שטרות כסף. צילום: דוברות המשטרה
שטרות כסף. צילום: דוברות המשטרה

העוקץ הדרומי: תושב אשקלון נעצר בחשד להונאה בכספי פנסיה

צעירים תושבי אשקלון ואשדוד חשודים שפעלו במסווה של חברה לאיתור 'כספים אבודים', אך פדו, ללא ידיעת הלקוחות, את כספי הפנסיה שלהם במרמה, עבורם דרשו שכר טרחה בגובה מאות אלפי שקלים

פורסם בתאריך: 3.3.20 18:51

     

רבים מאיתנו מפרישים מידי חודש מאות ואולי אלפי שקלים מהמשכורת לקרן פנסיה כדי שלעת זקנה נוכל לחיות את שארית חיינו בכבוד. רבים מאיתנו גם לא היו מתנגדים לרפד את חשבון הבנק שלנו בעשרות אלפי שקלים שמישהו איתר עבורנו, כספים שאנו זכאים להם ושכבו עשרות שנים בכל מיני גופים ומוסדות במשק. אבל מה קורה כשנוכלים הופכים את ההון שצברנו במשך שנים רבות כדי להבטיח את עתידנו ל'כסף אבוד' ומזרימים אותו לחשבון הבנק שלנו וגם לוקחים לנו כשליש מהכסף אליהם?

זו בדיוק השיטה שפיתחו תושב אשקלון ותושב אשדוד, בעלי חברה לאיתור כספים אבודים. השניים נעצרו הבוקר במשרדם באשדוד לאחר שחקירה סמויה שביצעה המשטרה הובילה אליהם בחשד שהונו עשרות קרבנות תמימים ועקצו אותם בשיטה הזו.

ראשיתה של החקירה לפני כשבועיים. במחלק ההונאה של משטרת ישראל, התקבלו תלונות לפיהן פנה אל המתלוננים אדם שהציג עצמו כבעל חברה לאיתור כספים אבודים.

איומים בטלפון. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

הכל מתחיל בשיחת טלפון. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

לאחר שרכש את אמונם ובכדי לבצע להם את ה'בדיקה' לכאורה, ביקש האיש את פרטיהם האישיים ותצלומים נוספים כמו צילומי תעודת זהות הנדרשים לו על מנת לבצע עבורם לכאורה את הבדיקה ואיתור הכספים.

האיש איתר את קרנות הפנסיה שצברו הלקוחות התמימים וביקש מהגופים הפיננסיים לפדות את הכספים ולהפקידם בחשבון הבנק שלהם. כעבור מספר ימים, פנה אליהם שוב הנוכל בטענה כי איתר עבורם את הכספים והם נכנסו לחשבונות הבנק הפרטיים שלהם. עבורם איתור הכספים דרש מהם שכר טרחה העומד על כ 20-30 אחוז מהסכום 'שאיתר עבורם והשיב להם' – בירור בתדפיסי הבנק ובמכתים שנשלחים ללקוחות בדואר חשף את העוקץ – מדובר בכספי הפנסיה שלהם.

זקן. צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

עקצו את הפנסיות. צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

חוקרי המשטרה הצליחו במהלך החקירה הסמויה, לגבש את שיטת פעולתם של השניים שפעלו יחד, לפיה, הם הגיעו לקורבנותיהם באמצעות פרסומים באתרים וברשתות החברתיות ולאחר שכאמור רכשו את אמונם לביצוע הבדיקה, עפ"י החשד זייפו מסמכים בחתימת 'המעסיק' המעידים על סיום העסקה של העובד, ובאמצעותם פנו לקרן הפנסיה הרלוונטית על מנת לפדות את הכספים, כל זאת תוך שהם מציגים בפני הקורבנות כי מדובר בכספים אבודים אותם 'הצליחו' לאתר עבורם.

בשלב זה לאחר שהבחינו להפתעתם המתלוננים בכספים שנכנסו לחשבונם, נדרשו להעביר את שכר הטרחה – עפ"י החשד, בדרך פעולה זו הותירו החשודים את המתלוננים עם פחות ממחצית מכספי הפנסיה אותם צברו לאורך השנים ופגעו בהם קשות מבחינה כלכלית.

שטרות כסף. צילום: דוברות המשטרה

הותירו אותם ללא כסף. צילום: דוברות המשטרה

הבוקר עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, פשטו החוקרים כאמור על משרדי החברה של החשודים תושב אשקלון בן 31 ושותפו תושב אשדוד בן 33 ועצרו אותם לחקירה בחשד לקבלת דבר במרמה, זיוף מסמך בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף, הלבנת הון ועבירות נוספות.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בחיפוש נתפסו מסמכים, מחשבים, התקני מדיה והמחאות בסכומים גבוהים.

בנוסף, החוקרים הקפיאו את חשבונותיהם של החשודים ותפסו נכסים ורכוש במטרה לאתר את כספי המתלוננים, ולנסות לצמצם את הפגיעה בהם.

מחר יובאו החשודים בפני בית המשפט השלום בירושלים לדיון בהארכת מעצרם.

במשטרה קוראים היום למי שחושד שגם הוא נפל קורבן לעוקץ של השניים, לפנות בהקדם לתחנת המשטרה ולהגיש תלונתו.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר