זירת התאונה בקטלנית בה מצא את מותו עלי אחמד דראוושה. צילום: דוברות מד"א

הפועל נקבר למוות; מנהליו נעצרו לחקירה

בתאונת עבודה מצפון לאשקלון נהרג עלי אחמד דראוושה לאחר שנקבר תחת אדמה שקרסה. חוקרי תאונות העבודה וחוקרי המשטרה החליטו לעצור ארבעה ממנהליו בחשד לגרימת מותו ברשלנות

פורסם בתאריך: 2.10.19 13:41

     

פחות מיממה לאחר תאונת העבודה הקלטנית בה מצא את מותו צעיר תושב איכסאל שבצפון וחוקרי משרד העבודה יחד עם שוטרי משטרת ישראל עצרו הבוקר ארבעה חשודים: מנהל עבודה, מפקח עבודה, פועל באתר ומנהלו הישיר של המנוח.

התאונה התרחשה באתר להקמת מאגר מי קולחין בשדות קיבוץ ניצנים מצפון לישוב באר גנים. הדיווח הראשוני התקבל בשעה 16:51 במוקד 101 של מד"א במרחב לכיש. הדיווח היה על 2 פועלים שנפגעו לאחר שאדמה קרסה עליהם באתר העבודה. כוננים של מד"א הוקפצו למקום. בינתיים הצליחו פועלים אחרים באתר לחלץ אותם מתחת לאדמה.

זירת התאונה. 10 מטר מתחת לפני הקרקע. צילום: דוברות כיבוי אש והצלה דרום

חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א בן טטרו היה בין הראשונים שהגיעו למקום. "כשהגענו לאתר ראינו את אחד הפועלים שוכב בתעלה חפורה בסמוך לצינור כבד כשהוא מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה, ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו" סיפר טטרו והוסיף "פצוע נוסף בשנות ה 20 היה בהכרה מעורפלת וסבל גם כן מפגיעה רב מערכתית שכב בסמוך אליו. תוך שימוש בציוד מיוחד חילצנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך כדי המשך טיפול רפואי מציל חיים כשמצבו קשה".

אמבולנס של מד"א בזירת התאונה. צילום: דוברות מד"א

פארמדיקים של מד"א נאלצו כאמור לקבוע את מותו של עלי אחמד דראושה, תושב איכסאל בן 21. חברו שעבד עימו בן 25 נפצע קשה ופונה לחדר הטראומה במרכז הרפואי אסותא באשדוד. מאוחר יותר הועבר לטיפול במרכז הרפואי שיבא בתל השומר.

מדובר באתר הקמת מאגר מי קולחין בנפח של 3.6 מיליון קוב שלאחר הקמתו יכיל את המים שעברו תהליך טיהור במכון טיהור השפכים של אשקלון הנמצא סמוך אליו ואפילו מכון טיהור השפכים של אשדוד הנמצא מצפון לאשדוד. המים צפויים לשמש להשקייה בחקלאות.

לפני מספר חודשים שיתפנו אתכם בפרויקט מיוחד שאותו אנו מנהלים בימים אלו.אז היו רק הדמיות, היום נרצה להראות לכם את ההתקדמות המהירה, העוצמתית והמעניינת.נזכיר שהפרויקט הינו בתחום תשתיות המים המתקדמות.•מאגר מים ניצנים•הפרויקט כולל בניית מאגר מים בנפח אגירה של כ-3.6 מיליון מ״ק בשטחו של קיבוץ ניצנים.מאגר זה מתווסף למאגרים קיימים והוא נועד לאיגום מי קולחים וחלוקה לחקלאות בדרום הארץ.פרויקט זה ישדרג את המערכת החלקאית באזור כולו.מזמין עבודה: אגודת המים ניצנים, אגודה חקלאית שיתופית בע״מ.מתכנן הפרויקט: רן ברזיק.קבלן ראשי: גדטל הנדסה בע״מ.ניהול ופיקוח: גדיש הנדסה וניהול.

Geplaatst door ‎קבוצת גדיש Gadish Group‎ op Donderdag 1 augustus 2019

עם קבלת הדיווח הוזעקו למקום שוטרי משטרת ישראל ומאוחר יותר גם חוקרי משרד העבודה שפתחו בחקירת נסיבות התאונה המצערת.

משרד העבודה הוציא צו הפסקת עבודה באתר והחלה חקירה. על פי מידע שהגיע ל'כאן דרום' החשד הוא שהחברה המבצעת, שהיא קבלנית משנה, לא דיווחה על האתר ועל מינוי מנהל עבודה לאתר כמחייב בתקנות העבודה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




ארבעת העצורים נחקרו ובמהלך היום הם יובאו לבית המשפט לדיון בהארכת מעצרם. הארבעה חשודים בגרימת מוות ברשלנות. בתום דיון הורה השופט על שחרורם של החשודים לחלופת מעצר בתנאים מגבילים של מעצר בית בפיקוח ערב והפקדת ערבויות כספיות. משטרת ישראל ומשרד העבודה ממשיכים בחקירת המקרה.

"מספר הנפגעים בתאונות עבודה ממשיך להאמיר זו השנה השנייה ברציפות, כאשר מתחילת השנה נהרגו 66 עובדים בתאונות עבודה – בהם 33 באתרי הבנייה והתשתיות – לעומת 56 שנהרגו בפרק הזמן המקביל אשתקד" מסרה היום עו"ד הדס תגרי, מנהלת הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה והוסיפה "מציאות זו של הפקרות מדממת מתרחשת כתוצאה מהעדר הרתעה וענישה במקרים של אי הקפדה על הוראות הבטיחות – וגם במקרה זה מתעוררות תהיות קשות נוכח נסיבות התאונה וכן העובדה שהחברה המבצעת את העבודות לא דווחה למנהל הבטיחות התעסוקתית וכך גם מנהל עבודה מטעמה – אשר לא ברור האם נכח במקום. אנחנו מברכים על התנהלותה הנחושה של החקירה, אולם מבקשים להתריע שגם כאשר מתרחשים מעצרים מתוקשרים בסמוך להתרחשותה של תאונה – כחלוף הזמן והעניין הציבורי מרבית המקרים מתמסמסים וכתבי אישום מוגשים במקרים ספורים ביותר. יש לקוות שלא כך יהיה במקרה זה."

דוברת המרכז הרפואי ע"ש שיבא, ענת דולב מסרה: "מצבו של הפצוע שהועבר אלינו במהלך החג הינו בינוני".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר