מסעדת קיטשן לשעבר במרכז אפרידר
מסעדת קיטשן לשעבר במרכז אפרידר

אשקלון: בעלי "קיטשן" לשעבר חשוד בהעלמת עסקאות ב-6 מיליון שקלים

ברשות המסים עצרו אתמול יועץ מס שהיה הבעלים של מסעדת "קיטשן" בחשד להעלמת עסקאות במיליוני שקלים, הוא שוחרר בתנאים מגבילים. בשיחה עם "כאן דרום" הוא מכחיש את הדברים ואומר כי החשבוניות זויפו, "אני לא קשור לזה בכלל", הוא אומר

פורסם בתאריך: 9.9.20 11:15

     

רשות המסים לוכדת בכל שנה חשודים רבים בעבירות מס, אך כשהחשוד הוא יועץ מס במקצועו, אז ברשות המסים טוענים כי הדבר מקבל משנה תוקף של חומרה. שכן יועצי המס הם אלה שהחוק סומך עליהם יותר מבעלי העסקים והחברות שאינם מבינים את חומרת מעשיהם ואת העונשים הקבועים בחוק.

הפעם מדובר ביועץ מס תושב אשקלון שבעבר היה הבעלים של המסעדה החלבית קיטשן במרכז אפרידר ושל מסעדת הבשרים K2 במרכז המסחרי בשכונת ברנע ב'. מסעדת קיטשן שהייתה מסעדה פופולרית שפעלה במשך שנים וסגרה את שעריה בחודש יולי 2018, גם מסעדת הבשרים סגרה את שעריה. מה שלא נסגר עד כה הייתה החברה שהחזיקה במסעדות הללו ונקראת 'קיטשן פור אול' שהייתה בבעלותו של האיש.

מסעדת קיטשן במרכז אפרידר

מסעדת קיטשן לשעבר במרכז אפרידר

על פי רשות המסים ב-1 ביולי השנה הוא העביר את החברה לעורך דין שימכור את החברה לאדם אחר, אך בפועל מניות החברה הועברו לאדם שלישי. בתאריך 9 באוגוסט הועברו מניות החברה ברשם החברות לאותו אדם. אלא שלטענת חוקרי רשות המסים, נמצאו חשבוניות מס שהוצאו בחודש יוני השנה, בזמן שאיתן היה רשום כבעלי החברה זו, בסך כולל של 6,147,295 שקל, כאשר כל החשבוניות הללו לא דווחו למע"מ. "לאחר ביצוע העסקאות מכר החשוד את החברה לאחר. את מעשיו ניתן לראות בחומרה נוספת לאור העובדה שהחשוד יועץ מס במקצועו", נמסר מרשות המסים.

יועק המס עצמו מכחיש מכל וכל את הדברים וטוען כי הוא דווקא הופתע כשחברים התקשרו אליו וסיפרו לו כי שמו נקשר בפרשה חמורה זו. "אני בכלל לא קשור לזה, לא היה ולא נברא. הייתה לי חברה של מסעדות שנמכרה לבחור אחר והוא כנראה זייף ועשה משהו, חוקרים את זה עכשיו במע"מ".

שטרות כסף סטפה הלבנת הון מזומן המחאות צ'קים. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

שטרות כסף. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

הוא סיפר כי גם חוקר המע"מ אמר לו כי בגלל שהחשבוניות יצאו בתאריכים שהחברה הייתה על שמו, לכן חייבים לעצור אותו ולהביא אותו לפני שופט ולשלם ערבות, "אני עכשיו במשרד. הייתה לי מסעדה מפסידה בכלל, הם הוציאו חשבוניות על אינסטלציה בכלל. אני לא קשור לזה. החברה לא בבעלותי", מסר היום ל"כאן דרום". לדבריו הרוכשים זייפו את החשבוניות ואם היו העלמות הוא בטח לא נהנה מההעלמות מהן, כי הם בוצעו בזיוף על ידי אדם אחר.

אתמול הובא האיש לדיון בתנאי שחרורו והתחייב בבית המשפט לתת ערבות עצמית על סך 100,000 שקלים. אחותו התגייסה לסייע לו וחתמה על ערבות צד ג' בסך 50,000 שקלים.

עוד החליט בית המשפט להוציא צו עיכוב יציאה מהארץ ל-180 ימים כשהאיש נדרש להפקיד את דרכונו במשרדי רשות המיסים באשדוד ובנוסף לזאת להפקיד 20,000 שקלים במזומן עד היום.

בניין רשות המיסים באשקלון. צילום: אלירם משה

בתחילת הדיון אמר האיש כי הוא מבין למה הוא הובא לאולם בית המשפט ולאחר שהסכים לכל התנאים שהציבו פרקליטי רשות המסים הוא שוחרר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"הייתה לי חברה שנגמרה לה הפעילות שנמכרה לאדם אחר והם עשו משהו אחר לגמרי",טען האיש, "החוקרים הלכו לעצור אותם, אני לא קשור לזה. לא עשיתי עבירה, לא אתית ולא מקצועית. למעלה מ-25 אני מנהל את העסקים שלי, משלם מיסים כמו שצריך, נורמטיבי, הקלות שבה הורסים שם של אדם זה פשוט לא יאמן".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר