עורכי דין למקרקעין בבאר שבע. תמונה ממאגר Shutterstock

תביעת המיליונים: הגרושה והידועה בציבור לשעבר תקבל מחצית

הם התחתנו, התגרשו, חזרו לחיות ביחד והביאו עוד שני ילדים. הוא חשב שהנדל"ן שהוא רוכש שייך רק לו ואם שוב ייפרדו היא לא תהיה זכאית למאומה. האישה ובית המשפט חשבו אחרת

פורסם בתאריך: 29.11.19 10:06

     

בני זוג תושבי אשקלון שהתגרשו בעבר לאחר עשרות שנות נישואין, חזרו לחיות יחד מבלי להתחתן ושוב נפרדו היו לאחרונה במרכזו של מאבק משפטי הנסוב על ערכן של שלוש דירות.

האישה פנתה לעורך הדין נתנאל מויאל המתמחה בדיני משפחה ובאמצעותו הגישה תביעה לבית המשפט לענייני משפחה וטענה כי לבן זוגה לשעבר ישנן ארבע דירות וכן רכוש רב בבעלותו, וכיוון שהשניים היו נשואים לפי ההלכה ולכל הפחות "ידועים בציבור", מגיע לה מחצית מרכושו.

בקשה לייצוגית. עו"ד נתנאל מויאל. צילום: יח"צ

מדובר בבני הזוג אשר התחתנו לפני למעלה מעשרים שנה, נולדו להם ילדים, והתגרשו בשנת 2000. לאחר תקופה מסוימת חזרו בני הזוג להיות בקשר זוגי אך לא התחתנו בשנית.

האיש טען להגנתו בבית המשפט כי הצדדים כלל לא היו ידועים בציבור ולא ניהלו משק בית משותף, אלא ביצעו מספר ניסיונות קצרים לשוב ולנהל קשר זוגי, שלא צלחו, ובמהלכם נולדו להם שני ילדים נוספים.

עוד טען הנתבע, כי הצדדים הקפידו על הפרדת רכוש מלאה והוא ניהל חשבון בנק נפרד, העסק שבבעלותו נוהל על ידו בלבד והפירות שהניבו הנכסים הופקדו בחשבונותיו. עוד טען להגנתו כי הדירות נרכשו לאחר הולדת שני הילדים הנוספים, בתקופה בה היה נתק מוחלט בין הצדדים.

הוא אף הגדיל לטעון כי הוא התגורר בתקופה הזאת אצל אמו ובמקומות נוספים, ורק ביקר מדי פעם בביתה של גרושתו ושני הילדים נולדו כתוצאה מתחבולות שהפעילה עליו הגרושה או אם תרצו בת הזוג אם ילדיו…

השופטת פאני גילת כהן קבעה כי העובדה שבני זוג מקיימים חיי צוותא גם בלי למסד את הקשר על ידי נישואין, אינם חסרי משמעות וקיימת חזקת שיתוף בנכסים המשמשים את בני הזוג בחיים היומיומיים או שנרכשו על ידם במשותף.

מפסק הדין שניתן לפני כחצי שנה, נקבע כי כתובת המגורים של האיש היה יחד עם האישה בדירת האישה בה חיו במשותף, כמו כן טענות הגבר על הפרדת רכוש בין השניים נסתרו והוא אף שיתף את האישה בכל שלב בהליכי הרכישה של שלוש הדירות בתקופה הרלוונטית, היא נטלה חלק פעיל בהליכים אלה ואף הייתה הרוח החיה בעסקאות, ניהלה מו"מ, נכחה במעמד החתימה, ניהלה השכרתן של חלק מהן לשוכרים ועוד.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




לאור זאת בית המשפט קיבל את גרסתה של האישה כמעט במלואה ופסק כי מגיע לה מחצית משווין של שלוש דירות אשר רכש.

האיש ערער לבית המשפט המחוזי, שבשבוע דחה את ערעורו והשאיר על כנו את החלטת בית המשפט שאף הטיל עליו את תשלום ההוצאות המשפטיות של האישה.

עו"ד מויאל מסר בתגובה כי הוא שמח על התוצאה ומדגיש כי ככל ובאמת ישנם אנשים אשר מנהלים "רק" קשר של ידועים בציבור ואשר באמת לא רוצים לשתף אחד את השני ברכוש שלהם ולהבטיח כי ככל ויפרדו בעתיד – עליהם להסדיר זאת בהסכם ממון או הסכם חיים משותפים מאושר כדין.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר