שבר באצבע. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

אצבע יקרה: 170,000 שקלים לעובד שנפגע באצבעו בעבודה

כ - 170 אלף שקלים פיצוי לתושב אשקלון שנפגע באצבעו במהלך עבודתו במפעל, עקב תקלה במכונה

פורסם בתאריך: 22.9.19 12:43

     

תושב אשקלון, כבן 60, שהחל את יום עבודתו כרגיל במפעל למתכות מחוץ לעיר, וודאי לא תיאר לעצמו שיסיים את היום עם פגיעה באצבע כשהוא סובל מכאבים בבית החולים.

אלא שלרוע מזלו, תקלה במכונה גרמה לו לפגיעה המתסכלת.

לפני כארבע שנים עבד האיש על אחת המכונות לכיפוף מוטות במקום, אותה מכונה אמורה להיות בטיחותית, שכן מותקן בה חיישן המתריע על תקלה ואמור למנוע הפעלת המכונה שעה שקיימת תקלה בה.

מועד התאונה התגלתה תקלה במכונה וכשהמכונה הפסיקה לעבוד הנפגע פתח אותה לבדוק את מקור התקלה. לצערו, כאשר ידו היתה בתוך המכונה, ומכיוון שחיישן הבטיחות לא פעל כראוי, החלה המכונה לפעול ואצבעו נתפסה בין שיניי המכונה, והוא נפגע בעיקר באגודלו.

כשהוא זועק מכאבים הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים "ברזילי" באשקלון, שם גם נותח על מנת לקבע את האצבע שנשברה. בעקבות המקרה נעדר מעבודתו למעלה מ-4 חודשים.

לאחר המקרה הגיש האיש, באמצעות עו"ד איל כהן, תביעה לביטוח לאומי במסגרתה נקבעו לתובע אחוזי נכות והוא קיבל פיצוי בשיעור של כ- 45,000 ש"ח ולאחר מכן הגיש עוד תביעה כנגד מקום עבודתו שהפעיל את המכונה ולא תחזק אותה כראוי.

"התאונה התרחשה בשל רשלנותה הבלעדית של הנתבעת" נטען בתביעה, בה נכתב בין השאר כי הנתבעת "הורתה לתובע לבצע עבודה מסוכנת על מכשיר פגום, אשר מערכת הבטיחות שלו לקויה, לא סיפקה לתובע כלים ו/או אמצעים בטיחותיים לצורך ביצוע עבודתו, ..לא דאגה לתקינות המכונות במפעל בכלל והחיישן בפרט". עוד נטען כי החברה הפרה את חובותיה על פי פקודת הבטיחות בעבודה. בעקבות הדברים נתבעה החברה לפצות את האיש בגין עזרה וסיעוד בעבר, הוצאות רפואיות בעבר ובעתיד, הפסדי שכר, צער כאב וסבל.

בהסכם פשרה שנחתם בין הצדדים קיבל תושב העיר פיצוי של 117,550 בעקבות הפגיעה, בנוסף לתשלומי הביטוח הלאומי ובסך הכל כ- 170 אלף שקלים בעקבות הפגיעה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר