נתפס לאחר מרדף. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

מרדף ברוורס: מאסר לצעיר שנמלט משוטרים תוך כדי פגיעה במכוניות אחרות

צעיר תושב העיר, נמלט משוטרים בזמן שנהג בפסילה. בדרך הוא התנגש ברכבים, פצע שני אנשים ושהה במסתור במשך שלושה ימים. הוא ירצה שלוש שנות מאסר

פורסם בתאריך: 17.7.19 13:58

     

תושב אשקלון נשלח לשלוש שנות מאסר בכלא לאחר שנמלט משוטרים שביקשו ממנו לעצור וזאת תוך כדי נסיעה אחורה וגרימת תאונות דרכים.

זה קרה לפני פחות משנה. שני שוטרים מתחנת אשקלון סיירו אחר הצהריים בדרום העיר ופתאום הבחינו בצעיר תושב העיר שנוהג בכלי רכב למרות שהם מכירים אותו וזוכרים כי בית המשפט פסל את רישיון הנהיגה שלו. השוטרים מיהרו להגיע מולו ולחסום את דרכו. השוטר יצא מהניידת וסימן לצעיר לעצור בצד. הנהג, האט והיה נראה כי הוא נעצר אך בשבריר שנייה הוא שילב הילוך אחורי והחל להימלט תוך כדי נסיעה אחורנית ותוך כדי שהוא פוגע בכלי רכב אחרים שחנו בצד הכביש.

ניידת משטרה

ניידת משטרה. אילוסטרציה

השוטר עלה מיד לניידת והתפתח מרדף, כאשר הניידת נוסעת קדימה והאשקלוני נוסע עדיין ברוורס. השוטרים כורזים לנהג לעצור אך הוא ממשיך להימלט ופוגע ברכב פורד פוקוס ולאחר מכן בניסן מיקרה אשר הנהגת שישבה בה נחבלה ונזקקה לטיפול רפואי.

השוטר ירד מהניידת והחל לרדוף רגלית אחרי רכבו של האשקלוני שהמשיך בהימלטות בנסיעת זיגזג אחורנית, עולה ויורד ועולה על המדרכה, תוך שהוא מזגזג כמו בסרטים בין כלי רכב שנסעו באותם רגעים בכביש ולעיניהם המשתאות של הנהגים ועוברי האורח.

השוטר שעדיין רודף רגלית אחרי הרכב הנמלט ביקש סיוע מנהג שחלף במקום, נכנס לרכבו והשניים החלו במרדף אחרי הנהג הנמלט. המרדף הגיע לכיכר, שם התפרץ האשקלוני לכיכר עדיין בנסיעה אחורנית והתנגש ברכב אחר מסוג טויוטה. נהג הטויוטה נפגע בצווארו ובגבו ונזקק לטיפול רפואי.

אחד מהרכבים חוסם את הצומת. צילום: אלירם משה

אילוסטרציה: אלירם משה

המרדף המשיך. הרכב הנמלט התנגש במעקה בטיחות ונעצר. ניידת המשטרה שהיתה נהוגה על ידי השוטרת נעמדה מול הרכב וחסמה את דרכו. האשקלוני לא נכנע. הוא החל לנסוע כעת בנסיעה קדימה, התפרץ לכיכר שמאלה ועקף את הרכב האזרחי בו היה השוטר. הוא נסע במהירות והצליח להתחמק מניידת המשטרה. לאחר שעה קלה אותר הרכב בכביש עפר צדדי לא הרחב ממקום המרדף כשהוא נטוש.

שלושה ימים הצליח האשקלוני להימלט מידיה של המשטרה עד אשר נעצר. לאחר שמונה חודשים בהם התנהל ההליך המשפטי נגד הנאשם הגיעו הצדדים לעסקת טיעון במסגרתה הודה הנהג במיוחס לו בכתב האישום המתוקן.

"הנאשם אמר את דברו. הנאשם הביע חרטה על מעשיו, פירט את קורות חייו ומשפחתו לרבות אודות מחלה שפגעה בבני משפחתו. הנאשם הוסיף כי סיים תשע שנות לימוד, שירת שנה וחצי בצה"ל, כי אינו נשוי וכי הוא אב לשני ילדים" ציין שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, יובל ליבדרו.

 

"מידת הפגיעה בערכים המוגנים בענייננו היא משמעותית. השילוב בין מקבץ העבירות שביצע הנאשם, האופן בו בוצעו העבירות, משכו של האירוע פוטנציאל הסיכון הנשקף מהן, מלמד על היקף ומידת הפגיעה הממשית בערכים המוגנים. במעשיו העמיד הנאשם את המשתמשים בדרך, נהגים והולכי רגל, כמו גם את השוטרים שרדפו אחריו, בסיכון חיים ממשי" כתב השופט ליבדרו בגזר הדין "כך כשנסע במהירות; כך כשנסע נגד כיוון התנועה; כך כשנסע לאחור מה שמקטין משמעותית את יכולת השליטה שלו ברכב ואת מרחב הראיה; כך כשנסע בנסיעת עקלתון תוך כדי עליה וירידה מהמדרכה; כך כשחצה צמתים ונכנס פעמיים לכיכר תנועה מבלי שנתן זכות קדימה; כך כשביצע את המעשים עת היה פסול מלנהוג וכך כשלא עצר לעמוד על הנזקים שנגרמו כתוצאה מהנהיגה והתאונה".

סניגורו של הנהג טען כי מדובר ב"מעשה טיפשות" רגעי אך השופט דחה את טענה זו ונתן לכך הסבר: "מדובר בנהיגה פרועה למשך פרק זמן ממושך לאורך רחובות שונים תוך הימלטות מהמשטרה, תוך כניסה לצמתים וכיכרות תנועה ללא מתן זכות קדימה. לנאשם הייתה קיימת האפשרות לעצור את המרדף בכל עת, הן כאשר פגע ברכבים, הן כאשר פגע פיזית במשתמשים בדרך, והן כאשר נחסם על ידי השוטרים שכרזו לו במשך כל המרדף לעצור וחרף כך, בחר להמשיך בהימלטות".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




במסגרת הטיעונים לעונש, ביקשה עו"ד יעל לויה פינק מפרקליטות מחוז דרום להטיל על הנאשם עונש ראוי ופסילה משמעותית.

לבסוף נגזר על הצעיר 36 חודשי מאסר, שנת מאסר נוספת על תנאי למשך שלוש שנים, שלוש שנות פסילה לרשיון הנהיגה שלו מהיום שבו ישוחרר מהכלא ופיצוי של 2,500 שקלים לכל אחד משני הנהגים שנפגעו בתאונות הדרכים שאליהן גרם במהלך ההימלטות.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר