הרכב שנשרף

הקרטוניה עלתה באש: העירייה תפצה בעלת רכב שנשרף כליל

פורסם בתאריך: 28.11.19 11:47

     

בית המשפט לתביעות קטנות באשקלון פסק לאחרונה בהליך משפטי שנערך בין צעירה (23) תושבת עזריקם לבין עיריית אשקלון על אחריותה של העירייה בנזקים שנגרמו לרכבה של הצעירה כתוצאה משריפה קרטוניה.

אחותה של בעלת הרכב, צעירה בת 26 הגיעה לביקור באשקלון ולא ידעה כי זו תהיה נסיעתה האחרונה ברכבה של אחותה. האחות חנתה את הרכב מסוג יונדאי סמוך לקרטוניה וכשפרצה בה שריפה שנסיבותיה אינן חשובות, האש התפשטה ליונדאי החונה וגרמה לו לנזק בלתי הפיך.

הצעירה  שנותרה ללא רכב טענה כי מסביב לקרטוניה היו זרוקים קרטונים "ואשפה דליקה מרובה" והם אלו שגרמו להתלקחות הרכב. אם הקרטונים היו רק בתוכה הרכב לא היה ניזוק כלל.

היא טענה כי העירייה התרשלה בכך שלא דאגה לפינוי מספיק של המתקן והמשיכה לטעון כי גם לאחר האירוע בו רכבה נשרף המצב סמוך לקרטוניה נמשך והקרטונים המשיכו להיות מפוזרים סביב הקרטוניה ולא בתוכה.

זירת השריפה. הרכב רחוק מהקרטוניה אבל עדיין נשרף

העירייה טענה להגנתה כי השטח בו ממוקמת הקרטוניה הוא שטח פרטי השייך לדיירי המקום ולבעלי העסקים הסמוכים וכל תפקידה הוא לפנות את הקרטוניה בימים מוגדרים מראש.  עוד טענה העירייה כי "מדובר בהצתת אש במתקן, אירוע שאינו צפוי, והנתבעת נקטה בכל האמצעים למניעת פגיעה ברכוש האזרחים, לרבות החלפת מכולות האשפה הפתוחות בפחים מוטמנים, ואף כי יכולה היתה להציב במקום דחסן תחת מתקן האיסוף, הרי שהיה בכך כדי לחייב את הדיירים בתשלום, בניגוד לפינוי מתקן האיסוף" כך תמצת בית המשפט את קו הגנתה של העירייה.

לעזרת בית המשפט הוצגה הראייה המשמעותית ביותר: סרטון ממצלמת אבטחה ובו מצולם רכב התובעת "כשהוא חונה בסמוך למתקן, כשהמתקן עמוס לעייפה ומחוצה לו קרטונים רבים מאוד, בכמות ניכרת ובאופן פזור על פני שטח מרובים, עד כדי כך שהם עוברים את מקום החניה הריק המצוי בין רכב התובעת לבין מתקן האיסוף, ומגיעים עד לרכב התובעת". בהמשכו של הסרטון עדיין נצפית תמונה זהה של רכב התובעת והמתקן – ללא כל שינוי מלבד ראשיתה של השריפה במתקן ואז תוך דקות ספורות האש מתפשטת ואוחזת בקרטונים המצויים מחוצה לו ומגיעה לרכב התובעת.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בית המשפט קיבל את הסרטון כראיה ולאחר דיון על אחריותה של העירייה לשאת בנזקי התובעת פסקה הרשמת הבכירה עידית כלפה להטיל על העירייה לפצות את בעלת הרכב בשוויו בסך כ-17,000 שקלים בתוספת כ-600 שקלים על מערכת השמע שהתקינה בעלת הרכב ונשרפה יחד עם האוטו.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר