טרקטור של מקורות, העתקת קווי מים. צילום: דוברות עיריית אשקלון

בית המשפט הכריע: שבץ מוחי בעבודה הוא תאונת עבודה

לאחר שש שנים של מאבק משפטי הוכח כי אירוע מוחי שבו לקה תושב אשקלון, נבע כתוצאה מהנפילה מהטרקטור שממנו מנפל ולא להיפך

פורסם בתאריך: 4.11.19 13:37

     

סוגיה מעניינת במיוחד התגלגלה לאחרונה לפתחו של השופט יוסף יוספי בבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע. לפני כשש שנים באוקטובר 2013, נפל תושב אשקלון מהטרקטור שעליו עבד ונפגע כתוצאה מנפילה זו. לאחר הנפילה הוא פונה לטיפול בבית החולים, שם התברר כי הוא עבר אירוע מוחי.

הנפגע פנה למוסד לביטוח לאומי לצורך הכרה באירוע המוחי כתאונת עבודה אולם נדחה על ידי הביטוח הלאומי בטענה כי למעשה התאונה התרחשה כיוון שעבר אירוע מוחי ללא קשר לעבודתו.

פצוע בתאונת עבודה. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

פצוע בתאונת עבודה. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

לאחר המקרה פנה האיש לעורך הדין איל כהן ממשרד עורכי הדין כהן-קריסי המתמחים בדיני נזיקין, בבקשה כי יסייעו לו. עורכי הדין הגישו ערעור בשם הנפגע לבית הדין האזורי לעבודה נגד הביטוח הלאומי, בטענה כי האירוע המוחי נגרם לאיש כתוצאה מהנפילה, ולכן מדובר בתאונת עבודה ולא כפי שניתן לחשוב, שהאיש עבר אירוע המוחי בעודו על הטרקטור וכתוצאה ממנו איבד את שיווי משקלו ונפל.

עו"ד אייל כהן. צילום: יח"צ

עו"ד אייל כהן. צילום: יח"צ

במהלך הערעור מינה בית הדין מומחה אשר יחווה את דעתו באשר לקשר הסיבתי בין הנפילה לבין האירוע המוחי אותו עבר התובע.

המומחה הראשון שמינה בית הדין, תוך סטייה מהעובדות המוסכמות שסוכמו בין הצדדים באשר למהלך העניינים בתיק, חיווה דעתו כי אין קשר סיבתי בין התאונה לאירוע. כלומר, לא ניתן להוכיח שהאירוע המוחי קרה, רק לאחר שהאיש נפל מהטרקטור, אלא סביר להניח כי האיש איבד את שיווי משקלו כתוצאה מהאירוע המוחי ובעקבות כך נפל מהטרקטור ונחבל.

עורכי הדין הגישו לבית הדין בקשה לפסול את המומחה לאור האמור לעיל ולמנות תחתו מומחה רפואי נוסף, ובית הדין האזורי אכן קיבל בקשה זו ומינה מומחית רפואית נוספת וזו דבקה בעובדות ובמוסכמות בין הצדדים וקבעה בניגוד למומחה הראשון כי אכן יש לקבל את התביעה וכי לאור השתלשלות העניינים בתיק אכן יש לקבוע כי הנפילה היא זו שגרמה לאירוע המוחי.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




הפעם הגיש הביטוח הלאומי בקשה למנות מומחה שלישי אולם בית הדין דחה בקשתם ואלה הגישו ערעור על החלטה זו לבית הדין הארצי שגם הוא דחה בקשה זו.

בית הדין פסק. אילוסטרציה: Shutterstock

לאחר שמיעת עדות התובע וקבלת חוות הדעת של המומחית השניה קבע בית הדין, בין היתר, כי "התובע עבד על הטרקטור מעד נפל ורק לאחר הנפילה חש את כל שתיאר. עובר לנפילה היה התובע ערני ומתפקד, מכך עולה בבירור כי רק לאחר הנפילה ובעקבותיה נגרם לתובע הנזק הרפואי המדובר", עוד הוסיף השופט כי, "דווקא המומחית השניה היטיבה להסתמך על העובדות הנכונות". בעקבות הדברים קבע השופט יוספי כי האירוע המוחי התרחש כתוצאה מנפילתו של התובע מן הטרקטור. בעקבות כך צפויה להתמנות בקרוב וועדה רפואית אשר תדון בשיעור הנכות של התובע והפיצוי אותו יקבל.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר