בניין רשות המיסים באשקלון. צילום: אלירם משה

בזכות רואה החשבון – ניצל ממאסר

תושב אשקלון שנגזרה עליו חצי שנת מאסר בפועל עקב אי הגשת דוחות שנתיים למס הכנסה, פנה לרו"ח יניב כהן ובעזרתו נידון לשלושה חודשי עבודות שרות בלבד

פורסם בתאריך: 23.1.20 16:51

     

בחודשים האחרונים העסקים העצמאים במדינת ישראל עלו מדרגה וקפץ אל לב הדיון הציבורי. קבוצת 'אני שולמן' שהוקמה ברשת החברתית 'פייסבוק', יצרה שיח חדש שבו עצמאים רבים, מהן בעלי חברות מי שהוא עוסק פטור או עוסק מורשה, טוענים כי המדינה לא דואגת מספיק לזכויותיהם, בעוד הם מהווים פקטור חשוב מאוד בכלכלת המדינה.

אפשר בהחלט להבין את הביקורת, אך יחד עם זאת יש מי שלוקח את הנושא צעד אחד קדימה ופועל בניגוד גמור לחוק.

זהו בדיוק המקרה של תושב אשקלון, בעל עסק המוגדר כעוסק מורשה, שבמשך מספר שנים, עשה דין לעצמו, לא הגיש דו"חות שנתיים, לא דיווח על הכנסותיו, ומטבע הדברים גם לא שילם את חובו למדינה בדמות תשלומים למס ערך מוסף, ולמס ההכנסה.

לאחר שחוקרי רשות המסים ביצעה ביקורת בבית העסק שלו כבר לא היה לו איך להתחמק. ברשות המסים נפתח נגדו הליך פלילי, בסיומו של התהליך חרב עליו עולמו, לאחר שנגזרה עליו לא פחות מחצי שנת מאסר בפועל.

האיש, נשוי ואב לילדים קטנים ועבורו עונש שכזה הוא מכה אנושה.

לאחר שהבין את המשמעויות של מה שעשה במשך שנים ואת המציאות החדשה הוא פנ לרואה החשבון יניב כהן, בעל משרד רואה החשבון – יניב כהן משרד חכם לעסקים – בבקשה כי יסייע לו.

רו"ח יניכ כהן. ייצג את האיש בעתיד

כהן קיבל אותו והבטיח כי יעשה הכל בכדי לסייע לו ואולי אף לעזור לו להימנע מעונש המאסר. לאחר תהליך ארוך ומורכב הצליח רו"ח כהן, יחד עם צוות המשרד להגיע להבנה ולהסדר עם רשויות המס בגין פריסת החוב.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




אבל הבשורה האמיתית, הייתה הישג משמעותי של רו"ח כהן, שבזכות פריסת החוב והיציאה לדרך חדשה כאשר רו"ח כהן יהיה המייצג הקבוע של האיש וידאג לדיווחים כחוק ובזמן ולתשלומים הומר עונש המאסר בעונש של שלושה חודשי עבודות שרות בלבד, זאת בנוסף להפחתת החוב ב80 אלף שקלים ל 5,000 שקלים בלבד.

"האיש הגיע אלי עם דמעות של שמחה", סיפר השבוע רו"ח כהן  והוסיף "הסיטואציה הייתה מרגשת ממש ושמחתי שהצלחתי לעזור לו להימנע ממאסר ומניתוק ממשפחתו. כיום הוא מבין שהוא היה חייב להתנהל אחרת. אני קורא לכל העצמאים לבצע תכנון מס נכון באמצעות רואה חשבון מקצועי וטוב, זה מהלך שעשוי לחסוך להם הן כסף רב והן כאבי ראש והתעסקות מיותרת".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר