אחד מהאוטובוסים של דן בדרום שהורד מהכביש. צילום: דוברות המשטרה

פצצה מתקתקת באשקלון: ליקויי בטיחות בשליש מהאוטובוסים של דן בדרום שנבדקו

12 אוטובוסים של החברה מתוך 35 שנבדקו הורדו מהכביש, לאחר פעילות אכיפה ממוקדת של שוטרי משטרת ישראל באשקלון במהלכה נמצאו ליקויים בטיחותיים חמורים המסכנים חיים

פורסם בתאריך: 11.6.20 12:10

     

תאונות הדרכים באשקלון מתרחשות כל יום. לגורם האנושי ולחוסר הזהירות מתווספים גם ליקויי בטיחות כתוצאה מתחזוקה רשלנית של כלי רכב שעלולים להיות הגורם להתרחשות התאונה, להעצים את הנזקים והפציעות במהלכה ואפילו חלילה לגרום למותם של בני אדם.

בתקופה האחרונה הצטברו במשטרה חומרי חקירה אודות התנהלות של חברת דן בדרום  המאפשרת לצי האוטובוסים שלה להמשיך בפעילותו למרות ליקויי בטיחות ותקינות חמורים.

אוטובוסים של דן בדרום במסוף רמז. צילום: אלירם משה

אתמול בשעות הבוקר שוטרי משטרת אשקלון ושוטרי היחידה לרכב כבד באגף התנועה ארצי, הגיעו לתחנה המרכזית וקיימו פעילות אכיפה ממוקדת באוטובוסים באוטובוסים של החברה באשקלון.

במהלך הפעילות שהייתה בחלקה סמויה השוטרים השתמשו במגוון אמצעים שאפשרו להם לבדוק לעומק את האוטובוסים.

אחד האוטובוסים שהורדו מהכביש. צילום: דוברות המשטרה

אחד האוטובוסים שהורדו מהכביש. צילום: דוברות המשטרה

הבדיקה העלתה ליקויי בטיחות ותקינות חמורים כמו תקלות חמורות במערכת בלמים, דלתות אוטובוסים שלא נפתחות אוטומטית כשהן 'מוטרדות' במהלך סגירתן, צמיגים בלויים ועוד.

במהלך הפעילות נבדקו 35 אוטובוסים ומתוכם הוחלט על הורדה מהכביש של 12 אוטובוסים בגין ליקויים מסכני חיים. שישה אוטובוסים מהאוטובוסים נשלחו לעבור מבחן רישוי חוזר לאחר שיתקנו את הליקויים ושישה נוספים הורדו ל-48 שעות עד שיסדירו את הליקויים ורק אז יוכלו לחזור ולהסיע נוסעים ברחובות העיר.

ממשטרת מרחב לכיש נמסר עוד כי הנהגים ייחקרו במשטרת מרחב לכיש בחשד לנהיגה ברכבים ציבורים עם ליקויי בטיחות חמורים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"הפעילות הזו מצטרפת לפעילויות נוספות שאנו מבצעים, במניעה ואיתור כלי רכב הנעים באופן מסוכן על הכבישים ומסכנים את כלל ציבור משתמשי הדרך" ציינו במשטרה.

מחברת דן בדרום נמסר: "החברה פועלת באופן בטיחותי ומקפידה על כלל נהלי הבטיחות. ע"פ הממצאים לא נמצא ליקוי בטיחותי חמור מסכן חיים והליקויים שכן נמצאו טופלו מיידית. האוטובוסים חזרו לפעילות".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר