אתר פסולת. צילום: גיל אליהו

חוף אשקלון: חקירה פלילית נגד משליכי פסולת בניין פיראטיים שנתפסו "על חם" ותועדו

לאחר תצפיות וצילומי רחפן המתעדים את השלכת הפסולת נתפסו המשליכים, המשאית הוחרמה והם אולצו לפנות 300 טון פסולת לאתר הטמנה חוקי ומאושר ורק לאחר מכן שוחררה המשאית

פורסם בתאריך: 1.8.19 10:47

     

המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה, בשיתוף עם המדור להגנת הסביבה במשטרת ישראל, ביצעו בשבועות האחרונים פעילות סמויה של תצפיול ותיעוד בתחום המועצה האזורית חוף אשקלון. זאת, לצורך איסוף ראיות על קיומם של אתרים להשלכת פסולת בניין פיראטיים.

לאחר איסוף ראיות מתמשך נתפסה משאית (פירקית) שבאמצעותה הושלכה פסולת בניין באתר לאיסוף פסולת פיראטי בחוף אשקלון. המשטרה הירוקה פתחה תיק חקירה, בוצעו חקירות באזהרה, והמשאית נתפסה. בית המשפט קבע כי המשאית לא תשוחרר עד אשר אתר הפסולת ינוקה.

אתר פסולת פיראטי בחוף אשקלון לפני הפינוי. צילום: המשרד להגנת הסביבה

בעקבות כך, השטח נוקה – מהאתר פונתה פסולת בכמות של כ-300 טון, ואישורי ההטמנה הועברו למשרד כנדרש. לאור זאת, המשאית שוחררה – רק לאחר ניקוי אתר הפסולת הפיראטי.

אתר פסולת פיראטי בחוף אשקלון אחרי הפינוי. צילום: המשרד להגנת הסביבה

"נמשיך לפעול ביד קשה ובנחישות כנגד עבריינות סביבתית. תפיסת כלי-הרכב ששימשו לביצוע העבירה, גרירתם ואחסנתם, מביאה להפרדה בין העבריין לבין כלי ביצוע העבירה ולהגברת הציות הסביבתי" מסר מנהל המשטרה הירוקה, יוסי בר והוסיף "שימוש בסמכות זו, בנוסף לחקירה פלילית, הגשת כתבי אישום ודרישות להסרת המפגע – מאפשר לנו להתמודד עם תופעת ההשלכות הפיראטיות".

מהמשרד להגנת הסביבה נמר כי השלכת פסולת בניין ברשות הרבים היא בעיה רחבת היקף, המהווה את אחד המפגעים הבולטים ביותר להם חשוף הציבור הרחב. ערוצי נחלים וצדי דרכים בכל רחבי הארץ, מלאים בערימות של פסולת בניין שפונו שלא כחוק על-ידי קבלנים ומובילים שונים.

אתר הפסולת רגע לפני שהוא מכוסה באדמה. צילום: המשטרה הירוקה, המשרד להגנת הסביבה

לפי נתוני המשרד מדי שנה נוצרים בישראל כ-3.6 עד 6.2 מיליון טון פסולת בניין. פסולת זו היא תוצר לוואי של בנייה חדשה והריסת מבנים, שיפוצים של נכסים והקמת תשתיות לאומיות ומוניציפליות. בעוד שחוק שמירת הניקיון אוסר על יצרן פסולת בניין להשליכה ברשות הרבים, רק 2.7 מיליון טון פסולת בנייה מגיעה למתקני טיפול וסילוק מוסדרים, כך שלמעשה בין 1 עד 3.5 מיליון טון פסולת בנייה מושלכים כל שנה לשטחים הפתוחים באופן לא מוסדר.

לפני כשנה עבר בקריאה ראשונה בכנסת חוק שהוביל המשרד, שנועד להסדיר את נושא ההשלכות הפיראטיות של פסולת בניין בשטחים פתוחים. זאת, באמצעות הטלת חובה על יצרן פסולת הבניין לפנות את כל פסולת הבניין שהוא מחזיק בה, באמצעות כלי אצירה רשומים שיוצבו על ידי מפעיל מתקן מורשה לטיפול או לסילוק פסולת בניין, ובהתאם להתקשרות ביניהם. בכוונת המשרד להגנת הסביבה להמשיך בכנסת הבאה לקדם חוק חשוב זה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"השלכת פסולת בניין היא עסק כלכלי ועברייני, והיא הפכה למכת מדינה שממנה סובלות כל הרשויות בארץ. הפעם הצלחנו לשים את ידינו על אותם עבריינים וחילטנו את המשאיות עד לניקיון המוחלט של השטחים המזוהמים" מסר השבוע השר להגנת הסביבה, זאב אלקין אך הוסיף את חששו "למרות ההצלחה, אנחנו מפסידים במערכה. ללא שינוי הכללים ואימוץ חוק פסולת בניין שאותו יזמנו והעברנו בכנסת הקודמת בקריאה ראשונה, התופעה המכוערת הזו תימשך. נפעל בכל הכוח כדי שעבריינות כזו פשוט לא תהיה משתלמת"

"עבריינים מחריבים את הארץ בתמורה לרווח אישי, על-ידי זריקת פסולת בניין מזוהמת ברחבי הארץ" מסר מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, גיא סמט והוסיף "הפעם נתפסו על ידי המשטרה הירוקה עבריינים בחוף אשקלון ובגבעון, אך תופעה זו מתרחשת מידי יום בכל רחבי המדינה. את התופעה הזו נפסיק על-ידי שינוי כללי המשחק ושינוי שוק פסולת הבניין באמצעות חקיקה שאותה נוביל בתחילת מושב הכנסת הבאה"

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר