הקלפי. צילום: אלירם משה
הקלפי. צילום: אלירם משה

מאסר על תנאי לסגן יו"ר קלפי שתקף משקיף בבחירות המקומיות

סגן יו"ר הקלפי היה לחוץ ללכת לביתו וכעס על כך שוועדת הקלפי מתעכבת על קולות שהיה ספק באשר לכשרותם. לאחר שהודה, התנצל ונכנס לתהליך שיקום נגזר דינו

פורסם בתאריך: 28.1.20 14:26

     

בית משפט השלום בקריית גת גזר את דינו של תושב אשקלון אשר בבחירות האחרונות לראשות העיר עבד מטעם ועדת הבחירות כסגן יו"ר הקלפי בקלפי מספר 81 שמוקמה בבית הספר אמי"ת בשכונת גן הוורדים.

על פי הודאתו של האיש, סמוך לשעה 23:40, במהלך ספירת הקולות, התנהל דין ודברים בדבר פסילתם של פתקי בחירות מקושקשים. התגובה לכך החל סגן יו"ר הקלפי לצעוק "מה אתם מתווכחים עכשיו? פסולים, לא פסולים, אני רוצה ללכת הבית". לאחר מכן דחף האיש שולחן לעבר המשקיף והעיף לכל עבר את כל הניירות שהיו פזורים על השולחן. האיש לא נרגע וזרק לעבר המשקיף מספריים שפגעו בו וזרק לעברו בקבוק.

ניידת משטרה מחוץ לקלפי

ניידת משטרה מחוץ לקלפי

המשטרה הוזעקה למקום ועכבה לחקירה את האיש כמו שגם פרסמנו כאן בכאן דרום. המשקיף פונה באמבולנס לטיפול בחדר המיון כשמצבו קל מאוד.

חומר החקירה הועבר לפרקליטות המדינה ובהמשך הוגש נגדו כתב אישום. משפטו התנהל כאמור בבית המשפט בקרית גת.

קלפי באשקלון

קלפי באשקלון. למצולמים אין קשר לכתבה

האיש הודה במיוחס לו דבר שחסך המשך דיונים, עדויות והוכחות. בטיעוני הצדדים לעונש טען נציג המדינה שמדובר בעובד ציבור שהתנהג באלימות כלפי עובד ציבור אחר ולדעתו יש להטיל על הנאשם עונש של מאסר מותנה בעבודות שירות לכל הפחות. מנגד סנגורו של האיש כיוון דווקא למאסר על תנאי, שכן לא מדובר בתכנון מוקדם וכתוצאה ממעשיו לא נפגע איש בצורה מיוחדת, התחרט על מעשיו והחל בתהליך שיקומי.

"הנאשם תקף את המתלונן לאחר שחל עיכוב בספירת הקולות שנוצר עקב דיון בשאלה האם יש לפסול פתקים מסויימים, תוך שהנאשם ביקש לזרז את ההליך בכוונה לשוב לביתו. כאמור, את העבירה עבר הנאשם בכובעו כסגן יושב ראש הקלפי, תפקיד ציבורי בעל חשיבות לא מבוטלת, האמון על שמירת טוהר הבחירות" כתבה השופטת נגה שמואלי-מאייר בפסק הדין והוסיפה "בנסיבות אלו, מצופה היה מהנאשם כעובד ציבור כי יפעל במקצועיות, יערוך בירור באשר למצב הפתקים בקלפיות וכי ישמור על התנהגות נאותה, ולא יזרז את האחרים לסיים את ספירת הקולות כאשר מתקיים דין ודברים מהותי בדבר כשרותם של קולות מסויימים. ובוודאי שלא ניתן להשלים עם התנהגותו משוללת הרסן כלפי המתלונן ששימש כמשקיף בקלפי, כשתפקידו הינו לבקר את אופן התנהלות הוועדה, ולהשליך לעברו חפצים ולפגוע בו".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




לבסוף החליטה השופטת להשית עליו עונש המצוי הרף התחתון של מתחם הענישה: מאסר על תנאי למשך 4 חודשים שיופעל אם הנאשם יעבור עבירת אלימות במשך השנתיים הקרובות. צו מבחן של שירות המבחן למשך שנה ופיצוי למשקיף בסך 300 שקלים. האיש גם חויב לחתום על התחייבות בסך 3000 שקלים שלא יעבור עבירת אלימות בשנתיים הקרובות.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר