ענת דיין
ענת דיין

"גנבתי וזייפתי": ענת דיין מאשקלון הודתה כי גנבה מאות אלפי שקלים מניצול שואה עיוור

חצי שנה לאחר שהואשמה בגניבה מניצול שואה עיוור בו טיפלה, הודתה עינת דיין, במסגרת הסדר טיעון, כי גנבה מהקשיש למעלה מחצי מיליון ש"ח

פורסם בתאריך: 24.5.20 20:02

     

לראשונה מאז נעצרה בשנה שעברה בחשד כי גנבה מאות אלפי שקלים מניצול שואה עיוור הודתה המטפלת ענת דיין, תושבת אשקלון בת 48, במעשים החמורים המיוחסים לה והורשעה על ידי בית המשפט.

במסגרת הסדר טיעון הוגש כתב אישום מתוקן כנגד דיין, על פיו במשך שלוש שנים היא עבדה בביתו של ניצול שואה עיוור, היום בן 84, כעוזרת במשרה חלקית. תפקידה היה לסייע לו בענייניו הכספיים  כמו משיכת מזומן, הפקדת שכר עבורה ועבור מטפלת נוספת, קניות של מזון וצרכי ביתו של הקשיש, וכן קריאת עיתונים ומסמכים שונים עבורו, "ובאופן כללי היה עליה להיות לקשיש לעיניים בכל ענייניו האישיים", נכתב בכתב האישום.

אילוסטרציה. א.ס.א.פ קריאייטיב/ingimage

אילוסטרציה. א.ס.א.פ קריאייטיב/ingimage

כבר בשנה הראשונה להעסקתה משכה דיין מחשבונותיו של הקשיש, כ-200 אלף ש"ח במזומן והשתמשה בהם לצרכיה. לאחר מכן גיהצה את כרטיס האשראי של הקשיש בסופרמרקטים שונים, בחנויות בגדים, בחנות למוצרי טיפול בחיות בית ועוד, בסכום של כ-200 אלף ש"ח. ולבסוף גם פיזרה צ'קים שלו ב-150 אלף ש"ח.

שטרות כסף סטפה הלבנת הון מזומן המחאות צ'קים. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

כסף מזומן וצ'קים. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

לפני שלושה ימים הודתה דיין במסגרת דיון בבית המשפט, בכל המעשים המיוחדים לה בכתב האישום, "אני הועסקתי על ידי המתלונן כעוזרת במשרה חלקית במשך כשלוש שנים, בין ספטמבר 2016 ועד נובמבר 2019, ובין היתר עזרתי לו במשיכת כספים, קניות ועוד דברים והייתה לי גישה מלאה לכרטיסי האשראי", אמרה דיין, "אני מאשרת שהמתלונן מסר לי את הקוד הסודי כדי שאני אמשוך עבורו כסף. אני מאשרת שאני החלטתי לנצל את הגישה שלי לחשבונות שלו ולמנוע ממנו כספים ואני משכתי סכומי כסף במזומן ועשיתי גם שימוש בכספים כדי לכסות גם את ההוצאות שלו, אבל גם גנבתי עבורי מהכספים. זה נכון שבתקופה של השנה הראשונה גנבתי כ-200 אלף ש"ח ואחר כך במהלך השנתיים הנוספות גנבתי עוד 200 אלף ש"ח וגם גנבתי פנקס צ'קים וזייפתי את הצ'קים והשתמשתי בהם ובכך גנבתי עוד 150 אלף ש"ח. אני מאשרת גם שפרטתי עוד כ-73 ש"ח בצ'קים בצ'יינג' ובעצם קיבלתי ככה במרמה את הסכום הזה של 73 אלף ש"ח. אני מאשרת גם שבמהלך התקופה השנייה אני העברתי סכומים מחשבון לחשבון וגם הפקדתי בחזרה בחשבונות של המתלונן במזומן, סכום של כ-250 אלף ש"ח".

על בסיס הודאתה, הורשעה דיין על ידי השופט איתי ברסלר גונן בעבירות של גניבה בידי עובד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות ושימוש במסמך מזויף.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




לענת דיין עבר עשיר בנושאים הללו: היא הורשעה בעבר לאחר שגנבה 300 אלף ש"ח מעמותת "גוונים" העוסקת בפיתוח החינוך הקהילה והסביבה בשדרות, בה היא עבדה. כמו כן, גנבה 600 אלף ש"ח מחברת אולימפיה שבה עבדה כמנהלת חשבונות וגנבה 1.3 מיליון ש"ח ממפעל הולנדיה בו עבדה. היא הודתה במעשים ובעקבות זאת היא ריצתה עונש מאסר של שנתיים.

עו"ד לימור רוט חזן

עו"ד לימור רוט חזן, המייצגת את ניצול השואה מסרה בתגובה: "לאורך פרק זמן רב הכחישה הנאשמת כי ביצעה את עבירות הגניבה הבזויות מקשיש עיוור ניצול שואה. המתלונן ומשפחתו הקרובה עמדו על כל טענותיהם בעוצמה ובנחישות. ואכן, בדיון האחרון הודתה הנאשמת, ענת דיין, כי גנבה, זייפה ורימתה את המתלונן בהתנהלות פלילית מתוחכמת שנמשכה שנים. אין לי ספק שבית המשפט יביא לידי ביטוי את חומרת המעשים ויגזור על הנאשמת את העונש הראוי לה, מאסר ממושך מאחורי סורג ובריח".

מלבד התיק הפלילי הזה, מתנהל כנגד דיין תיק אזרחי במסגרתו היא נתבעה על ידי המתלונן בסכום של כמיליון ש"ח.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר