אמבולנס וניידת בזירת האירוע הלילה באשקלון. צילום: אלירם משה
אמבולנס וניידת משטרה. אילוסטרציה: אלירם משה

אותם זה הצחיק: נערים עוכבו בחשד שהזעיקו את מד"א והמשטרה לשווא

על פי החשד, הנערים דיווחו על פצוע קשה שנדקר בפארק בציבורי באגמים והקפיצו כוחות רבים שלא מצאו דבר. המשטרה עכבה אותם לזיהוי בתחנת המשטרה

פורסם בתאריך: 26.10.20 11:48

     

סדרות המשטרה וסרטי הפעולה אהובים כל כך על צעירים בכל העולם אך כשמי שצופה בסרטים האלה לא יודע לעשות את ההבחנה בינם לבין החיים האמיתיים זה יכול להיות חמור ומסוכן.

אתמול סמוך לשעה 21:50 התקבלה קריאה במוקד המשטרה על אירוע דקירות בפארק הציבורי בשכונת אגמים ועל כך שלכאורה שמצבו של הנדקר קשה. בדקות שאחרי קבלת הודעה כזו נשמעו ברחבי העיר סירנות רבות גם של ניידות משטרה וגם של ניידות מד"א שמיהרו למקום.

אילוסטרציה: ניידות משטרה בזירת האירוע. צילום: רוני יונה

אילוסטרציה: ניידות משטרה בזירת אירוע. צילום: רוני יונה

כשמתקבל מקרה כזה במשטרה היא מזניקה למקום את ניידות הסיור שלה שפזורות בעיר ובמקביל מודיעה למד"א על הצורך באמבולנס. באותה צורה, כשמקרה כזה מתקבל במוקד מד"א היא משגרת למקום צוותים ובמקביל מודיעה למשטרה על אירוע שייתכן שהוא על רקע פלילי שיש צורך לטיפולה. לאור חומרת הפציעה עליה סיפר המדווח, מזניקים במד"א ניידת טיפול נמרץ ובמקרה שאין כזו קרובה מוציאים גם אמבולנס רגיל שקרוב יותר לאירוע. כיום מקבלים גם כוננים ממד"א ומאיחוד הצלה התראה על המקרה וגם הם עוזבים את עיסוקיהם ואת משפחתם ומגיעים למקום במהירות האפשרית.

אופנועי מד"א מוקפצים ומגיעים ראשונים. צילום: דוברות מד"א

אתמול, לאחר שהתקבל הדיווח על האירוע הקשה הגיעו למקום צוותי משטרה ואמבולנסים של מד"א יחד עם הכוננים אך לא מצאו דבר. במשך דקות הם סרקו את הפארק, שאלו עוברים ושבים האם יש להם יודעים משהו על המקרה אך ללא הצלחה. בשיחת טלפון שביצעו השוטרים על מי שהודיע על המקרה הסתבר שמדובר בשני נערים שהחליטו להקפיץ את כל הצוותים לשווא.

באותם רגעים ייתכן ומישהו אחר נזקק לטיפול מציל חיים במקום אחר בעיר אך היות והאמבולנסים כבר שוגרו לאירוע, אל האיש שנזקק לטיפול רפואי ושכל דקה חשובה לו נשלח אמבולנס ממקום רחוק יותר, לעתים אפילו מעיר סמוכה.

זירת התאונה. צילום: תיעוד מבצעי מדא

זירת התאונה. צילום: תיעוד מבצעי מדא

המשטרה איתרה כאמור את שני הנערים, תושבי העיר בני 15 ו-16 ואלו מצדם הסבירו שמדובר במעשה קונדס שגרם להם לצחוק. השניים נלקחו לתחנה לצורך זיהוי ושוחררו לאחר מכן.

אמו של אחד מהנערים במקום לנזוף בילד לא לעשות דברים כאלה שוב, האשימה את המשטרה על כך שעיכבו את בנה לתחנת המשטרה לצורך זיהוי.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




שני הקטינים קיבלו הזמנה למחלק נוער אשקלון שם יסבירו להם את החומרה של מעשיהם.

גם בעבר נתקבלו במוקדי מד"א והמשטרה דיווחים כוזבים על אירועים קשים כמו תאונות דרכים קשות או פציעות קשות שהתבררו כקריאות שווא, ברוב המקרים מדובר על דיווח מטלפונים ציבוריים כך שמי שעומד מאחורי המעשים מצליח לחמוק מידיה של המשטרה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר