוב

פורסם בתאריך: 18.11.20 17:31

     

המשטרה חוקרת תופעה קשה ומצמררת של חשד להתעללות בבעלי חיים, הפעם בישוב באר גנים. לאחרונה התרבו המקרים בהם מצאו תושבים את החתולים שלהם מתים לאחר שככל הנראה הורעלו.

"התחילו לקרות הרבה דברים מוזרים ביישוב. זה לא בן אדם אחד אלא כמה אנשים פה שהחליטו לקחת את החוק לידיים ולהרעיל חתולים", סיפרה השבוע דורין פרי, תושבת באר גנים ופעילה ותיקה למען בעלי חיים, "זה קורה בכמה מקומות וזה לא נראה לי בן אדם אחד. יש פה אנשים שהחתולים מפריעים להם בגינה והם מפזרים רעל. בפעם הראשונה מצאנו חתול אחד שהרעילו אותו. הזמנו משטרה, המשטרה הגיעה, לקחו את הגופה של החתול לנתיחה בבית דגן וחזרה תשובה חיובית להרעלה".

החתול הגינגי שנעלם לפני ארבעה ימים ונמצא בצד הכביש בין אשקלון לבאר גנים. צילום: דורין פרי

החתול הג'ינג'י שנעלם לפני ארבעה ימים ונמצא בצד הכביש בין אשקלון לבאר גנים. צילום: דורין פרי

גם משפחת ויראג מגדלת חתולים וגם הם נפלו קורבן לתופעה האכזרית. "לפני שבועיים בשבת הלכתי להורים שלי בארבע וחצי, הגורים היו בבית, חזרתי בשש הביתה הילדים חיפשו את החתולים ולא מצאו אותם"' סיפרה ימית מרדכי ויראג שגם מתגוררת בבאר גנים והוסיפה: "למחרת חיפשנו ולא מצאנו, עד שהבת שלי שמה לב שהחתול קופץ לתוך הפילר של האשפה. היא  הלכה ופתחה שם את השער וראתה חתול אחר אוכל את אחד הפגרים של החתולים. בדקנו במצלמות האבטחה ובאמת החתולים היו אצלי עד חמש וחצי במרפסת, בחמש וחצי הם ירדו לכיוון החניה שלי ואז כבר המצלמות לא קולטות אותם".

הפילר שבו נמצאו גופות החתולים המתים. צילום: ימית מרדכי ויראג

הפילר שבו נמצאו גופות החתולים המתים. צילום: ימית מרדכי ויראג

לדבריה מדובר ללא ספק בהרעלה מכוונת של מי מתושבי הישוב שהחליט לקחת את החוק לידיים. "אנחנו בטוחים שזו הרעלה. השכנה אמרה שהיא ראתה שני גורים חיים בצהריים. הילדות שלי מצאו אחד, את שני מצאנו למחרת מת", הוסיפה מרדכי ויראג.

החתול ששרד הובהל לטיפול במרפאה ווטרינרית, מלבד ההרעלה זיהו שם שהחתול גם עבר התעללות פיזית קשה. "אמרו שכל הגוף שלו מרוסק ושזו התעללות מבן אדם, כי אם זו הייתה חיה או משהו אחר היו רואים סימנים אחרים של תקיפה. הוא פשוט פירק לו את עצמות". בעקבות הפציעה הקשה נאמר לה כי החתול יהיה משותק ברגליו האחוריות עד יומו האחרון.

תלונה הוגשה במשטרת אשקלון וניידת הגיעה למקום והחלה לחקור את התלונות. "השוטרים סיירו כאן ומצאו שתי גופות של חתולים זרוקות בתוך שקית בשיחים. אחרי פחות משבועיים שוב מקרה של ארבעה גורים של חתולים שנמצאו מתים ובעלת החתולים סיפרה שהשכנה שלה איימה שהיא תרעיל אותם".

לדברי פרי באחת מקבוצות הוואטסאפ של התושבים כתבו בעבר תושבים שצריך "לעשות סוף" לבעיית החתולים. "יש פה כמה אנשים שמדברים בקבוצה שהחתולים מפריעים להם ושלא מתאים להם ושצריך לשים לזה סוף. ארבעה גורים של חתולים מתו, גור אחד הצלחנו להציל. היום מצאנו חתול שנעלם לפני ארבעה ימים. מצאנו אותו אחרי ארבעה ימים של חיפושים בכביש בין באר גנים לאשקלון".

חתול מת

אחד מהחתולים שמת

בתקופה האחרונה העניין העסיק יותר ויותר את קבוצת האמהות בישוב. ובאחת המקרים חשפה אחת התושבות שגם הכלב שלה מת ללא כל סיבה מניחה את הדעת וככל הנראה אכל בטעות רעל שהושאר ברחבי הישוב והיה מיועד לחתולים.

גם כלב הורעל, כך דיווחה אחת התושבות בישוב

גם כלב הורעל, כך דיווחה אחת התושבות בישוב

לפרי יש גם ביקורת על המועצה האזורית. "המועצה לא עושה שום צעד בעניין. את החתולים שנלקחו לנתיחות עשו פעילות למען בעלי חיים ולא המועצה. השוטרים חיכו פה שעות לווטרינר כדי שיקחו את החתול לנתיחת הגופה והם לא הגיעו".

המשטרה החלה לחקור את התלונות ותחקרה מספר חשודים אך כרגע אין חשוד ספציפי שניתן לקשור אותו להרעלות.

לתושבים בינתיים נותר לשמור על החתולים קרוב לבית, מה שלא תמיד ניתן לשמור ולקוות שהתופעה תיפסק או שהמשטרה תצליח לזהות את המרעילים.

בינתיים לילדים יש בחצר פינת זיכרון לחתולים שרק לפני כמה ימים הם שיחקו וטיפלו בהם.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מהמועצה האזורית חוף אשקלון נמסר: "לפני כשבועיים התקבלה פנייה באגף איכות הסביבה במועצה אודות חשד להרעלה של חתולים ביישוב באר גנים. מדובר באירוע פלילי שנמצא תחת טיפול של משטרת ישראל. לצורך סיוע בחקירה ובליווי וטרינר המועצה, ד"ר ואדים איסקוביץ', שלחה המועצה את אחד מפגרי החתולים לנתיחה והגישה את ממצאיה למשטרה. המועצה מגנה בכל תוקף פגיעה בבעלי חיים ותעשה כל שביכולתה על מנת לסייע למאמצי החקירה לאיתור האחראים למעשה זה".

ממשטרת ישראל נמסר: "המשטרה התייחסה ברצינות שיא לאירוע, נשלחו ממצאים לבית דגן, שם ביצעו ניתוח בפגרים עמ להבין מה מקור ההרעלה ונדבכים נוספים הקשורים לתחום. נחקר חשוד פוטנציאלי בתיק זה אולם ללא ממצאים חד משמעיים. החקירה עדיין מתנהלת".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר