תמונת הפרופיל
תמונת הפרופיל בחשבון הפייסבוק של סבג

מאסר על תנאי לתושב אשקלון שאיים על ראש הממשלה

"סופך המר נגזר ונחתם": צבי סבג, תושב אשקלון בן 50 הודה והורשע בכך שכתב איומים כלפי ראש הממשלה ומשפחתו בפרופיל הפייסבוק שלו. נגזרו עליו חודשיים מאסר על תנאי

פורסם בתאריך: 23.9.20 11:20

     

תושב אשקלון צבי סבג, הודה והורשע היום בבית משפט השלום באשקלון בכך שאיים על ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשתו ובנו בחשבון הפייסבוק שלו. במסגרת הסדר טיעון שנחתם עמו, נקבע כי ייגזר עליו עונש של חודשיים מאסר על תנאי.

נציגת התביעה, עו"ד אדר לר הסבירה ואמרה כי "במציאות היום יומית הטעונה אנחנו עדים להתפתחות של שיח אלים וכלפי נבחרי ציבור בפרט. שיח שקל לדברו מאחורי המקלדת ויכול לגלוש לאיומים של ממש. גם אם הדברים נאמרים בשעת כעס הרי שמדובר במעשים שמדוברים בעבירה ויש לתת את הדין".

יחד עם זאת היא ציינה כי יש להקל בעונשו של סבג, בן ה-50, מאחר והוא לקח אחריות על המעשה וכן התייחסה למצבו הרפואי והכלכלי ולכך שהוא נטול עבר פלילי.

השופטת ענת חולתא, קיבלה את הסדר הטיעון וגזרה עליו חודשיים מאסר על תנאי שיופעלו אם סבג יעבור עבירה דומה בשלוש השנים הקרובות.

עוה"ד נתנאל לגאמי ואלכסי גלפגט מהסניגוריה הציבורית שייצגו את סבג, מסרו: "לאחר שיג ושיח עם גורמים בכירים בפרקליטות שבמסגרתו הוצגו הקשיים בתיק, הן בפן הראייתי, בפן המהותי והנורמטיבי, הוסכם בין הצדדים כי המדינה תסתפק בענישה מקלה ביותר, צופה פני עתיד בלבד שאינה כוללת רכיב כלכלי כלשהו. למרות שלדעתנו הנאשם יכול היה להיות מזוכה בסופו של ההליך, הנאשם בחר לקחת אחריות על מעשיו, ולהודות במעשה המיוחס לו. אנו שמחים שהמדינה הבינה כי מדובר במקרה מיוחד והציגה עמדה העונשית הוגנת".

הפוסט המסית

אחד הפוסטים המסיתים שכתב סבג

על פי כתב האישום, שהוגש נגדו, ב-4.11.2019 יצר סבג חשבון משתמש בפייסבוק בשם "צביקה סבג". הוא הצמיד תמונת פרופיל לחשבון שיצר – ציור של ראש הממשלה עם חבל תליה לצווארו. תחת הקטגוריה "אודות" בעמוד הפרופיל שלו הוא כתב: "שונא שנאת מוות את בנימין שרה ויאיר נתניהו ואת כל מי שמשתף איתם פעולה".

בהמשך אותו יום, הוא פרסם בפייסבוק את המלל הבא: "משטרת ישראל. תתכוננו לכוון את התנועה להלוויות של בנימין שרה ויאיר נתניהו. תודה".

פרופיל הפייסבוק של סבג

פרופיל הפייסבוק של סבג

כמו כן, פרסם סבג פוסט בפרופיל הפייסבוק שלו בו נכתב: "וואלה החלאה עף על עצמו. הוא לא יודע מה מחכה לו. יאיר נתניהו. אם תרגיש לא טוב בהמשך אל תפנה לבית חולים. אלו סימנים פיזיים שמבשרים את מותך והסתלקותך מהעולם הזה. אחלה רופא לא יוכל לעצור את התהליך הזה. כולי תקווה שהבנת עם מי החלטת לפתוח חשבון. על חטא ההיבריס משלמים ביוקר. לכל דבר יש התחלה, 'וסוף', סוף סופני והחלטי מאוד, במקרה שלך. מה תעשה עכשיו? תרוץ למשטרת ישראל לדווח להם על איום ממשי על חייך ותבקש מהם שיגנו עליך? תעצור… כבר דיווחתי להם וחוץ מזה מיליון שומרי ראש לא יכולים למנוע את סופך המר. נגזר ונחתם".

סבג נעצר מיד לאחר כתיבת הפוסטים ולאחר שראש הממשלה הגיש תלונה במשטרה.

צפו במעצרו של סבג:

הותר לפרסום: צבי סבג מאשקלון הוא החשוד בהסתה לפגיעה בראש הממשלה ובני משפחתו.*אם ידוע לכם מי צילם את הסרטון נשמח שתעדכנו אותנו

Publiée par ‎כאן דרום אשקלון‎ sur Mercredi 6 novembre 2019

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר