מזל ושלום תנעמי
מזל ושלום תנעמי

"תודה לאל שלא מצאו גופות": זוג קשישים הוכו במהלך שוד אלים באשקלון

צמד שודדים חמושים בנשק פרצו לביתם של שלום ומזל תנעמי. הם חיפשו כסף אבל נתקלו בזוג הקשישים ששיבשו להם את התוכניות, אז הם היכו אותם עם כלי הנשק, פצעו אותם וגרמו לאשפוזם. חקירת משטרה הביאה ללכידתם של השודדים, שני קטינים ששדדו גם פיצוציה. בראיון ל"כאן דרום" מספרים הזוג על רגעי האימה ואיך מזל נזכרה בחברתה ציונה סאמין ז"ל שאצלה זה נגמר אחרת

פורסם בתאריך: 26.9.20 20:37

     

זה היה בלילה שבין שישי לשבת, לפני שבועיים, בסביבות השעה 2 בלילה, שלום תנעמי בן ה-74 שכב במיטתו שבחדר השינה שלו שהוא ער ולידו אשתו מזל ישנה. לפתע הוא שמע רעשים בבית, “חשבתי שזה מערכת ההפשרה של המקרר”, הוא מספר, “אבל אני שומע צעדים מתקרבים. אני מחכה ואני רואה מהמשקוף מסתכלים שניים לתוך חדר השינה. ראיתי אותם וקראתי ‘מי אתם? מאיפה באתם? איך נכנסתם? יימח שמכם מאיפה באתם?’. הם כנראה רצו לחפש משהו לקחת, הם החזיקו נשק ביד כל אחד. הם אמרו ‘כסף! כסף!’, אמרתי להם ‘לכו לעבוד, אין כסף’”.

הם עמדו מולם, שני גברים לבושים שחור מכף רגל ועד ראש כולל מסכות שחורות על פניהם כשבידיהם אקדחים שלופים. “אחד מהם התקרב אליי. אני לא יכול לסבול שמישהו בבית מנסה לשלול ממני את החירות. אמרו לי אני משוגע שסיכנתי את חיי, אבל מה, אני כל פעם אתן להם לקחת? תכננתי להרים זכוכית ולהכניס לו בבטן, אבל הוא בתצפית עליי. אז אמרתי לאשתי ‘מזל קומי קומי, תני לי את האקדח מתחת לכרית שלך’”, הוא מספר וכמובן מציין שאין לו אקדח, אבל הוא אמר זאת כדי להרתיע את השודדים.

“איך שהוא העיר אותי אני צרחתי ‘יאו יאו’”, משחזרת מזל, “הם שמעו את זה ואת הצעקות שלו, פחדו שהשכנים ישמעו ונתנו לו מכה באקדח. אחד מהם ניגש אליי ואז אני מנסה לקום ופתאום אני מרגישה חבטה רצינית בפנים, הסתחררתי והתחלתי להתגלגל. אני מנסה להחזיק בארון ובשידה ואני הרגשתי שהגב שלי מתעוות לי ונזרקתי למיטה”.

החבלות בפניו של שלום תנעמי

החבלות בפניו של שלום תנעמי

שלום מצידו, ניסה כאמור לקום ולהרים זכוכית שהייתה בחדר, ואז התקרב אחד השודדים, “הוא נתן לי מכה עם האקדח מעל העין, נפלתי על הרצפה והרגשתי שמשהו מתנתק לי בתוך הראש במוח. הרגשתי כאב חד. התעשתי מהר, ומזל ראתה שירד לי דם מהפנים”, הוא מספר.

"יש לי פחדים"

שני השודדים ניצלו את המצב שזוג הקשישים שכבו על הרצפה ונמלטו החוצה כשהם מותירים אותם מתבוססים בדמם ובכאבם.

לא פחדת שיפגעו בך?
שלום: “לא יכולתי לסבול שבתוך הבית, בפרטיות שלי, מוכנים לעשות דבר כזה בשביל בצע כסף. אני עברתי התקפי לב, סרטן, סכרת, אני כבר לא מפחד מכלום”.

שלום נשלח לבית החולים ברזילי שם עשו לו סי.טי ראש והתברר כי יש לו דימום בתוך הראש, למחרת כאשר הדימום נמשך, הוא נשלח להמשך טיפול בסורוקה. שם הוא נבדק שוב ושוב ורק לאחר שנעצר הדימום בתוך ראשו, הוא נשלח לביתו. מזל שאושפזה בבית החולים ברזילי, שוחררה אף היא לביתה והיא מספרת כי מעוצמת המכה בפנים, אף נשברו לה כמה שיניים. ילדיהם ונכדיהם ישנו אצלם בימים שלאחר מכן ובימי החג ולאחר מכן, חזרו לביתם.

מכאן נכנסו השודדים לבית משפחת תנעמי

מכאן נכנסו השודדים לבית משפחת תנעמי

אתם לא מפחדים לישון לבד אחרי אירוע כזה?
שלום: “שיבוא, אני לא מפחד. אני כבר יודע מה לעשות אם יבואו עוד פעם”, הוא אומר ומסביר כי הוא כבר יהיה מוכן לשוד הבא.
מזל: “יש לי פחדים, כל אחד מפחד על עצמו, אבל כמה שאפחד, הפחד לא ייתן לי כלום. בגלל זה אני מעדיפה שאלוהים בשמים ישמור עליי. אף אחד לא יכול להיות בייביסיטר שלי. איך שהגעתי לחדר מיון אמרתי תודה לאל שמצאתם בני אדם ולא גופות. הודות לה’ שזה חודש הרחמים שאני אזכה לראות את הילדים והנכדים והשכנים האהובים”.

הבית שחווה גניבות

הם עלו מתימן לישראל לפני יותר מ-70 שנה. כל חייהם כמעט באשקלון. שלום הוא דמות מוכרת בעיר אשקלון, בעיקר על רקע עבודתו כטכנאי של מוצרי חשמל וקירור.

הבית של משפחת תנעמי מוקף כמעט כולו סורגים, מלבד חלון אחד, כבר 40 שנה. אז זה קרה בעקבות גניבה מהבית. במקרה אז, נכנס גנב לקח להם ארנק ונמלט מהבית.

מזל ושלום תנעמי

מזל ושלום תנעמי

גם לפני שנה נכנס גנב לבית, זה נעשה אז באור יום, כאשר הם בבית. נכנס גנב שידע בדיוק היכן הם שומרים את הכסף המשמש אותם לקניות, הוא גנב להם כמה אלפי שקלים ויצא מבלי שירגישו.

אחרי ניסיון השוד הנוכחי, שהיה אלים במיוחד, הילדים כבר לא וויתרו וקבעו להורים עובדה והבית כולו הוקף בשמונה מצלמות, מכל כיוון.

המצלמות מסביב לבית משפחת תנעמי

המצלמות מסביב לבית משפחת תנעמי

הבית שלהם בגבעת ציון, נמצא לא רחוק מבית אחר בו התרחשה טרגדיה לפני כעשר שנים, כאשר במהלך שוד נרצחה הרבנית ציונה סאמין ז”ל. מזל וציונה היו חברות שהכירו אחת את השנייה והמקרה שלה עלה וצף לה בעקבות מה שהיא חוותה, “חשבתי עליה, אבל אמרתי שעל כל אחד נגזרת גזירה אחרת. גם עליי יכלה להיגזר אותה גזירה. אני מודה”, אומרת מזל.

את המשטרה הזמין לבית שלום, מיד לאחר שהגנבים נמלטו. מזל מספרת כי תוך דקות ספורות התייצבו במקום שוטרים והחלו לגבות מהם עדות ולאסוף ראיות. תוך זמן קצר היה דיווח על שוד נוסף, הפעם של פיצוציה בשכונת אפרידר. שודדים חמושים בנשק גנבו משם 2,600 ש”ח וקופסאות סיגריות.

השוד הנוסף והמעצרים

במרחב לכיש של המשטרה ובתחנת אשקלון התייחסו לאירוע בחומרה רבה. המשטרה הבינו כי מדובר בצמד שודדים אכזריים ומסוכנים ומיד הוקם צוות חקירה מיוחד בפיקודו של רפ”ק משה קליין ראש לשכת החקירות של מרחב לכיש.

לפיצוציה נשלח חוקר משטרה שהחל לגבות את עדותו של המוכר במקום, אלא שמהר מאוד אחד השודדים ביצע את הטעות שמבצעים לא מעט פושעים וחזר אל זירת הפשע כאילו לרכוש דבר מה. המוכר הצביע עליו כמי ששוחח איתו לפני השוד וכמי שהוא זיהה כשודד בזמן השוד והוא נעצר מיד.

רפ"ק משה קליין. צילום: דור גפני

רפ"ק משה קליין. צילום: דור גפני

בחקירתו הוא הכחיש את המעשה, אך חוקרי המשטרה בפיקוד של רפ”ק קליין, הצליחו לאתר מיד את הכסף והסיגריות שעליהם טביעות האצבע שלו וכן פריטי לבוש שקשרו אותו לשוד הזה.

במקביל המשיך צוות החקירה לאסוף ראיות בנוגע לאירוע שהתרחש בבית משפחת תנעמי בגבעת ציון. השוטרים אספו תיעוד ממצלמות אבטחה המותקנות בסביבות הבית, ביצעו איכונים סלולריים ועשו שימוש באמצעים טכנולוגיים וכך עלו על זהותו של השודד השני.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




שני השודדים, הם קטינים בני מיעוטים, במקור פלסטינאים אשר הינם מתגוררים באשקלון בשל נסיבות ביטחוניות. מעמדם של חלק מבני המשפחה אינו מוסדר, וכך גם מעמדו של אותו השודד השני.

במשטרה מיהרו להוציא לו צו מעצר והחלו לחפש אותו. בינתיים הוא נמלט לתל אביב ושם נעצר על ידי שוטרי תחנת משטרת שכונות בחשד כי הוא שוהה בלתי חוקי. הוא הסביר לשוטרים כי הוא אינו שב”ח ואמר להם שיתקשרו לתחנת המשטרה באשקלון ויאמתו זאת. כאשר הם התקשרו לשם, אמרו להם שיש נגדו צו מעצר ושלא ישחררו אותו.

השניים הובאו לבית המשפט ומעצרם הוארך, כאשר באותו הזמן צוות החקירה בפיקודו של רפ”ק קליין ממשיך לעבוד ולאסוף ראיות נוספות. בנוגע לשוד בפיצוציה, שם נאספו ראיות נגד השודד האחד שנעצר בזירה, ואילו בנוגע לשוד האלים בביתם של הזוג תנעמי, שם נאספו ראיות כנגד השניים. כך תוך ארבעה ימים כבר הוגשה הצהרת תובע נגד הקטינים וביום חמישי הוגש נגדם כתב אישום.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר