השוטרת מסמנת לסויבל לעצור בצד
השוטרת מסמנת לסויבל לעצור בצד

"ראיתי שנסעת בשוליים": כך ניצל פבל מדו"ח של שוטרת עקשנית

שוטרת התנועה שעצרה את פבל סויבל התעקשה כי הוא נהג בשוליים. מה שהציל אותו מדו"ח ונקודות זו המצלמה. מה עושה מי שאין לו מצלמה?

פורסם בתאריך: 24.7.19 15:38

     

רובנו המכריע נוהגים או לפחות משתדלים לנהוג כחוק כדי להישמר ממעורבות בתאונת דרכים או גם כדי לא להיתפס על ידי מצלמות ושוטרי משטרת ישראל הפזורים בכבישי הארץ.

מה קורה כשנהג נוסע כחוק לחלוטין ובכל זאת נתקל בשוטר שמתעקש כי הוא ביצע עבירת תנועה?

לפבל סויבל, תושב אשקלון בן 44, זה קרה לאחרונה. סויבל ביקש לחזור לביתו לאחר משמרת לילה במקום עבודתו במפעל אינטל בקריית גת. השעה היתה 8:25 כשהגיע לצומת ברכיה מכיוון קריית גת. ככל שהתנועה התקרבה לרמזור שבצומת נוצר עומס תנועה. בעודו נוסע לתומו בנתיב הימני וממתין בסבלנות להתקדמות התנועה, עקפה מכונית שחורה את טור הרכבים, כשהיא נוסעת על השול הימני בניגוד לחוק.

פבל סויבל

השוטרת הבחינה בביצוע העבירה, אלא שנהג המכונית העוקפת הצליח לחמוק ממנה כשחזר לנתיב הימני וממנו לנתיב השמאלי וככל הנראה בהמשך הוסתר על ידי משאית שנסעה בנתיב הימני.

כשסויבל הגיע לצומת וביקש לפנות ימינה לכיוון צומת סילבר המתינה לו השוטרת אשר סימנה לו לעצור.

"רישיון נהיגה בבקשה אדוני" פותחת השוטרת את המפגש המעניין ביניהם. סויבל מוסר לה את הרשיון ושואל אותה "מה עשיתי?".

"אני אגיד לך מה עשית… פבל, נסעת בשוליים ואחר כך חזרת לנתיב נסיעה…", ענתה לו השוטרת.

"איך אני נסעתי בשוליים? אני נסעתי? הנה יש לי מצלמה", הוא ענה.

"יש לך מצלמה? אז תבדוק אני מאוד אשמח", אמרה השוטרת. "אני ספרתי את הרכבים, רכב שחור. תבדוק! אתה רוצה להוציא את המצלמה? אז תוציא שאני אוכל לראות. נסעת על השוליים ואז חזרת לנתיב. פבל, אם יש לך צילום זה בסדר, זה יחסוך לי ויחסוך לך".

סויבל תהה בקול: "אם אין לי צילום את נותנת לי דו"ח". והשוטרת ענתה לו: "כי אני ראיתי מה שהיה. אם יש לך צילום. אני ראיתי. רכב שחור נוסע בשוליים, נסעת ואז חזרת לנתיב נסיעה. אם יש לך מצלמת דרך זה מעולה".

הצילום שמנע את הדו"ח:

"ראיתי שנסעת בשוליים": צפו בפבל מאשקלון ניצל מדו"ח של שוטרת רק בזכות מצלמת דרך. "אם אין צילום הייתי מקבל דוח", אומר פבל

Geplaatst door ‎כאן דרום אשקלון‎ op Woensdag 24 juli 2019

סויבל הראה לשוטרת את הצילום שמוכיח כי היא טועה ובזכות המצלמה הוא הצליח להינצל מתשלום דו"ח תנועה, מצבירת נקודות ומעגמת נפש מיותרת.

"המצלמה עלתה לי 250 שקלים" הסביר היום סויבל את המשמעות של מצלמת הדרך והוסיף "השוטרת רצתה לתת לי דו"ח של 500 שקלים ו-6 נקודות".

דו"ח תנועה. צילום: דוברות המשטרה

כשהוא המום ממה שקרה פנה סויבל לאגף התנועה במשטרה והלין על התנהלות המשטרה, על כך שלדבריו מדובר ב'שיטת מצליח' שבה נהגה השוטרת שייתכן שנהגים אחרים אשר לא מותקנת ברכבם מצלמת הדרך אינם יכולים להוכיח את חפותם במקרים דומים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




לאחר כשבועיים וחצי הגיעה תגובת המשטרה: "לדברי השוטרת היא עצרה את רכבך לאחר שהיתה משוכנעת כי רכבך ביצע עבירה של נהיגה על השול. לדברי השוטרת במהלך המפגש ביניכם הצגת בפניה סרטון המתאר את תחילת הנסיעה וסופה ומאחר שהסרטון עורר בה ספק החליטה שלא לרשום דו"ח ולשחררך להמשיך בנסיעה" הגיבו במשטרה על סרטון שמוכיח בצורה ודאית ומבלי צל של ספק בטעותה של השוטרת. עוד נמסר לסויבל באותו מכתב "השוטרת היתה קשובה לטענותיך ומשהעמדת אותה על טעותה פעלה במקצועיות ונמנעה מרישום הדו"ח ושחררה אותך לדרכך במהירות האפשרית".

המכתב מאגף התנועה לסויבל. השוטרת פעלה במקצועיות

המסקנה העיקרית של סויבל לאחר המקרה מסתכמת בשלוש מילים: "לכו לקנות מצלמה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר