אילוסטרציה

אישום: הקימו מיליציית שיטור במושב תלמים ודקרו חף מפשע

קבוצת צעירים ממושב תלמים מואשמים כי הקימו יחידת שיטור מקומית על מנת שתילחם בגניבות במושב, וכי באחד הלילות הם לכדו גנב רכב, היכו אותו ודקרו אותו ורק בדיעבד התברר כי מדובר באדם השוכר דירה במושב

פורסם בתאריך: 20.5.20 16:05

     

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום לבית משפט השלום באשקלון כתב אישום נגד שלושה תושבי מושב תלמים, אשר הקימו על דעת עצמם כוח "שיטור אזרחי" במושב ועל רקע חשדם שתושב המושב היה מעורב באירוע נסיון גניבת רכב, תקפו אותו באכזריות, דקרו באמצעות סכין, ניסו להכניסו לתא המטען וגנבו את כספו.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד הילה דרימר יאיר, הנאשמים, הקימו יחד עם אחרים קבוצת ווטסאפ "שמירת תלמים".

לפני שבוע בשעת ליל מאוחרת שמע אחיו של אחד מהם רעשים מחוץ לביתו וחשד שמדובר בגנב. האח יצא מהבית והבחין באדם רעול פנים שמנסה לפרוץ את דלת רכבה של אמו מסוג טויוטה קורולה.

רעול הפנים הבחין שנתגלה, נכנס במהירות לרכב מילוט מסוג "טויוטה קורולה" כהה שחיכתה לו, התיישב ליד הנהג והשניים נמלטו מהמקום.

הצעיר התקשר לאחיו ודיווח לו על ניסיון הגניבה ועל כך שהגנבים נמלטו בטויוטה קורולה כהה. האח שלח הודעת וואטסאפ בקבוצת הוואטסאפ "שמירת תלמים" שפתחו ובה כתב לחברי הקבוצה "גנבים במושב, בקורולה שחורה".

באותו לילה, כחצי שעה לאחר בריחת הגנבים, עשה את דרכו, צעיר השוכר יחידת דיור במושב לכיוון המושב. בצירוף מקרים רכבו היה מסוג טויוטה קורולה בצבע אפור.

אחד הנאשמים הבחין במכונית החשודה עושה דרכה לעבר המושב, חסם אותה עם רכבו כך שהנהג לא יכל להמשיך לנסוע ובמקביל שלח הודעה לחברי הקבוצה ובה כתב: "נתפס".

בתוך דקות הגיעו למקום כמה מכוניות של כאלו החברים בקבוצה.

בודקים את הרכבים החשודים. צילום: דוברות המשטרה

הנהג המבוהל יצא מרכבו ושלושת הצעירים והאחרים יצאו גם הם מרכביהם. אחד מהם הרים אבן וניפץ באמצעותה את השמשה הקדמית ואת המראות הצדדיות של רכבו של הנהג שהכחיש כל קשר למקרה. שניים אחרים, תקפו את הנהג במכות אגרוף לפנים ולחזה, תוך כדי שהצעירים דורשים ממנו פעם אחר פעם למסור להם את שותפיו לאירוע הגניבה והיכן הם נמצאים. הנהג המוכה ניסה פעם אחר פעם להסביר להם כי יש להם טעות בזיהוי, וביקש מהם שיתקשרו לתושב המושב ממנו הוא משכיר את היחידה שיאשר להם כי הוא מתגורר אצלו.

הצעירים שחשבו שתפסו את הגנב, למרות הכחשותיו המשיכו לתקוף אותו. אחד מהם דקר אותו באמצעות סכין בראשו ובקרסולו השמאלי, תוך שהוא אומר לו שהוא היה במשטרה ארבע שנים. "אם היית שוטר לא היית מתנהג ככה", השיב לו הנהג הדקור.

צעיר אחר שלף סכין ודקר את הנהג שלוש דקירות בירכו השמאלית. וצעיר נוסף הכה אותו עם מקל.

סכינים. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

סכינים. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

אחד מהם הכניס את ידו לכיס הקפוצ'ון שלבש והוציא ממנו 4,200 מזומן שהיו בו תוך שהוא מורה לחבריו לבצע חיפוש ברכב.

במהלך החיפוש מצאו חבריו מסיכת סקי, הוא קירב אותה לפניו של הנהג ושאל אותו אם עם המסיכה הזו הוא נוהג לבצע את הגניבות.

"נאשם 2 החל לגרור את המתלונן כשהוא פצוע ומדמם, לעבר תא המטען של רכבו, תוך שהוא צועק לאחרים שיבואו לעזור לו להכניס את המתלונן לתא המטען. המתלונן התנגד בגופו תוך שהוא ממשיך להתחנן בפני הנאשמים והאחרים ומבקש מהם שיתקשרו לאסף ויבדקו מולו אם הוא מתגורר אצלו".

שניים מהצעירים החליטו להתקשר לחבר המושב שאצלו טען הנהג שהוא משכיר יחידת דיור. הם התקשרו וגילו כי אכן צודק הנהג ואין לו שום קשר לניסיון הגניבה.

הנהג הפצוע הגיע לבית החולים "ברזילי" כשהוא סובל משני חתכים עמוקים באזור קרסול שמאל, חתך בירך האחורי השמאלי, חתך ונפיחות באזור הקרקפת.

החתכים נשטפו ונתפרו והמתלונן שוחרר לביתו. יומיים לאחר מכן חזר המתלונן לבית החולים בשל כאבים עזים באזור החתכים. לאחר שקיבל טיפול שוחרר לביתו.

החתך שנגרם לילד מהמכות עם המוט

אילוסטרציה

"הנאשמים במעשיהם, בצוותא חדא עם האחרים, השתמשו שלא כדין בכוח כדי להניע את המתלונן לעשות מעשה או להימנע ממעשה שהוא רשאי לעשותו, ופצעו בנסיבות מחמירות בצוותא חדא את המתלונן באמצעות סכינים ומקלות. בנוסף לכך, נאשם 2 נטל מהמתלונן 4,200 ש"ח שלא כדין ובלי הסכמת המתלונן, כשהוא מתכוון בשעת הנטילה לשלול את הכסף מהמתלונן שלילת קבע" ניסחה זאת עו"ד דרימר יאיר בכתב האישום.

כתב האישום מייחס לשלושת הצעירים עבירות של סחיטה בכוח, חבלה ופציעה בנסיבות מחמירות כשלאחד מהם אף נוסף סעיף של גניבה.

התיק נחקר בתחנת המשטרה בקרית גת.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר