כלב באשקלון. צילום: דוברות עיריית אשקלון
כלב באשקלון. צילום: דוברות עיריית אשקלון

מבצע אכיפה נגד צואת הכלבים במרחב הציבורי

פקחים ושוטרים עירוניים סמויים אוכפים את המפגע ומגישים דו"חות לעוברים על החוק - דבר שהוביל לירידה של 30 אחוז בפניות התושבים בנושא; ראש העיר "אפס סובלנות נגד מי שיפר את איכות החיים בעיר"

פורסם בתאריך: 10.7.19 11:05

     

נגעלים ומתעצבנים כאשר אתם דורכים בטעות על צואת כלבים שהוטלה על המדרכה?

חוק העזר העירוני אוסר על בעלי כלבים לאפשר לכלביהם לעשות את הצרכים מבלי שיאספו את המפגע המבחיל. בעירייה החליטו להרים את הכפפה ולנסות להילחם בתופעה המגונה. בשבועות האחרונים התקיים מבצע אכיפה באמצעות פקחים עירוניים ושוטרים סמויים, הלבושים בבגדים אזרחיים, המסיירים במוקדים שונים ברחבי העיר ומגישים דו"חות לעוברים על החוק.

מעקב אחר בעלת כלב והמתנה לרגע הטלת הצואה. צילום: דוברות עיריית אשקלון

ההחלטה על מבצע האכיפה הסמוי עלתה בפגישת העבודה האחרונה שקיימו ראש העיר, תומר גלאם ומפקד תחנת משטרת אשקלון, סנ"צ משה לוי.

"בעקבות הנחיית ראש העיר מתבצעת אכיפה יזומה בפארקים ובשכונות המגורים על ידי צוותים של שוטר ופקח מיחידת השיטור. הפעם המבצע מתקיים באופן סמוי ואותם צוותים מונחים על ידי תלונות של תושבי אשקלון באזורים השונים, יוצאים לפעילות ממוקדת באותן השכונות ובמידה והם מזהים עבירה בתחום, הם מגישים דו"ח בגובה של 730 שקלים", מסביר אלון קאפח, מנהל האגף לאיכות סביבה וסדר ציבורי.

אמנם חול אבל גם בחוף תקף החוק. פקחים בעקבות בעלת כלב. צילום: דוברות עיריית אשקלון

בעירייה ביקשו להזכיר לתושבים ולבעלי הכלבים בעיקר כי האכיפה מתבצעת לאורך כל השנה אך הפעם היא תוגברה באופן משמעותי וכאמור בוצעה באופן סמוי.

"מתחילת הפעילות חולקו כ-200 דו"חות וישנה ירידה של כ-30 אחוז בחודש האחרון בכמות הפניות שמגיעות אל מוקד 106. מתוכננות פעילויות נוספות כמו אלו שביצענו", הוסיף קאפח.

עוד מציין קאפח שהשיטור העירוני משתף פעולה עם המחלקות השונות בעירייה כגון: מחלקת הניקיון ומחלקת שפ"ע האחראית על מתקנים לאיסוף צואה ועם המחלקה הווטרינרית כנגד בעלי הכלבים אשר משחררים את כלביהם בשטחים ציבורים וכנגד החזקת כלבים ללא רישיון.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




ראש העיר, תומר גלאם, התייחס לנתונים ואמר: "למרות שאנו רואים ירידה בפניות התושבים בנושא צואת כלבים, הוריתי להמשיך באכיפה ולנהוג באפס סובלנות נגד מי שמפר את החוק ונגד מי שגורם לירידה באיכות החיים. לא נתפשר על כך".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר