שמעון בן טוב בעת מעצרו ב-2004. צילום: איל ורשבסקי/באובאו
שמעון בן טוב בעת מעצרו ב-2004. צילום: איל ורשבסקי/באובאו

פדופיל מסוכן שוחרר מהכלא, עבר לגור באשקלון ושוב נעצר

פרסום ראשון: לאחר שסיים לרצות 16 שנות מאסר בשל ביצוע של עשרות עבירות מין מזוויעות בקטינים, עבר הפדופיל המורשע, שמעון בן טוב, להתגורר באשקלון. לא עבר חודש אחד מהשחרור וכבר הוא נעצר בשבוע שעבר לאחר שבביתו נמצא חומר פדופילי רב

פורסם בתאריך: 7.10.20 16:07

     

רק לפני כחודש שוחרר הפדופיל שמעון בן טוב מהכלא לאחר שריצה 16 שנות מאסר שנגזרו עליו בעקבות הרשעתו בביצוע מעשי סדום ועבירות מין קשות מאוד בילדים. עם שחרורו מהכלא, עבר בן טוב להתגורר באשקלון, בה הוא מצא דירה ברחוב הנוער העובד שבשכונת גן הוורדים בעיר.

רחוב הנוער העובד אשקלון. מתוך: גוגל סטריט ויו

רחוב הנוער העובד אשקלון. מתוך: גוגל סטריט ויו

שכניו של בן טוב, בן ה-67, אינם יודעים מיהו אותו אדם מבוגר שעבר לגור לידם בחודש האחרון, אבל מי שכן יודעים הם קציני הפיקוח של שירות בתי הסוהר. הם אמורים לעקוב אחריו ולוודא כי הוא מקיים את צו הפיקוח לעברייני מין שהוטל עליו על ידי בית המשפט וזאת במסגרת שחרורו מהכלא. במסגרת הצו אסור על בן טוב לצפות בפורנוגרפיה ובפרט בפורנוגרפיה של קטינים. כמו כן נאסר עליו להחזיק בכל מכשיר שיש בו אפשרות לחיבור לאינטרנט ולהתקין תוכנות לשיתוף קבצים במכשיר כלשהו. הסעיף האחרון נגזר עליו מאחר והוא נהג לתעד את מעשי האונס שביצע בילדים הקטנים ולשתף בהם אחרים.

בן טוב שוחרר מהכלא, כאמור לאחר 16 שנים, בתאריך 30 באוגוסט השנה ועבר להתגורר באשקלון. כחודש לאחר כן הגיע קצין הפיקוח אביחי לוי לדירתו כדי לוודא שהאיש עומד בתנאי הפיקוח אך מהר מאוד הוא גילה שלא. הוא ביצע חיפוש בבית ובאחד מהחדרים, מתחת למזרן הוא מצא מחשב נייד ודיסק און קי. על פי כתב האישום שהוגש נגדו, בחיפוש בדיסק און קי נמצאו 86 תמונות פורנוגרפיות של ילדים בלבוש חלקי, בעירום ובעת ביצוע מעשים מיניים, אוראליים ואנאליים, בילדים אחרים. בחיפוש במחשב נמצאו עוד 102 תמונות פורנוגרפיות נוספות של ילדים. גם בהיסטוריית החיפוש בדפדפן של המחשב נמצא כי הוא גלש באתרים שהציגו חומרים פדופיליים חמורים מאוד.

חומרים אסורים. אילוסטרציה

חומרים אסורים. אילוסטרציה

בעקבות זאת בן טוב נחקר, הודה כי המחשב והדיסק און קי שייכים לו. מעצרו הוארך בבית המשפט וכתב אישום, כאמור, הוגש נגדו.

עו"ד אליזבט ברנר אברהם מפרקליטות מחוז דרום שהגישה את כתב האישום, הגישה גם בקשה לעצור את בן טוב עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. בבקשה נכתב כי הערכת מסוכנות שבוצעה לו סמוך לשחרורו קבעה כי "קיימת מסוכנות גבוהה לביצוע עבירות מין בקטינים" ולכן הוטל על צו הפיקוח. נכון לעכשיו הוא נמצא במעצר עד להחלטה אחרת בעניינו.

היקף פדופיליה עצום

בן טוב כאמור, הוא פדופיל מורשע והמעשים שבהם הורשע הם חמורים ביותר. תחילת הפרשה של בן טוב, אז תושב קרית ארבע בן 51, היא בשנת 2004, הוא נעצר בעקבות תלונה של תושבת גבעת זאב שטענה כי הוא פיתה את בנה בן ה-11 להגיע לביתו ושם ביצע בו מעשים מגונים. השוטרים שהגיעו לביתו וביצעו בו חיפוש נדהמו. הם מצאו שם 106 קלטות וידיאו, מחשב עמוס בחומרי פדופיליה, עשרות תקליטורי מחשב, תמונות ותשלילי תמונות, כך דווח אז בכלי התקשורת. בחלק מהחומרים מתועד בן טוב כשהוא מבצע מעשים מגונים ומעשי סדום בילדים קטנים. "היקף כזה של פדופיליה, בתמונות ובסרטים שבהם מופיע החשוד, לא פגשנו כבר שנים", התבטא אז פקד אסף ציוני, ראש מחלק נוער חשיפה במשטרת שומרון ויהודה. בעקבות זאת הוא נעצר, נחקר והוגש נגדו כתב אישום.

שמעון בן טוב בעת מעצרו ב-2004. צילום: באובאו

שמעון בן טוב בעת מעצרו ב-2004. צילום: באובאו

בסופו של דבר הורשע בן טוב בשורה של מעשים מין חמורים וקשים שפורטו בגזר הדין שלו. בן טוב שעבד כמאבטח בבתי ספר שונים, הכיר כך לא מעט ילדים. על פי גזר הדין, במהלך שנת 2000 התוודע בן טוב לו', ילד בן 12. הוא הציע לו להתלוות אליו לביתו, על-מנת לשחק במשחקי מחשב, ולאחר שרכש את אמונו החל לגעת באיבר-מינו בעודו משחק במחשב. בהמשך המפגשים הוא ביצע בו מעשי סדום חמורים ותיעד אותם במצלמת וידיאו. כאשר הגיע ו' לגיל 13, הכיר לו בן טוב, אישה בוגרת והוא הפציר בהם לקיים יחסים מין כאשר הוא מתעד אותם. המעשים החמורים נמשכו עוד ועוד.

זאת לא הייתה הפעם הראשונה שבן טוב ביצע מעשים קשים בילדים. שנתיים קודם לכן הוא הציע לא', ילד בן 10, להתלוות אליו לביתו, על-מנת לשחק במשחקי מחשב בביתו. וכך במשך 4 שנים הוא ביצע בו מעשי סדום קשים ומעשים מגונים. אבל בן טוב לא הסתפק בזה, הוא לקח את א' והסיע אותו לבית חברו שאף הוא חובב קטינים, ובן טוב תיעד את חברו מבצע בא' מעשים מגונים ומעשי סדום.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בחודש אפריל 2004, נכנס הנאשם לביתו של ד', ילד בן 11, בנו החורג של חברו הטוב, סגר את הדלת והתיישב ליד מיטתו והחל למשש אותו. בהמשך לאורך חודשים הוא יגיע שוב ושוב לבית ושוב יפגע בילד הקטן, הוא ביצע בו מעשי סדום חמורים עד שבאחת הפעמים החל הילד לדמם בישבנו.

במסגרת עבודתו כשומר במפעל באזור אשקלון, הזמין בן טוב את פ' וג', שני ילדים קטינים והורה להם לבצע זה בזה מעשים מגונים, הם ביצעו את המעשים בזמן שהוא מתעד אותם במצלמתו. בהמשך הוא הזמין כל אחד מהקטינים לביתו וביצע בהם מעשים מגוים ומעשי סדום תוך כדי שהוא מצלם אותם במצלמתו.

"הרשע ניגר מהמעשים"

בן טוב, אף התכוון להקים אתר אינטרנט, שדרכו ימכור את חומר פדופילי ולכן הוא ערך את התמונות, עיצב אתר אינטרנט ואף התעניין בכל מיני פורומים של פדופילים בדבר המחיר שניתן לקבל עבור תמונות כאלו. רק בשל העובדה שלא הצליח להסדיר מנגנון אלקטרוני שבאמצעותו יקבל תשלום, הוא לא הצליח להקים את האתר ולסחור בחומר הפדופילי.

השופט צבי סגל. צילום: טס שפלן

השופט צבי סגל: "בן טוב התמסר למלאכת הרשע". צילום: טס שפלן

הרכב השופטים בראשות סגן הנשיא דאז, צבי סגל, כתבו בגזר הדין: "רק לעיתים נדירות מזדמן לבית המשפט מקרה בו מורשע אדם בסדרה כה ארוכה ומחרידה של עבירות, עד כי הדעת ממאנת להאמין, והנפש תרה, ללא הצלחה, אחר מנוח מן התיאורים מעוררי הפלצות של המעשים, ומן הרשע הניגר מהם. כזה הוא המקרה שלפנינו".

עוד נכתב בגזר הדין כי העובדה שבן טוב "לא הסתפק בסיפוק יצריו האפלים" ואף שאף להפיק לעצמו רווח כספי באמצעות מסחר בחומר פדופילי, "מצביעה על-כך, שהנאשם איבד את כל עכבותיו המוסריות, והתמסר למלאכת הרשע, שבה נשמתם וגופם של נערים רכים בשנים משמשים בידיו ככלי לגיטימי למילוי צרכיו – הן המיניים והן הכלכליים", נכתב.

אסיר בתאו. אילוסטרציה: אייל טואג

16 שנות מאסר. אילוסטרציה: אייל טואג

בן טוב הודה והורשע בקרוב ל-60 עבירות של מעשים מגונים בקטינים, מעשי סדום בקטינים ועוד. לאור זאת נגזרו עליו 16 שנות מאסר שאותן ריצה במלואן, עד ה-30 באוגוסט השנה.

סנגורו של בן טוב מסר בתגובה כי חומרי החקירה עדיין לא הגיעו לידיו ולכן אין הוא יכול למסור תגובה כעת.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר