איומים באקדח. צילום: דוברות המשטרה

3.5 שנות מאסר לצעיר מאשקלון שנשא אקדח עם משתיק קול

המרדף אחר העבריין האשקלוני, איתמר רוש, בכביש 4 הסתיים השבוע בהרשעתו. הוא יישלח לתקופה משמעותית מאחורי סורג ובריח, זאת לאחר שבית המשפט דחה את הסדר הטיעון והחמיר בעונשו

פורסם בתאריך: 17.8.20 10:28

     

מאחורי האירועים הקשים השבים ומתרחשים לעיתים קרובות בישראל בהם מבוצע ירי על ידי ארגונים עבריינים בהם נרצחים אנשים או נפצעים – עומדת תופעת הסחר ואחזקת נשק חם בניגוד לחוק, בידי ארגוני הפשיעה בישראל.

אחד מהכלים העומדים לרשות המדינה בהתמודדות בתופעה היא ענישה חמורה לאלו הנתפסים נושאים נשק כזה בניגוד לחוק.

אקדח נשק מחסנית. דוברות המשטרה

איתמר רוש, תושב אשקלון בן 27 נתפס בנובמבר האחרון בכביש 4 בין צומת ניצנים לצומת סילבר כשבתיק הגב שעליו אקדח טעון בכדור אחד ומשתיק קול. בידי המשטרה היה מידע מודיעיני על האקדח שהוא נושא בכליו. סמוך לשעה 19:00 הבחינו השוטרים ברוכב האופנוע שלו חיכו והורו לו לעצור. הוא הגביר את מהירות נסיעתו, ניסה לעבור את החסימה דרך השול השמאלי, נפל אל הקרקע ומיד קם והחל לרוץ לעבר שטח ההפרדה בין הנתיבים כשהוא נושא על גבו את התיק עם הנשק, עד שנעצר על ידי השוטרים.

כאמור, בתיק הגב היה אקדח חצי אוטומטי מסוג ברטה, שנגנב מבעליו בשנת 2007, ובתוכו מחסנית מתאימה ובה כדור אחד בקליבר 0.22, ומשתיק קול בעל הברגה תואמת לאקדח.

אקדח ומשתיק קול שנתפסו. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

רוש כמובן נעצר, נלקח לחקירה ובשל המסוכנות מעצרו הוארך עד לתום ההליכים נגדו ולאחר בחינת הראיות הוחלט להגיש נגדו כתב אישום על נשיאת הנשק שלא כדין.

אם עברו היה נקי ניתן היה לצפות שבית המשפט יתחשב במעידה חד פעמית, אך לחובתו של האשקלוני הרשעות קודמות, בין היתר בעבירות אלימות, רכוש, סחיטה באיומים, ושתי עבירות נשק. הוא אף ריצה מאסר ממושך ובמקרה זה הוא נעצר, כשלושה חודשים לאחר שחרורו מהכלא.

בשנת 2017 הורשע רוש בבית המשפט המחוזי באר-שבע, בעבירה של עסקה אחרת בנשק, שיש בה מסירת חזקה לאחר. הוא הואשם שחבר יחד עם קבוצת עבריינים, להעביר ביניהם מטען חבלה. הוא נסע עם אחרים לנתניה, ושם הוא ואחר נכנסו לחניון תת קרקעי של בניין מגורים, הוא ניגש לאופנוע שחנה במקום והוציא מתחת למושב הנהג מטען חבלה. המטען הורכב משתי לבנות חבלה המשמשות כמטען עיקרי במערכות פיצוץ, נפץ חשמלי, המיועד ליצירת פיצוץ בהפעלה חשמלית, מערכת הפעלה אלחוטית, ולוח עץ ובו מגנטים אליו הוצמדו מרכיבי מטען החבלה, אשר יועד להצמדה לאובייקט מתכתי. האשקלוני הכניס את המטען לרכב איתו הגיע ובהמשך המטען נמסר לאחרים ובשלב מסוים המשטרה תפסה אותו והסתבר שהמטען לא היה תקין.

השבוע נפסק דינו של רוש בעבירת החזקת הנשק כאמור, לאחר שעורך דינו של הצעיר הגיע להסדר טיעון עם התביעה.

על פי ההסדר היה אמור רוש לרצות בסך הכל 30 חודשי מאסר וקנס של 35 אלף ש"ח. אלא שהשופט אליהו ביתן מבית המשפט המחוזי בבאר שבע, החליט לדחות את ההסדר וטען כי אין סיבה להסדר כל כך מקל.  השופט ביתן כתב כי רוש הוא "עבריין מועד, פשוטו כמשמעו, המבצע עבירות חמורות פעם אחר פעם, אשר נדון לתקופות מאסר בלתי מבוטלות ואינו מורתע מכך, וזמן קצר ביותר לאחר שחרורו מתקופת מאסר של כ-4 שנים, הוא שב ומבצע עבירה חמורה".

עוד כתב השופט כי "מעשה הנאשם חייב מטבעו תיאום ותכנון מוקדמים והוא היה כרוך בפעולה אקטיבית של הנאשם; הנאשם נשא את הנשק בעצמו, לבדו; כל בר דעת מבין מהו ייעודו של אקדח עם משתיק קול. ובהתאם לכך, הנזק שהיה צפוי להיגרם ממעשה הנאשם לולא התערבות המשטרה, הינו מסוג הנזקים החמורים הכרוכים בפגיעה בגוף עד כדי קטילת אדם; לאחר שהנאשם נדרש על ידי שוטרים לעצור בצד, הוא הגביר את מהירות נסיעתו וניסה לעבור דרך חסימת התנועה שהיתה במקום דרך השול השמאלי, וגם לאחר שנפל מהאופנוע בו נהג, הוא קם וברח מהשוטרים".

עצור. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

עצור. אילוסטרציה: דוברות המשטרה


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




על פי השופט, לולא הסדר הטיעון, היו נגזרים עך רוש 56 חודשי מאסר. בסופו של דבר נגזרו על רוש 30 חודשי מאסר בפועל ועוד הפעלת עונש של 12 חודשי מאסר שהיה לו 'על תנאי' כשהוא ירצה את שתי התקופות בזו אחר זו ובסך הכל 42 חודשי מאסר, מיום מעצרו בנובמבר האחרון.

עוד נגזר עליו שמיום שחרורו מהמאסר יעמוד ויהיה תלוי נגדו עונש מאסר 12 חודשים נוספים על תנאי למשך 3 שנים שלא יעבור עבירת אלימות או נשק שהיא פשע. בנוסף הצעיר ישלם קנס של 10,000 שקלים או ירצה במקומם עוד 45 ימי מאסר בפועל.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר