בית המשםפט המחוזי בבאר שבע
בית המשפט המחוזי בבאר שבע

"עוצמה מוגבלת של הראיות": האחיות המואשמות בדקירת חברתן שוחררו למעצר בית

האחיות שנגדן הוגש כתב אישום שוחררו למעצר בית בביתן בשכונת גן הוורדים, השחרור יצא לפועל לאחר שעורכי הדין תום רוזנברג והרצל יוספי ערערו על החלטה קודמת של בית המשפט וטענו שמלבד העדויות של הצעירות שהיו מעורבות במקרה אין כל ראיה אובייקטיבית שתתמוך בגרסתן וטענו שרק בגלל שהן רוב מול שתי הנאשמות המשטרה החליטה להאמין להן

פורסם בתאריך: 8.10.20 14:00

     

ההר הוליד עכבר? בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל את הערעור שהגישו עורכי דינן של שתי האחיות תושבות אשקלון שלפני שבועיים היו מעורבות בתגרה שבסופה פונתה חברתן לבית החולים כשהיא סובלת מדקירות.

כפי שפרסמנו בתחילת השבוע בין האחות הגדולה לבין אחת מחברותיה התגלע סכסוך שהוביל לאירוע המסוכן. בכתב האישום שהוגש מפורטים לפרטי פרטים השתלשלות האירועים שהביאו לאירוע הדקירה אלא שעורכי דינן של שתי הנאשמות, עו"ד הרצל יוספי ועו"ד תום רוזנברג ניסו ואף הצליחו להפריך.

אמבולנס וניידת בזירת האירוע הלילה באשקלון. צילום: אלירם משה

אמבולנס וניידת משטרה. אילוסטרציה: אלירם משה

"עם כל הכבוד לתביעה, כתב האישום הוא שערורייתי בעיני" אמר כבר בתחילת הדיון סניגורה של האחות הגדולה, עו"ד יוספי "אין שום עדות חיצונית שיכולה להגיד מה היה באירוע, עד ראיה אובייקטיבי, מצלמה, חפץ שנתפס. מה שיש לנו זה עדויות של מי שהיה מעורב באירוע… השאלה שאני שואל היא למה להחליט שהאחיות משקרות והנדקרת לא משקרת" שאל יוספי וציין כי התביעה ביקשה לעצור את הנדקרת עצמה אך בית המשפט שחרר אותה עם צו הרחקה מאשקלון. "אם המדינה סבורה שבאו האחיות ותקפו עם סכין ולום את הנדקרת למה המדינה ביקשה לעצור את הנדקרת?"

עורכי הדין הרצל יוספי ותום רוזנברג

אין עדות אובייקטיבית למה שהתרחש שם. עורכי הדין הרצל יוספי ותום רוזנברג

הסניגור הצביע על כך שהתביעה החליטה ללכת לדבריו עם הרוב. "אני מסביר שמה שקרה זו תגרה והן היו בנחיתות מספרית, כי זה 7 וזה 2. מה שאני לא מבין, על סמך מה הן צריכות להיות עצורות חודש? הן אומרות שגם האחרות עזרו לה, שהחברות של הנדקרת עמדו בצד והסתכלו. אם הן היו רוצות להפיל אותה בלבד אז היו אומרות שהיא דקרה אותה, אבל כששואלים אותה מי החזיק בסכין, מי דקר אותך, היא אומרת שהיא לא יודעת" אמר יוספי והסיבר שלפי שיטת העבודה של התביעה לו רק היו באות האחיות היו עם עשר בנות אחרות היו מאמינים להן.

במהלך הדיון התגלתה הסיבה שבגינה חזרו, לטענתן, האחיות למקום: במהלך הוויכוח ברכב הצעירה משכה את נעלה של הנהגת והיא עזבה את המקום עם נעל אחת. מאוחר יותר היא חזרה עם אחותה כדי לאסוף את הנעל, אלא שנתקלה שוב בבנות והרוחות התלהטו שוב.

הערר היה על החלטת בית המשפט להמתין 14 ימים לתסקיר של שירות המבחן ורק לאחריו ובהמלצתו יהיה ניתן לשחרר את האחיות למעצר תחת תנאים מגבילים.

לאחר שהשופט אהרון משניות שמע את הצדדים באשר לעדויות ובאשר לזהות מי שיפקח על האחיות באם ישוחררו החליט לבטל את החלטת בית המשפט מיום קודם ולשחרר את השתיים למעצר בית ב בפיקוח אמן ובן זוגה ובערבות של 10,000 שקלים לכל אחד בנפרד, שתי האחיות ושני המפקחים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר