מקום המפגע הנפילה שעלתה לעירייה ולחברת הגינון יותר מ-600 אלף שקלים
מקום המפגע הנפילה שעלתה לעירייה ולחברת הגינון יותר מ-600 אלף שקלים

612 אלף שקלים פיצויים לאדם שנפל ונחבל במרכז אפרידר

תשע שנים לאחר שתושב אשקלון הסובל מנכות, שבר את ירכו כתוצאה מסף ערוגה בולט במדרכה סמוך למרכז אפרידר, התבשר בשבוע שעבר, לאחר הליך משפטי שנמשך שש שנים כי יפוצה בלמעלה מ- 600 אלף שקלים. הסבלנות משתלמת

פורסם בתאריך: 15.9.20 20:03

     

נפצעתם? נפגעתם? חליתם? זועקות הפרסומות הקוראות לכם לפנות אליהן כדי לאתר עבורכם כספים שלהם אתם זכאים. תושב אשקלון בן 66 שלפני תשע שנים נפצע כשהלך ברחובה של עיר הבין עד כמה נכונה הסיסמה כשהפעם ייצגו אותו עורכי דין אשקלוניים.

האיש צעד אז בסמוך למרכז אפרידר. כיוון שמכוניות במקום הוחנו על המדרכה ומנעו את מעבר הולכי הרגל באופן חופשי על המדרכה, נאלץ האיש לעקוף את המכוניות בצד המדרכה כמעט על הכביש עצמו.

כתוצאה מן האמור, נתקל בסף בטון של ערוגת אחד העצים השתולים במקום אשר עקב עבודה רשלנית או היעדר טיפול נכון בשורשי העצים בלט והיווה מפגע מסוכן.

מקום המפגע הנפילה שעלתה לעירייה ולחברת הגינון יותר מ-600 אלף שקלים

מקום המפגע הנפילה שעלתה לעירייה ולחברת הגינון יותר מ-600 אלף שקלים

האיש נפל ונחבל ועוברי אורח נחלצו לעזרתו והזמינו למקום אמבולנס מד"א שפינה את הפצוע לבית החולים "ברזילי".

לאחר סדרת בדיקות, התברר כי הוא שבר את ירך שמאל. כתוצאה מהפגיעה הוא עבר ניתוח, ונשאר באשפוז של מספר שבועות בבית החולים ולאחר מכן המשיך בטיפול במסגרת קופת החולים בה הוא מבוטח.

אנשים אחרים היו משלימים עם חוסר מזלם ושבים למסלול החיים לעתים אפילו תוך שהם סוחבים נכות, אבל האשקלוני לא ויתר. הוא פנה לעורכי הדין איל כהן ממשרד עורכי הדין כהן קריסי ולעו"ד ענת חגאי שאז היתה חלק מצוות המשרד ואלו לאחר שבחנו את התיק ואת הראיות הגישו תביעה נגד העירייה וזו שצירפה לתביעה את החברה אשר היתה אחראית על תחזוקה והטיפול בתשתית ובגינון במקום.

במקביל פנו עורכי הדין לעירייה על מנת שזו תפעל לתיקון המפגעים על מנת למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד ושם נאמר להם כי "הנושא יטופל". המציאות – כך על פי התביעה – הייתה מעט שונה.

"לאחר התאונה, פנה התובע אל הנתבעת, וזו שלחה נציג מטעמה שלא בנוכחות התובע אשר טען כי הליקוי 'תוקן', כאשר בפועל לא נעשה דבר, כך שמקום קרות התאונה נשאר בלתי בטיחותי, כמו גם, רכבים המשיכו לחנות על גבי המדרכות במקום, הכל כפי שהיה עובר לתאונה, ותוך שהמפגע נותר שריר וקיים עד ליום הגשת התביעה" טענו עורכי הדין.

עוד טענו עורכי, כי התאונה התרחשה אך ורק בשל רשלנותה של העירייה, אשר התרשלה במקרה זה בשני תחומים: האחד, בחובתה לפעול למניעת המפגע ע"י מתן תחזוקה וטיפול תקין למדרכות המיועדות לצעידת תושבי העיר, והאחר, בהיעדר אכיפה מלאה וראויה למניעת חניה אסורה על גבי המדרכות דבר שאילץ את הולכי הרגל לצעוד בין המכוניות ולהיצמד לשול המדרכה.

כן טענו עורכי הדין כי על אף מצבו הבריאותי של הנפגע טרם התאונה והנכות ממנה סבל בעברו, הרי שהתאונה הרעה משמעותית את מצבו. "יצוין כי עובר לתאונה ועל אף מצבו הבריאותי האמור, הצליח התובע לתפקד באופן סביר וכמעט מלא, היה פעיל ספורטיבית – פעולות ויכולות שנגרעו מן התובע עקב התאונה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




עוד צוין בתביעה כי האיש התנייד בהליכה רגלית לא מעט, יכולת אשר נשללה ממנו בעקבות התאונה שלמעשה ריתקה אותו לכיסא גלגלים מוקדם מכפי שהיה צפוי להיות.

בעקבות הדברים נתבעה עיריית אשקלון לפצות את האיש בין היתר בגין הוצאות רפואיות בעבר ובעתיד, עזרה וסיעוד בעבר ובעתיד, ניידות והוצאות שיקום.

בהסכם פשרה, שאליו הגיעו הצדדים, שש שנים לאחר שהוגשה התביעה, נקבע כי עיריית אשקלון והחברה שהייתה אחראית על הטיפול בגינון והתשתית במקום שצורפה לתביעה, יפצו את האיש ב- 612 אלף שקלים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר