חצר התחנה לאחר זריקת בקבוקי התבערה. צילום: דוברות המשטרה
חצר התחנה לאחר זריקת בקבוקי התבערה. צילום: דוברות המשטרה

"לא התכוונתי לפגוע": שנת מאסר למשליך בקבוקי תבערה על תחנת המשטרה באשקלון

גרגורי ברונשטיין הורשע בכך שהשליך בקבקי תבערה על תחנת המשטרה באשקלון כאקט של מחאה. מלבד המאסר שנגזר עליו הוא ישלם קנס של 3,000 ש"ח

פורסם בתאריך: 11.5.20 14:50

     

באמצע חודש יוני 2019, מעט לפני חצות לילה התקרבה דמות לעבר גדר התחנה והשליכה שלושה בקבוקי תבערה לעבר החצר האחורית של התחנה. אחד הבקבוקים נפל ארצה סמוך למקום זריקתו ושניים נוספים נפלו בשטח התחנה. אחד הבקבוקים התנפץ סמוך לתחנת הדלק שבחצר התחנה סמוך למכלי מצבורי דלק, והאש שהוצתה החלה להתלקח סמוך למכלים. מתנדב שהיה במקום הבחין באש וכיבה אותה מהר באמצעות מטף לכיבוי אש. הבקבוק השני התנפץ בחניה האחורית של התחנה. האש שהוצתה החלה לבעור אך דעכה מאליה.

החשד מיד התעורר על ארגוני הפשיעה ודומיהם אבל חקירת המשטרה שארכה לא מעט זמן העלתה כי מדובר היה בהתארגנות של אדם אחד, גרגורי ברונשטיין, מהנדס מחשבים בן 29 מאשקלון.

תחנת משטרת אשקלון. צילום: אלירם משה

תחנת משטרת אשקלון. צילום: אלירם משה

בחקירתו הוא הודה מיד במעשים אך טען כי עשה זאת במחאה על כך שהמשטרה מחפשת אותו על רקע יחסיו המורכבים עם בת משפחה אשר אינה בריאה בנפשה.

לפני מספר חודשים הוגש נגדו כתב אישום חמור הוגש נגדו לבית משפט השלום בבאר שבע והיום הוצג הסדר טיעון בעניינו. במסגרת ההסדר, הוא הודה והורשע בעבירה של מעשי פזיזות ורשלנות ובתמורה נגזרו עליו 12 חודשי מאסר בפועל הכוללים את זמן המעצר שלו וכן קנס בסך 3,000 ש"ח.

סנגורו אמר בדיון כי "מדובר באדם נורמטיבי, לא אלים, ללא הסתבכויות מהותיות בעבר" והדגיש כי ברונשטיין, "בחר את הנקודה שהוא רוצה לזרוק מהגדר במקום שלא יגרום נזק, בבחירה מודעת שהוא רוצה לזרוק אך לא לגרום לנזק".

ברונשטיין עצמו שהשתתף בדיון בשיחת טלפון מבית המעצר בשל משבר הקורונה, אמר "אני מאוד מצטער, לא התכוונתי לפגוע וגם אמרתי את זה בחקירה. זה היה רגע של עצבים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




השופט יובל ליבדרו כתב בגזר הדין כי מעשיו של ברונשטיין הם חמורים, "השלכת בקבוקי תבערה אל עבר תחנת משטרה מהווה מעשה וונדליזם לשמו ויש בה כדי להצביע על זלזול ופגיעה ברשויות אכיפת החוק", כתב השופט וכיבד את הסדר הטיעון במסגרתו אף הוטלו על עונשי מאסר על תנאי לבל יחזור ויבצע מעשים דומים בעתיד.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר